האם הקו האדום של הרכבת הקלה שעובר בפתח תקוה יעבוד בשבתות? בעקבות פניית שרת התחבורה מרב מיכאלי ליו"ר חברת נת"ע כדי שיפעל בנושא, טוענים בחברה שאמונה על הקמת הפרויקט וכן בעיריית פתח תקוה כי יפעלו לפי הוראות משרד התחבורה.
2 צפייה בגלריה
מסילות הרכבת הקלה בפתח תקוה
מסילות הרכבת הקלה בפתח תקוה
תעבוד גם בשבתות? מסילת הרכבת הקלה בפתח תקוה
(צילום: מתן דויטש)
אתמול (רביעי) פרסמה שרת התחבורה מרב מיכאלי פוסט ברשת החברתית וכתבה: "יש לנו חלון הזדמנויות היסטורי להפעלת הרכבת הקלה בשבת. הנחתי את יו"ר נת"ע לפעול כדי לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע. הציבור הישראלי זקוק לתחבורה הציבורית במהלך סוף השבוע, רוצה אותה וגם רבות ורבים מאלה שלא ישתמשו בה, תומכים בה. מחובתנו לגרום לזה לקרות".
כידוע, העיר פתח תקוה שמכילה מגוון אוכלוסיות, ביניהן חילונים וחרדים, ידעה לאורך השנים לא מעט מחלוקות על רקע שמירת השבת. החל ממאבקים ממושכים על פתיחת קולנוע היכל המיתולוגי ועד לפתיחת מרכולים ביום המנוחה, ביניהם טיב טעם וקשת טעמים.
קראו גם:
גם נושא התחבורה הציבורית בשבת עלה לא פעם בעבר, כשבין היתר תושבים ביקשו להצטרף למיזם "נעים בסופ"ש" שמפעיל 10 קווים שעוברים בין 7 רשויות מקומיות באזור המרכז, ואילו אחרים התנגדו. עיריית פתח תקוה סירבה להצטרף למיזם בזמנו בטענה כי היא "לוקחת במכלול השיקולים גם את תועלת המיזם והצורך המקומי אל מול העלות הנדרשת".

2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה במהלך נסיעת מבחן בעיר
הרכבת הקלה במהלך נסיעת מבחן בעיר
הרכבת הקלה במהלך נסיעת מבחן בעיר
(צילום: מתן דויטש)

כעת נותר להמתין ולראות כיצד יפעלו בעירייה בנושא פרויקט התחבורה הענק שצפוי לצאת לדרך עד סוף השנה האזרחית. בינתיים אומרים בעירייה כי "מדובר בהחלטה של משרד התחבורה שאינה נתונה לשיקול דעת של הרשויות המקומיות".
מחברת נת"ע נמסר: "נת"ע פועלת על פי הנחיות משרד התחבורה, כך גם במקרה זה".