טענות בקרב תושבים בשכונת שיפר: אוטובוסים וכלי רכב פרטיים חוסמים את הדרך בסמוך לבית הספר נאות מרגלית ומסכנים את עוברי הדרך. התושבים מבקרים את העירייה גם בשל חוסר במוסדות חינוך בשכונה, כשאל בית הספר המדובר מגיעים ילדים משכונות אחרות.
1 צפייה בגלריה
הכביש העמוס סמוך לבית ספר נאות מרגלית
הכביש העמוס סמוך לבית ספר נאות מרגלית
הכביש העמוס סמוך לבית ספר נאות מרגלית
(צילום: פרטי)
קראו גם:
לטענת התושבים מדי בוקר וצהריים בשעות הורדת ואיסוף התלמידים בסמוך לבית הספר שבפינת הרחובות דורני שלום והרב פינטו, הנתיבים במקום נחסמים על ידי אוטובוסים וכלי רכב פרטיים של הורים אשר אוספים ומורידים את ילדיהם. מפאת העובדה כי מדובר בנתיב לכל כיוון, באזור מעוקל וכשבחלק מהכביש ישנו קו הפרדה רצוף, הם רואים בכך בעיית תנועה קשה איתה הם נאלצים להתמודד.
"אתה לא רואה מי מגיע מולך. זו סכנת נפשות", אומר אחד התושבים המתגורר בסמוך לבית הספר. "האוטובוסים מגיעים בצהריים חצי שעה לפני הזמן, ופשוט עומדים שם. גם הורים עושים מה שהם רוצים ופשוט חוסמים את התנועה".
פניתם לעירייה בנושא?
"פנינו כבר לראש העירייה מספר פעמים באופן אישי, כשהפעם האחרונה הייתה לפני כחודש. הוא אמר שיטפל אבל בפועל לא קרה דבר. יש לעירייה תקציב לא מבוטל וצריך לקחת אותו למקומות הרלבנטיים ולא לבקש עוד הלוואות כל כמה חודשים לצרכים אחרים".
כאמור, התושבים לא רואים בעין יפה את ההתנהלות סביב בית הספר נאות מרגלית וטוענים בנוסף כי בזמן שלומדים בו תלמידים משכונות אחרות, לילדיהם אין מספיק פתרונות בכל הקשור לכיתות לימוד. "מדובר בבית ספר ללא קשר לשכונה, בזמן שבית הספר שיפר מפוצץ ובכל כיתה רשומים 40 ילדים. זה לא אנושי", אומר תושב שכונת שיפר. "הילדים סובלים ואני אישית העברתי את הילדה שלי לבית ספר בשכונה אחרת. תוסיף את העובדה שחטיבת הביניים הכי קרובה לכאן היא רשיש ותבין שאין מוסדות חינוך עבורנו".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "בית הספר נאות מרגלית נמצא במקום שנים רבות, ייתכן שעוד לפני הקמת השכונה נווה דקלים. מדובר בבית ספר שנותן שירות לתושבי השכונה וכן גם לתלמידים אחרים שמבקשים חינוך תורני.
בניגוד לנטען אין בעיות בטיחות במקום ובלי קשר למקרה המדובר, העירייה מבצעת בימים אלה עבודות פיתוח באזור בעלות של מאות אלפי שקלים אשר כוללות הוספת חניות בסמוך למרכז המסחרי. כמו כן, הגורמים במינהל החינוך וראש העירייה עומדים בקשר עם הנהלת בית הספר למענים הנדרשים. כאמור, קיימים בשכונה מסגרות לימוד גם לאוכלוסיות אחרות.
ראש העירייה עם כניסתו לתפקיד בחן הקמת שש שנתי בסמוך לשכונה, ליד התחנה המרכזית הזמנית, ואילו התושבים מצידם העדיפו להמשיך ללמוד בבית הספר רשיש ולאחר מכן בעמל ב' ולא בבית ספר שהוצע ליד השכונה. לצד זאת, העירייה מקדמת את בניית בית הספר שש שנתי רמון באזור שכונת אם המושבות, לא רחוק משיפר, כאשר בעתיד תושבי השכונה יוכלו להשתלב גם בבית הספר הזה".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה