כשבוע לאחר הסערה בעקבות תלישת כיסוי הראש של חברת המועצה חגית תלם, שוב נרשמו עימותים בהפגנה לשחרור החטופים בכיכר גורן, הפעם בין מספר מפגינים לנערים שתועדו יורקים לעברם בקניון הכיכר. במהלך העימות, תועד אחד המפגינים מגדף את הנערים.
1 צפייה בגלריה
האירוע בקניון הכיכר
האירוע בקניון הכיכר
האירוע בקניון הכיכר
(צילום: פרטי)

"אותם נערים זרקו עלינו ביצים בתום ההפגנה בשלב שקיפלנו את הציוד. אחת הביצים פגעה במפגינה מבוגרת ששאלה אותם מדוע הם מתנהגים כך וזה השלב שבו התחלתי לצלם", טוענת מפגינה שנכחה באירוע. "הם התגודדו סביבנו באופן אלים וזה היה מפחיד מאוד. למרות שהם בסך הכל ילדים הם היו תוקפניים ומאיימים".
בסרטון נראים מספר נערים, כשחלקם מתעדים בניידים שלהם את המתרחש, מתגודדים סביב המפגינים כשאחדים מהם כיסו את פניהם בחולצות וביצעו תנועות ידיים שונות. במקביל נשמע אחד המפגינים מגדף את הנערים ומתווכח איתם על רקע פוליטי. בהמשך נכנסו המפגינים למעלית בקניון, אלא שרגע לפני שהמעלית נסגרה, ירק אחד הנערים על המפגינים שהיו בתוכה.
"לא רואים בסרטון, אבל הם ארבו לנו בחניון וביציאה ממנו, המשיכו לירוק על המכוניות, ואחד מהם ניסה לפתוח את דלת המכונית שלי. מזל שחשבתי על זה מראש ונעלתי את הדלתות. בסך הכל, זה היה מאוד מאוד מפחיד והתחושות הן קשות", אומרת המפגינה. "מדי שבוע אנחנו באים להפגין למען השבת החטופים, ומדי שבוע באים הנערים מהשכונה לחפש צרות. הם מקללים, מציקים, ולפעמים מסלימים גם לנסיעה פרועה על המדרכה או תקיפה פיזית.
"לראות כל כך הרבה שנאה ואלימות מנערים כל כך צעירים.. איפה ההורים שלהם? איפה המחנכים? אנחנו מתריעים כבר שבועות על כך, אבל אין שום התייחסות. יותר מהכל זה מעציב ומפחיד אותי. אחרי המלחמה נצטרך לחיות פה ביחד, והנערים הללו מדברים על שלום בינינו בזמן שהם יורקים עלינו ומאיימים עלינו".

האירוע בקניון הכיכר
(צילום: פרטי)

קראו גם:

יכול להיות שבדיעבד, הייתם צריכים להמנע מחיכוך איתם ואף להמנע משימוש בקללות לעברם מצד אותו מפגין?
"ברור שהיה עדיף להימנע. אמרתי גם לאותו אדם שלא ידבר איתם, ומדי שבוע אני קוראת במגאפון להימנע מחיכוך, אבל הבעיה היא שהם מסלימים. סרבנו לענות לקללות ולהצקות, אז הם השליכו ביצים. כשניסינו לעזוב הם ירקו ואחד מהם ניסה לפתוח את דלת המכונית שלי בעודי בנסיעה. אני בשום שלב לא התעמתי איתם, רק צילמתי.
"זו לא הפעם הראשונה או השנייה או השלישית שאני מותקפת. מי שצריך להיות שם זו המשטרה, שתעשה את העבודה שלה, או קציני מבחן לנוער, שיעצרו את ההשתוללות הזו. בינתיים אני מתכוונת להגיש נגדם תלונה במשטרה בהמשך היום".
כזכור, זהו השבוע השני ברציפות בו נרשמים עימותים במהלך ההפגנה במקום, כשבשבוע שעבר תועדה אחת המפגינות ניגשת לחברת מועצת העיר חגית תלם, שעברה במקום ותולשת לה את כיסוי הראש לאחר שהאחרונה קראה לעברם 'בוגדים'.