מכת גניבת הרכבים בשכונת הדר גנים נמשכת: בתחילת השבוע נגנבו ארבעה רכבים, שלוש מתוכם בערב אחד, מבניינים סמוכים ברחובות בן אליעזר והרב משורר.
(צילומים: באדיבות תושבים)
כזכור, כבר לפני חצי שנה דיווחו תושבים בשכונה על מכת פריצות לרכבים ולדירות, ובהמשך דיווחנו על עוד רכב שנגנב אף הוא מרחוב הרב משורר, אך בשבוע האחרון נדמה כי מדובר בעליית מדרגה עם גניבת ארבעה רכבים, שלושה מתוכם ביום ראשון בערב בטווח השעות 21:00-24:00. על פי דיווחי התושבים, במהלך הפריצה לרכבים, חוליית הגנבים אף החליפה בין לוחיות הרישוי של הרכבים הגנובים לאלו שנותרו בחניון.
"ביום שני בבוקר בעלי ירד עם הילדים כדי לקחת אותם לגן. הבן שלי רץ עם המפתח לכיוון הרכב בהתלהבות ואז הוא אמר לבעלי 'אבא, אין אוטו'", מספרת דיירת רחוב בן אליעזר שרכבה נגנב. "בעלי היה בהלם. הוא התקשר אליי וגם אני הייתי המומה ולא ידעתי מה לחשוב. האוטו היה חשוב וזה כואב אבל היו בתוכו מחשב נייד עם חומר חשוב, רישיונות, דרכונים וגם כרטיסי אשראי".
קראו גם:
את חושבת שעקבו אחריכם?
"אני בטוחה, אין לי ספק. אתמול שלקחנו רכב חלופי, פגשנו אישה נוספת שנגנב לה הרכב וגם היא הרגישה שזה משהו מתוכנן. בסרטון האבטחה רואים גם שהם מגיעים ישר לרכב שלנו והם באו מוכנים, כי אחרי הכל מדובר ברכב חדש יחסית שלא פשוט לפרוץ אותו. זו גם שעה שעוד עוברים בה אנשים בחניון והם לא פחדו מכלום כנראה".
הגשתם תלונה במשטרה?
"כן, אבל הבנו שאין כל כך מה לעשות".
1 צפייה בגלריה
גניבת רכב הדר גנים פתח תקוה
גניבת רכב הדר גנים פתח תקוה
גניבת רכב הדר גנים פתח תקוה
(צילום: באדיבות תושבים)
איך האירוע השפיע עלייך?
"בלילה שלאחר מכן לא הצלחתי לישון כל כך. ששמעתי רכבים אמרתי אולי גונבים עוד אחד. היו גם רגעים שחשבתי שאולי הרכב יוחזר. כל מיני מחשבות צצות. מה שכן, יש לי פחד להיות בחניה עכשיו שהפך מבחינתי לסוג של זירת אסון".
דיירת נוספת באותו בניין אמרה : "אנחנו מאוד מפחדים. העלנו אפשרות אולי לחנות בחוץ כי אולי שם אנשים רואים מה קורה. אני מחנה את הרכב בחניון סגור שמתחת לבית שלי ולא הגיוני שיקרה מצב כזה".
תושב השכונה ופעיל הציבור ירון קדושים הוסיף: "גניבות רכב זה לא רק רכוש. זה חלילה יכול לפגוע גם בנפש של מזדמנים או בעל הרכוש ולכן אני רואה בזה נושא עליון. חוליות הגנבים חזרו לפעול לאחר תקופה ארוכה של שקט ובעוצמות חזקות יותר. המשטרה פעלה בעבר בנחרצות ופגעה קשות בחוליות באמצעות מעצרים ומרדפים, אבל היה ברור שהם יחזרו.
"במסגרת התנדבותי בכוחות הסיור המשטרתיים הקמתי קבוצת משמר אזרחי ונרשמו למעלה מ60 משתתפים. אנו ממתינים לאישורם ולהפעלתם ע"י המשטרה לאחר קורסים מתאימים. בינתיים נבצע התארגנות משלנו במסגרת החוק. זה לא יכול להמשך. זה מסוכן"
ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה מפעילה כוחות גלויים וסמויים ומפעילה מגוון אמצעים במאבקה בעברייני הרכוש ובכללן עבריינים הפועלים בתחום עבירות גניבת רכבים.
במהלך החודשים האחרונים הצליחה המשטרה לעצור מספר חשודים, תושבי שטחי הרשות הפלסטינאית, המשתייכים לכנופיות גנבי רכבים דבר שהביא להפחתה ניכרת בכמות אירועי גניבות הרכב באזור השרון כולו.
משטרת ישראל ממשיכה כל העת בפעילות המבצעית במטרה להגן על ביטחונם ורכושם של תושבי האזור".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה