התפתחות דרמטית בבניה המתוכננת באזור מחנה סירקין: הוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים, שדנה בין היתר בשינוי גבולות בין רשויות מקומיות, החליטה להמליץ לשר הפנים לספח את רוב שטח "סירקין הקטנה" לעיר אלעד.
3 צפייה בגלריה
(מחנה סירקין. צילום: גיל לרנר)
אם ההחלטה אכן תמומש, השטח שנמצא מזרחית לשכונת הדר גנים ובסמוך לכפר סירקין יסופח כאמור לאלעד וייבנו בו כ-4,000 יחידות דיור. יש לציין כי תכנית זו אינה חלק מתכנית סירקין הגדולה שצפויה לקום בשטח מחנה סירקין ולכלול בין 16 ל-20 אלף יחידות דיור, כש-8,500 מתוכם כבר אושרו לקראת סוף השנה שעברה.
במטה המאבק נלחמו תקופה ארוכה נגד הסיפוח בטענה כי הוא יוביל לבעיות סביבתיות ותחבורתיות רבות. השטח המדובר נמצא במרחק של כ-4.5 ק"מ אווירית מהעיר אלעד עצמה כשבתווך עוברים כביש 6, כביש 471, כביש 444 ועוד. סיפוח של השכונה החדשה לאלעד יצריך מערך תחבורתי רחב מהעיר אליה, מה שיגביר באופן משמעותי את העומסים הצפויים באזור. המתנגדים טוענים כי ההחלטה נובעת ממחסור של העיר אלעד בשטחים לאחר שזו חתמה על הסכם גג להקמת 5,000 יחידות דיור ללא שטח מספיק. עוד נטען כי החלטה כזו תחסל לחלוטין את כפר סירקין כיישוב חקלאי.
3 צפייה בגלריה
מפת האזור לפי החלוקה החדשה
מפת האזור לפי החלוקה החדשה
מפת האזור לפי החלוקה החדשה
(מתוך ההחלטה של הוועדה הגיאוגרפית)
יש לציין כי בנובמבר 2018, לאחר בקשת ראש עיריית פתח תקוה, הקפיא משרד הפנים את העברת השטח לאלעד. בהמשך אף ציין רמי גרינברג בהזדמנויות שונות כי השטח יועבר לפתח תקוה, אך כעת כאמור במשרד הפנים קיבלו את ההחלטה ממנה חששו במטה המאבק.
ירון קדושים, חבר מטה המאבק סירקין, אמר בעקבות ההחלטה: "השטח הזה צריך להשאר חקלאי. אנו זקוקים נואשות גם לאיכות חיים ואיכות אוויר. מצב התנועה באיזור הוא קטסטרופה ממש. הבניה הענקית על שטח מחנה סירקין רק יחמיר מאוד את הבעיה. אפשר למצוא פיתרון דיור חרדי על שטח מחנה סירקין ב20 אלף הדירות שייבנו שם. חבל מאוד להגיע לפיתרון הזוי שכזה, רחוק כל כך מהעיר אלעד, שיוסיף תחבורה אדירה נוספת לתשתיות קורסות, וגם לא בטוח בכלל שבסוף מי שיקנה שם דירות יהיו חרדים כרצונו של המתכנן".
3 צפייה בגלריה
(חברי מטה סירקין. צילום: ריאן)
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "ועדת הגבולות מטעם משרד הפנים מנהלת את הנושא בין הערים ראש העין, אלעד ודרום השרון - במשך שנים, כאשר אלעד ביקשו בהתחלה שטח נוסף להרחבה בסמוך לראש העין. ארגוני איכות הסביבה התנגדו לכך והחלופה שביקשה הנהלת העיר אלעד היא בסמוך למועצה אזורית דרום השרון, ליד כביש 6. דרום השרון התנגדו כמובן וכך גם בעיריית פתח תקוה בטענה כי יש להרחיב את העיר אלעד לכיוון ראש העין ולשמור על הרצף הטריטוריאלי. יש לציין כי החלופה שהוועדה המליצה, תנתק את הרצף הטריטוריאלי בין העיר אלעד להרחבה המתוכננת. ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג מתנגד למהלך כפי שהוצע על ידי ועדת הגבולות ויפעל בכלים העומדים לרשותו כדי שההרחבה תהיה בסמוך לראש העין".