הלב נקרע: ישי חשאי בן ה 15 משכונת שעריה, תלמיד כיתה י' בישיבת אמית מנורת המאור, נהרג אתמול בלילה (שבת) בתאונת דרכים בעת שנפגע מרכב פרטי כשרכב על אופניו בכביש 40 סמוך לצומת הושע. הלילה עכבה המשטרה לחקירה תושב ירושלים כבן 25 בחשד למעורבות בתאונה.
5 צפייה בגלריה
ישי חשאי ז"ל
ישי חשאי ז"ל
ישי חשאי ז"ל
(צילום: אלחנן מויאל)
אמש, בסביבות השעה 22:30 עשה חשאי את דרכו לבילוי עם חברים כשהוא רכוב על אופניו החשמליים וככל הנראה לצידו, על כלי נוסף, רכב חבר אחר, אלא שבכביש 40, בנקודה הסמוכה לשכונת מגוריו, הוא נפגע מרכב חולף ונפצע באורח אנוש. הוא פונה על ידי כוחות חירום והצלה לבית החולים בילינסון עם פגיעה רב מערכתית כשהוא מחוסר הכרה וכעבור זמן קצר נקבע מותו.

5 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 40
זירת התאונה בכביש 40
זירת התאונה בכביש 40
(צילום: איחוד הצלה)

אפרת שאבי, שכנתם של המשפחה וידידתו של ישי סיפרה למיינט פתח תקוה: "חבר של ישי שזיהה אותו התקשר לאמא שלו ובגלל שתמיד ידעתי היכן הוא, היא שאלה אם אני יודעת איפה ישי כי הייתה תאונה ליד הכניסה לשעריה. מיד רצתי לצומת והוא כבר לא היה שם. נסענו למיון ושם בישרו לנו.
"המשפחות שלנו חברות טובות עוד מלפני שנולדנו. גדלנו יחד, בילינו המון, טיילנו וישי היה כמו אחי הקטן. אני מרגישה שלקחו חלק מהלב שלי. זה תופס אותך מופתע מאוד ולא מוכן, אתה אומר 'אין סיכוי'. מצד אחד אתה בוכה שהוא נפטר, אבל מצד שני כולם מצפים שהוא יכנס עם שירים וירקוד".

5 צפייה בגלריה
ישי חשאי ז"ל
ישי חשאי ז"ל
ישי חשאי ז"ל
(צילום: פייסבוק)

אפרת מספרת על נער שמח, ואהוב מאוד: "אין אחד שלא ראה אותו והתאהב בו. ישי תמיד דאג להצחיק את כולם ולעשות להם טוב על הלב גם בימים פחות טובים. אם הייתי משתפת אותו במשהו שמציק לי, הוא היה משמיע שירים ומעודד איתי. הוא היה גם נדיב מאוד, ודאג לזולת לפני שדאג לעצמו".
מחנכו של ישי, הרב אלחנן מויאל, מספר על תלמיד שהיה "אחד מיסודות הכיתה, גם חברתית. ישי היה תלמיד חייכן, ואומר שאפילו הכי חברותי בבית הספר. בתור רב שלו הייתי נוכח לכך גם כשתלמיד חדש היה מגיע לכיתה. ישי היה הכתובת שלי והוא היה עוזר לאותו נער להתאקלם עוד באותו היום.

5 צפייה בגלריה
ישי חשאי ואפרת שאבי
ישי חשאי ואפרת שאבי
ישי חשאי ואפרת שאבי
(צילום: באדיבות אפרת שאבי)

"גם העזרה לזולת והנתינה אפיינו אותו מאוד. היה לו מנהג קבוע כשלעיתים שהיה עובד ועוזר לאחיו, הוא היה מגיע אליי לאחר מכן עם מעטפה ובה סכום כסף מבלי שאדע מהו, ומבקש ממני לתרום אותו. הוא גם תמיד סחף אחריו את חבריו לכיתה וכשיצאנו לאחרונה בפרויקט של הכנת ציציות לחיילים הוא מייד נרתם, וחבריו הצטרפו בעקבותיו".

קראו גם:

"מעבר לפן החברתי, ישי היה גם תלמיד מצוין", הוסיף הרב מויאל. "הוא אהב מאוד אתגרים, שאלות מאתגרות והיה מבקש לגלות את התשובות בעצמו לפני שאגלה לו אותן. אנחנו לא מעכלים את האבידה הזו. ערכנו הבוקר (ראשון) מעגלי שיח עם יתר התלמידים והרגשתי כמו משפחה שיושבת שבעה. כעת אנחנו צריכים לראות איך ממשיכים את החיות של הישיבה, כי ישי היה אחד מעמודי התווך שלה, וזו לא קלישאה".

5 צפייה בגלריה
ישי חשאי
ישי חשאי
ישי חשאי
(צילום: באדיבות אפרת שאבי)

הלילה כאמור, בעקבות חקירת נסיבות התאונה, עכבו בוחני התנועה של המשטרה לחקירה את נהג הרכב הפרטי, תושב ירושלים כבן 25, בחשד למעורבות בתאונה.
ישי הותיר אחריו הורים וארבעה אחים. יהי זכרו ברוך.