למה פתח־תקוה?
"נולדתי וגדלתי בעיר של תחילת שנות ה־80. כל מרכז חיי היו סביבה, בין אם משפחתי, חבריי או מקום עבודתי. יצא לי לחוות את פתח־תקוה בתקופות הפחות טובות שלה בשנות ה־80 וה־90, אבל גם להיות חלק מהמהפכה בה בשנות ה־2000 ועד היום. היא הפכה לעיר תוססת, צעירה עם חיי לילה ומקומות בילוי. כיום אני מתגורר בשכונת נוה גן וגאה בבנות שלי שממשיכות את הדרך".
1 צפייה בגלריה
יוני בגן
יוני בגן
יוני בגן
(צילום: ריאן)
קראו גם:

עם מי היית רוצה לשבת לקפה?
"עם אבא של אישתי, אמיר נבעה ז"ל, שנפטר השנה מהמחלה הארורה. הוא היה כל כך מאושר שעברנו לגור בשכונה והיינו מאוד קרובים לביתו. היה לנו מנהג קבוע של יום שישי בקפה ארומה שבמרכז אם המושבות. זה היה זמן איכות בו דיברנו על משפחה, נושאים משותפים ופוליטיקה. חוויות שבהחלט אתגעגע".
מהי הפינה האהובה עליך בעיר? 
"כיכר המייסדים. אני זוכר אותה עוד לפני עשרות שנים, כשעמד שם מגדל שעון ישן ולא היו אז מזרקות או פינת יונים. בתור ילד ההורים שלי היו לוקחים אותנו הרבה להסתובב במרכז העיר. היינו מתחילים תמיד בכיכר המייסדים, במדרחוב ובבית העירייה. הייתי מבלה שם לא מעט עם חברים ומשפחה".
מה היית רוצה לשנות או לשפר בעיר?
"הייתי רוצה לשפר את התחבורה הציבורית ואת ההתחדשות העירונית. צריך להנהיג תחבורה ציבורית בשבת במקומות מסויימים, בעיקר במקומות בילוי ובשכונות שהרוב שם חילוני. הדבר יחסוך מצעירים להשתולל בסופי שבוע וימנע תאונות דרכים מיותרות. לגבי ההתחדשות העירונית, נדרש להמשיך בהתחדשות השכונות הישנות ולשים דגש על פיתוח גינות/גנים ציבוריים לרווחת התושבים".
דבר לא שגרתי שעשית בעיר? 
"הייתה לי תקופה שטבלתי בפוליטיקה והחלטנו לקראת הבחירות לצאת במבצע 'צבע גשרים' ביום שישי בלילה. זה היה נחמד לראות בשבת בבוקר את הגשרים המרכזיים של העיר עם פוסטרים של המפלגה".
מה הרוח של פתח־תקוה?
"הרוח צריכה להיות המשך התחדשות, יצירה, מקומות בילוי, אטרקציות ומקומות פיתוח ועבודה. להשאיר את העיר אטרקטיבית עבור הצעירים והזוגות הצעירים".