בשנים האחרונות, עם העלייה הגדולה בפיגועי הטרור ובמעשי הפשע, הולכת ויורדת תחושת הביטחון של התושבים בפתח תקוה ובמקומות רבים במדינה. חלק מהתושבים, נשים ומבוגרים, מספרים כי הם חוששים לצאת בלילה למרכז פתח תקוה כפי שהיו עושים בעבר.
2 צפייה בגלריה
חושך ברחוב שטמפפר פינת הירקונים פתח תקוה - תמונת פייסבוק
חושך ברחוב שטמפפר פינת הירקונים פתח תקוה - תמונת פייסבוק
רחוב שטמפפר בלילה
(צילום ארכיון: שירות מיינט)
עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל וחדירות המחבלים ליישובי הדרום ירדה עוד יותר תחושת הביטחון, גם בפתח תקוה.
בעיריית פתח תקוה מודעים לכך שתחושת הביטחון ירדה, גם ממספר הקריאות שעולה בהתמדה במוקד העירוני 106 המלמדות על חשש מפני אנשים חשודים ואירועים חריגים שעלולים להתרחש בעיר.
בעירייה ניסו לבחון כיצד ניתן לשפר את תחושת הביטחון של התושבים, והגיעו למסקנה כי ניתן לעשות זאת באמצעות טכנולוגיה מתוחכמת המבוססת על בינה מלאכותית שתעניק לכם השגחה צמודה.
קוראים לאפליקציה הזאת "בונד". באמצעותה, יוכלו תושבים שירצו לצאת מהבית בכל שעה להתחבר אליה והיא תספק מעין איש ביטחון או "שומר ראש" אישי.
איך זה עובד? באמצעות האפליקציה, התושב יוכל להיות מצולם בווידאו בזמן אמת כשהוא הולך ברחוב ויהיה תחת השגחה תוך כדי תנועה של AI - בינה מלאכותית. המטרה היא לוודא באופן טכנולוגי שהמשתמשים יגיעו ליעד שלהם באופן בטוח.
במידה שיהיה זיהוי על כך שמשהו אינו כשורה יעלה על הקו איש ביטחון תוך איתור המכשיר הנייד והבנת הסיטואציה שהמשתמש נמצא בה באותו רגע. במקרה שיתברר כי אכן מדובר באירוע חריג יוקפצו כוחות שיחלצו את האדם שנקלע למצוקה.
באפליקציה קיימות האפשרויות הבאות: איש ביטחון בהיכון, השגח עליי בתנועה, שלח לי רכב, שירותי דרך, השגח עליי בווידאו, בדוק שאני בסדר, ייעוץ רפואי טלפוני, שומר ראש.

2 צפייה בגלריה
האפליקציה שתשמור על תושבי פתח תקוה, של חברת בונד
האפליקציה שתשמור על תושבי פתח תקוה, של חברת בונד
האפליקציה שתשמור על תושבי פתח תקוה, של חברת בונד
(צילום: באדיבות בונד)

קראו גם:

מה הוביל לצעד המהפכני הזה? פיילוט מוצלח שנערך לאחרונה עם חברת בונד, במסגרתו בחנו את האפליקציה של החברה שכבר פועלת בארצות הברית בהצלחה. המיזם נסגר סופית בפגישה בין ראש העירייה רמי גרינברג לסגן מפקד סיירת מטכ"ל בעבר, יזם המערכת דורון קמפל.
מהפיילוט עלה כי 81% מעובדי העירייה שהשתמשו במערכת הרגישו בטוחים יותר עם השימוש באפליקציה.
בקרוב העירייה צפויה לרכוש את השירותים הנדרשים לתושבי העיר, וגם אתם אמורים להרגיש יותר בטוחים.