בעקבות עתירת האופוזיציה והפרסומים בתקשורת: שמו של ראש העירייה, רמי גרינברג, יוסר מפרסומים על גבי שלטי חוצות, מתנות המוענקות לתושבים ועוד. זאת בהתאם להצעה שהעביר גרינברג בעצמו לוועדת הבחירות האזורית באמצעות עורך דינו.
2 צפייה בגלריה
רמי גרינברג, שלט פרסום הנושא את שמו (בקטן)
רמי גרינברג, שלט פרסום הנושא את שמו (בקטן)
רמי גרינברג, שלט פרסום הנושא את שמו (בקטן)
(צילום: גרינברג - ריאן, שלט פרסום - פרטי)
כזכור, מאז תחילת כהונתו של גרינברג כראש העירייה, נישא שמו על אינספור שלטי חוצות, שילוט על ביצוע עבודות תשתית והקמת חניונים, מתנות שמקבלים תושבים מהעירייה ועוד. בשנה וחצי האחרונות אף גבר הפרסום עם אזכור שמו על אוטובוס לבדיקות קורונה, מטריות ובקבוקי מים שקיבלו התושבים.
ההתנהלות המדוברת עוררה ביקורת רבה, ובכתבה שפורסמה לפני קרוב לשנה בנושא במיינט פתח תקוה, גורמים עירוניים שונים הביעו את כעסם לנוכח אזכור שמו של גרינברג וטענו כי מדובר בניצול משאבי עירייה להאדרת שמו בניגוד לחוק.
תומכיו של ראש העירייה טענו מנגד כי "מדובר ברכילות מיותרת" כלפי ראש רשות שמקדיש את כל זמנו ופועלו למען העיר, ובעירייה עצמה הסבירו כי זו אחת מהדרכים של גרינברג לשמור על קשר עם התושבים.
2 צפייה בגלריה
שלט חוצות עם שמו של רמי גרינברג
שלט חוצות עם שמו של רמי גרינברג
שלט חוצות עם שמו של רמי גרינברג
(צילום: מתן דויטש)
יו"ר האופוזיציה, אורי אהד, ציין בזמנו כי בכוונתם להגיש עתירה בנושא ואכן בחודש אפריל האחרון הוגשה אחת כזו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, בה ביקשו ממנו להורות על הסרת שמו של גרינברג בטענה כי הוא עושה שימוש לא חוקי בכספי ציבור.
בעקבות העתירה, כאמור, פנה בימים האחרונים ראש העירייה באמצעות עורך דינו שי שוראקי אל השופט אברהם טל מועדת הבחירות האזורית רמלה-לוד, וביקש להביא לסיום הדיון בעתירה תוך שהוא מציע כי שמו לא יפורסם בכל פרסום חוצות, מודעות מודפסות, מתנות וכו'. בתוך כך, הציע שוראקי כי פרסום שמו של גרינברג ברשתות החברתיות, בפרסום באתר העירייה ובאמצעים דיגיטליים אחרים, שם עלות הפרסום נמוכה, יימשך.
כמו כן, שמו של גרינברג ימשיך להופיע על שלטי חוצות למטרה טקסית וחגיגית כמו בדברי ברכה לרגל חגים שונים או בזמני משבר.
למרות הצעתו של עורך הדין שוראקי, נראה כי חברי האופוזיציה לא מתכוונים להסתפק בכך.
קראו גם:
חבר המועצה ויו"ר האופוזיציה אורי אהד אמר בתגובה להצעה: "גרינברג נבהל וכעת מנסה למלט עצמו בהצעת פשרה אך הוא לא יכול לבחור לאיזה חוקים הוא יציית ועל איזה חוקים הוא יעבור. ב'הצעת הפשרה' גרינברג מנסה לברוח ממתן פסק דין כנגדו אשר גם יחייב אותו להחזיר את הכספים שאסור היה לו להוציא למטרותיו הפוליטיות. נמשיך עם העתירה ונדרוש ציות מלא לחוק והשבת הכסף לתושבים".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "אנחנו שבים ומציינים כי מטרת פרסום שמו של ראש העיר היא לשמור על קשר עם התושבים ועל כן, ראש העיר מקפיד לפרסם בנוסף את מספר הנייד האישי שלו. מדובר בצעד חסר תקדים ושאינו קיים ברשות אחרת אשר מאפשר לתושבים לשוחח ישירות עם ראש העיר באופן בלתי אמצעי ולקבל טיפול בהתאם. כך מטופלות מאות פניות מידי יום.
"בתוך כך, נעשתה חשיבה נוספת בנושא והוחלט ששמו של ראש העיר ומספר הטל' האישי שלו יפורסמו רק במקומות שבהם קיימת סבירות גבוהה יותר שהתושב יתקל בבעיה ויצטרך את התערבותו של ראש העיר לפתרונה. בהמשך לאמור לעיל, ניתן להבין כי מדובר בשירות ייחודי לתושב והדבר נועד רק לטובתו".
פורסם לראשונה: 12:17, 11.11.21