השריפה שפרצה בשבוע שעבר בבית משפחת בקולטוב ברחוב איכילוב בעיר, וגבתה באופן טרגי את חייה של הפעוטה יסמין ברכה ז"ל, הותירה גם את בני המשפחה מחוסרי כל. כעת נרתמים חברים ומכרים בסיוע למשפחה וגיוס תרומות עבורם.
2 צפייה בגלריה
יסמין ברכה בוקלטוב
יסמין ברכה בוקלטוב
יסמין ברכה בוקלטוב
(צילום: באדיבות המשפחה, מתוך אתר ynet)
בני המשפחה, רחל ושלמה (יבגני) וארבעת ילדיהם הקטנים, שחלקם טופלו בבית החולים והשתחררו, שוהים באופן זמני במתחם דירות במרכז העיר עליו אחראית מחלקת הרווחה בעירייה שם הם מקבלים מזון וביגוד אך עתידם לוט בערפל ולשם כך התגייסו מכרים וחברים קרובים כדי לסייע להם.
"מייד אחרי אסון אנשים אומרים באופן טבעי שאין איך לעזור להם כי היקר להם מכל אבד, וכך קרה גם במקרה של משפחת בקולטוב", אומרת חנה, חברתה של האם רחל.
"מיד לאחר האירוע כשפנו לעזור להם הם אמרו 'אנחנו לא צריכים עזרה. העזרה היחידה שאנחנו זקוקים לה היא להחזיר את יסמין ברכה'. לאחר מכן הם החלו לחזור לעצמם והם שמחים לקבל סיוע. כל אחד שתורם משהו זה עושה להם טוב ומרגש אותם. קשה לומר אבל החיים ממשיכים ויש להם עוד ארבעה ילדים שניצלו בנס".
קראו גם:
ויקטוריה, חברה נוספת של האם מספרת כי "מדובר במשפחה פשוטה מאוד שהתגוררה בשכירות ומצבה הכלכלי תמיד היה קשה כשגם המשכורות שהם מקבלים לא גבוהות. כרגע מבחינת מזון ולינה הם די מסודרים אבל בהמשך הם יצטרכו למצוא דירה חדשה ולהתחיל הכל מאפס- ריהוט, מוצרי חשמל, כלי מטבח ועוד".
2 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בפתח תקוה
מזירת האירוע בפתח תקוה
מזירת האירוע בפתח תקוה
(צילום: דוברות הצלה פתח תקוה)
מעיריית פתח תקוה נמסר כי "העירייה מסייעת למשפחת בקולטוב ככל שניתן לאור האסון שניחת עליהם ומשתתפת בצערם הכבד. כרגע העירייה דאגה ללינה למשפחה הנמצאת במתחם דירות, שם היא יושבת שבעה ואנו דואגים לכל צרכיהם.
"החל ממקום לינה לימים אלו, ועד למזון, ביגוד לכולם, ציוד לילדים ולתינוקת, שמיכות ועוד. צוות פסיכולוגים מהשירות הפסיכולוגי החינוכי מלווה את ההורים והילדים ומסייע להם ואנו דואגים לצרכי הילדים בגן ובבתי הספר. עובדת סוציאלית מלווה את המשפחה ותמשיך ללוות אותה לאורך כל התקופה הקרובה".
מזק"א מעדכנים שלמרות דרישת הפרקליטות לבצע נתיחה שלאחר המוות בפעוטה, בית המשפט דחה את הבקשה, והורה לשחרר את הגופה מיידית לקבורה, ולעשות כל מאמץ להביאה לקבורה טרם שקיעת החמה.
לתרומות ציוד ניתן לפנות לנייד 054-9272061 (שלמה).
כמו כן ניתן לתרום בהעברה לחשבון מספר 641773 בבנק הפועלים, סניף 616, על שם בקולטוב רחל גולדה.
או בקישורים הבאים: https://www.paypal.com/paypalme/RBekoltov
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה