לאחר חודשים רבים של פעילות, נסגר היום מתחם בדיקות הקורונה באיצטדיון שלמה ביטוח. לצד היתרונות שבכך, והאפשרות כי בקרוב יוחזרו מקומות חניה רבים באזור לייעודם המקורי, פנו עובדי המתחם בבקשה לעירייה לפעול להשארת המתחם פעיל בין היתר בשל הנגישות והתנאים העדיפים מאלו שבמתחם ירקונים.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה
בדיקות קורונה
בדיקות קורונה
(צילום ארכיון: דוברות מד"א)
כאמור, לאחר זמן רב בו פעל בחניון האיצטדיון העירוני מתחם לבדיקות קורונה שהיה לפרקים בין הפעילים באזור המרכז, הוא נסגר החל מאתמול בלילה, ככל הנראה על רקע הירידה ברמת התחלואה בארץ. כעת המתחם היחיד שנותר בפתח תקוה לבדיקות ללא קביעת תור או הפניה מקופת החולים, הוא זה שנפתח לאחרונה בסמוך לצומת ירקונים.
על אף החדשות הטובות, במיוחד עבור באי מתחם האיצטדיון ומשתמשי הרכבת בתחנת קרית אריה שיתכן ובקרוב יוכלו לחזור וליהנות ממקומות חניה נוספים, עובדי מתחם בדיקות הקורונה שנסגר פנו בימים האחרונים לעירייה לפעול על מנת להשאיר את המתחם פתוח. בפנייתם ציינו כי המתחם שבאיצטדיון ממוקם באזור מרכזי הנגיש לכלל האוכלוסייה, וכן כי מדובר במקום גדול שיכול להכיל כמות גדולה של רכבים, מוכן פיזית לגל חמישי ולעונת החורף ביחס למתחם ירקונים.
קראו גם:
"השטח שסמוך לאיצטדיון מסודר והנתיבים בו סלולים, מה שהופך את העבודה בו למאורגנת יותר", ציינו העובדים. "זאת לעומת מתחם ירקונים שהכבישים בו מלאים בבורות, אבנים ובחורף בבוץ, וזה עלול להזיק גם לנו העובדים וגם לרכבים שיגיעו. המגיעים למתחם יוכלו לעשות זאת רק עם רכבי שטח. לכן אנחנו פונים לגורמים השונים כדי לשקול את העניין מחדש".
מדוברות העירייה נמסר: "ההחלטה על סגירת המתחם התקבלה ע"י פיקוד העורף ומשרד הבריאות האמונים על כך. זאת לאור הירידה בהיקף התחלואה וכפועל יוצא גם הירידה בביקוש. ככל שהדבר היה תלוי באופן בלעדי ע"י העירייה, שני המתחמים היו נשארים. במידה ובהמשך פיקוד העורף יחליט להחזיר את הפעילות במתחם האצטדיון, הרשות תפעל לעשות זאת באופן מידי – כפי שעשתה עד כה. לחילופין, העירייה הכשירה בחודשים האחרונים גם את המתחם בירקונים אשר נותן מיטבי בנושא זה. לאור פעילות הרשות בנושא, פתח תקוה היתה מבין הערים הבודדות שבהן הוקמו 2 מתחמי דרייב אין וזאת בנוסף להיקף חסר תקדים של מתחמי בדיקות וחיסונים שנפתחו בעיר, חלקם במתחמים עירוניים שהרשות גייסה לטובת הנושא. פעילות הרשות והיקף הקצאת המשאבים הוכיחו את עצמם בהיקף תחלואה יחסית טוב לשאר הערים הגדולות בישראל. מתחם ירקונים הוא יחסית מבודד והגישה אליו לא גורמת להפרעות תנועתיות וכדומה. זאת בשונה מהמתחם באצטדיון אשר נמצא בסמיכות לאזור עסקים ומגורים".