השבוע זה קרה לראשונה: תאונה בין הרכבת הקלה לרכב במסלול האדום, שצפוי לפעול בין בת ים ועד לפתח תקוה. האם תאונה כזו עלולה לקרות גם בפתח תקוה? בחברת נת"ע כבר הודיעו שיצאו בקרוב בקמפיין הסברה לנהגים ובמבצע משולב עם המשטרה לאכיפת חוקי התנועה לאורך הקו האדום. בינתיים, יצאנו לבדוק איפה נמצאות ההצטלבויות המסוכנות בין המסילה לכביש בפתח תקוה - שימו לב.
בלילה שבין שלישי לרביעי השבוע התנגשה הרכבת הקלה, שהייתה בנסיעת מבחן של הקו האדום, ברכב פרטי ברחוב רוטשילד בבת ים. בחברת נת"ע הסבירו ל"מיינט בת ים" כי: "הנהג, כבן 40, כפי הנראה התפרץ לצומת באור אדום והתנגש ברכבת הקלה שחצתה את הצומת באור ירוק. הוא פונה לבית החולים וולפסון במצב קל והצומת נחסם לשעה, עד לסיום הטיפול הטכני ברכבת. האירוע טופל על ידי משטרת הרק"ל (הרכבת הקלה)".
צפו בתאונת הרכבת הקלה בבת ים >>>
האם מקרה כזה יכול להתרחש גם בפתח תקוה הנמצאת בדיוק בקצה השני של הקו האדום? בדיקה שערך "מיינט פתח תקוה" העלתה שבמסלול שעובר ברחובות אורלוב וז'בוטינסקי קיימים מספר מקומות מועדים לפורענות: צמתים בהם תעבור הרכבת ומחייבים שמירה קפדנית על חוקי התנועה הן מצד הנהגים, הולכי הרגל ונהגי הרכבת.
לפי הבדיקה שלנו, הצמתים שמועדים לתאונות הם: ההצטלבות של ז'בוטינסקי ואורלוב וכן צומת הרחובות אורלוב-בר כוכבא הסמוך לשטח שבו תוקם בעתיד התחנה המרכזית החדשה ושגם היום התנועה בו גדולה.
כדי להבטיח את שלומם של משתמשי הדרך במהלך נסיעות המבחן ולקראת הפעלת הקו עד סוף השנה אומרים בנת"ע כי, "בקרוב נצא יחד עם המשטרה למבצע אכיפה בצמתים קנסות ונקודות למי שגונב צומת.זה מעכב את הרכבת ופוגע בשירות לתושב. בקרוב נחזור לקמפיינים של הסברה לנהגים".
מדוברות עיריית פתח תקוה נמסר כי, "ברור לכל שהרכבת הקלה, כמו בכל העולם המערבי, היא העתיד והיא הפתרון לבעיית העומסים על הכבישים. ככל שהאוכלוסייה גדלה, לא יהיה ניתן לנוע ברכבים ועל כן העירייה פועלת מול הגופים הרלוונטיים כדי לקדם את הרכבת הקלה, קווי המטרו, נתצ"ים, שבילי אופניים, פריסת קווים ועוד. מה שמציב את פ"ת כמובילה בתחום זה. יצוין כי במסגרת קידום הפרויקטים ניתן דגש רב לנושא הבטיחות ואנחנו פועלים מול נת"ע בעניין זה. תחבורת ההמונים עתידה להפחית את היקף השימוש ברכבים וכפועל יוצא גם להפחית את התאונות".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה