הפלישה נמשכת: כמות הדיווחים בשכונות השונות על הימצאות הטרמיט הפורמוסי הולכת וגדלה והתושבים נותרים חסרי אונים מול החרק המעופף.
2 צפייה בגלריה
מחפשים טרמיטים בפתח תקוה
מחפשים טרמיטים בפתח תקוה
מחפשים טרמיטים בפתח תקוה
(צילום: פרטי)
כזכור, לפני למעלה משבוע הביעו את חששם במשרד להגנת הסביבה מפני מעוף הכלולות (הליך הרביה) הצפוי של הטרמיט הפורמוסי, כשבאמצעות מעוף זה, שמתרחש לרוב עם רדת הערב בעונה הזו בשנה, החרקים מתרבים באופן טבעי, באופן שמאפשר את שרידותם לאורך השנים. עוד ציינו במשרד להגנת הסביבה כי הטרמיטים נמשכים למקורות תאורה ואינם מהווים סכנה בריאותית לאדם, אך עלולים לפגוע ברכוש.
קראו גם:
ימים ספורים לאחר מכן החלו תושבים בעיקר מהשכונות שבמזרח העיר לדווח למוקד העירוני וברשת החברתית על הימצאות נחילים של הטרמיט בסביבתם. אלא שבימים האחרונים כמות הדיווחים רק עולה ומלבד תושבים בהדר גנים, שעריה, ועמישב, גם בשכונות צמרת גנים, דדו, כפר אברהם ואף במרכז העיר סיפרו כי ניתקלו בחרק הטורדני.
"באחד מכלי התקשורת נמסרה תגובה מטעם לשכת ראש העירייה כי מעוף הכלולות נערך כמה שעות אבל כבר שבוע שהחלונות שלנו סגורים", אומר אחד התושבים. "התופעה לא נפסקת ומהר מאוד זה יהפוך למטרד בכל רחבי העיר. בסוף זה יגיע לכולם".
עד כמה זה משפיע עליכם?
"מלבד הנזק שהוא עלול לעשות, זה לא נעים. אלו חרקים גדולים שמעופפים בבית והילדים מפחדים מהם. זה מטרד בלתי נסבל. הילדים שלי לא ישנים ומפחדים שיש טרמיט בחדר".
כאמור, בקבוצות הווטסאפ השכונתיות מתקבלות מדי יום לא מעט דיווחים אודות הטרמיט. "כל השכונה מלאה טרמיטים!", כתב אחד התושבים ואחר ציין "עלו עליי ברחוב, זה מטורף".
2 צפייה בגלריה
הטרמיטים בפתח תקוה
הטרמיטים בפתח תקוה
הטרמיטים בפתח תקוה
(צילום: ירון קדושים)
מדוברות העירייה נמסר: "אמש סיירו בשטח צוותים מהאגף לאיכות הסביבה, מחלקת ההדברה בעירייה, נציגים מהמשרד להגנת הסביבה ופקחים מרט"ג ומומחים מאוניברסיטת תל אביב במטרה לאתר קינים של הטרמיט הפורמוסני. במהלך המבצע אותרו 3 קינים, אשר יטופלו ע"י חומר ייעודי שתפקידו להביא לידי השמדת הקן.
פעילות הצוותים הערב באה בהמשך לפעולות האיתור שהעירייה והמשרד להגנת הסביבה החלו לבצע לפני שנה עם היוודע על הימצאות הטרמיט הפורמוסי במזרח העיר פ"ת. אנו קוראים לתושבים לנסות למצוא את מקום היציאה של הטרמיטים המכונפים ולדווח על כך למוקד 106 או למשרד להגנת הסביבה.
במידה ונכנסו לבית טרמיטים מכונפים בודדים, ניתן להשמידם באמצעות תכשיר ביתי לקטילת חרקים מעופפים. הסיכוי שהטרמטים ישרדו ויקימו קן חדש הוא קטן בשל היותם מזון בעל טעימות גבוהה לחרקים וציפורים אחרים.
העירייה ממפה את התלונות וקיימת שליטה וטיפול במצב. כמו כן, מבדיקת הדיווחים ע"י אנשי המקצוע נמצא כי במרבית הדיווחים לא מדובר בטרמיט הפורמוסי. העירייה פועלת כנגד הטרמיט בשטחים הציבוריים במטרה להשמיד את הקינים ולמנוע התפרצות דומה בעתיד. יודגש כי הטיפול בשטח הפרטי נעשה ע"י בעל הנכס כאשר המלצת גורמי המקצוע היא לבצע הדברה מקצועית במידה ונמצאו נזקים במוצרי עץ בבית. העירייה והמשרד להגנת הסביבה ימשיכו בטיפול בטרמיט באופן מתוגבר ככל שיידרש".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה