כחודשיים לאחר הפיגוע בצומת סגולה בו נרצח הרב שי אוחיון ז"ל, תושבי האזור מלינים על היעדר סיורים במקום שהיו אמורים להחזיר להם את תחושת הביטחון.
1 צפייה בגלריה
תהילה סבג
תהילה סבג
תהילה סבג
(צילום: באדיבות תהילה סבג)
כזכור, בחודש אוגוסט האחרון נרצח אוחיון על ידי מחבל תושב שכם על אף שהחזיק ברישיון עבודה בישראל, דבר שערער עד מאוד את ביטחונם של תושבי העיר בכלל והשכונות הסמוכות לצומת סגולה בפרט.
לאחר הפיגוע ציינו בעירייה כי "ראש העירייה קיים בהקדם סיור עם צמרת המשטרה והביטחון בעיר, בה יעלה את הצורך להשיב את תחושת הביטחון בקרב תושבי שכונת כפר אברהם ולמנוע את ההימצאות של העובדים במקום המדובר".
אלא שחודשיים חלפו מאז אך תחושת הביטחון של התושבים טרם הוחזרה. "אף פעם לא ראיתי ניידת באזור, גם לא לאחר הפיגוע", אומרת תהילה סבג, שעובדת באזור התעשייה ועושה את דרכה למקום העבודה בכל בוקר מביתה שבכפר אברהם.
קראו גם:
"תמיד היה מלחיץ לעבור שם ובמיוחד לאחר הרצח. בכל בוקר שאני עוברת שם, עשרות פועלים נועצים בי עיניים, כאילו אונסים אותי במבט שלהם ולא מעט פעמים גם שורקים לעברי ומכנים אותי בשמות, וזה לא שאני הולכת בלבוש חושפני".
כיצד את מתמודדת עם המצב שאת מתארת?
"אני משתדלת לדבר עם מישהו בנייד באותו זמן. גם למדרכה ממול אני לא יכולה לעבור כי הם עומדים גם שם וממתינים שיבואו לאסוף אותם. כך שגם אם אני רוצה וגם אם לא אני עוברת דרכם. החשש רק הלך וגבר לאחרונה ואני לא אדם פרנואידי. אני כן מפחדת כי אני בחורה אחת שהולכת בין עשרות גברים ותוך שניות עלול לקרות משהו, וזה עוד יותר מלחיץ כאמא שיקרה דבר כזה. זה אזור שרוב האנשים עוברים ברכבים, כך שגם אם אזעק לעזרה לא בטוח שיוכלו להגיב בזמן".
מה את חושבת שצריך לעשות בנידון? אחרי הכל מדובר בפועלים שבדרך כלל עם אישור עבודה.
"פניתי לראש העירייה בנושא ואמרו לי שהוא לא יכול להזיז אותם משם ואני מבינה אבל אני כן חושבת שצריך להגביר את הסיורים ואת נוכחות השוטרים במקום במיוחד בשעות הבוקר, וזה עוד מבלי לדבר על כך שחלקם ללא מסכות. גם הרוצח עמד שם עם כולם ואני לא אמורה להרגיש חשש בתוך פתח תקוה".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "בכפוף להוראות השעה, ראש העיר וסגן מפקד משטרת פ"ת ערכו בשבוע שעבר פגישה עם תושבי האזור ובמסגרתה הוצגה היערכות הגופים בנושא, לרבות התקנת המצלמות שיכסו גם את צומת סגולה, סיורי אבטחה תדירים וכן פעולות נוספות למניעת ההתכנסות במקום ככל הניתן והאפשר.
"לצד זאת הובהר לתושבים כי מדובר בצומת מרכזית שבה קיימת גישה תחבורתית רחבה, ועל כן אין אפשרות להורות לפועלים המחזיקים בהיתרים הנדרשים לא להמתין או לעלות לאוטובוסים המגיעים לביתם. לצד זאת נעשים מרב המאמצים כדי לצמצם את השהות במקום ולהבטיח את בטחון התושבים".
לעדכונים נוספים - חדשות פתח תקוה