האם אתר בניה ברחוב מנחת שלמה בשכונת הדר גנים בפתח תקוה הפך למעון לשב"חים? תושבים בשכונה טוענים כי במהלך סוף השבוע שהו במקום מספר שוהים בלתי חוקיים ואף הפיצו סרטון בו נראים מזרנים רבים באתר. ראש העירייה שהגיע בעצמו למקום הבוקר (ראשון) טען כי המזרנים נועדו למנוחת הפועלים במהלך היום וכי במקום מתבצע ונדליזם של נערים מקומיים. גם במשטרה טוענים כי במקום "לא נמצא כל ממצא חריג".
1 צפייה בגלריה
המזרן באתר הבניה בפתח תקוה
המזרן באתר הבניה בפתח תקוה
המזרן באתר הבניה בפתח תקוה
(צילומים: מתוך הסרטון שהפיץ ירון קדושים)

העבודות במקום החלו בסביבות פסח האחרון, במסגרתן יורחב בית הספר לבנות 'בית יעקב'. כזכור, בחודש מאי האחרון דיווחנו על הורים שהביעו חשש בעקבות המצאות עובדים מהמגזר הערבי במקום לאור המצב הביטחוני. חלק מהעובדים באתר אף תועדו בהמשך כשאינם מכבדים את הצפירה ביום הזכרון לשואה ולגבורה.
כעת טוענים תושבים המתגוררים באזור האתר, כי ישנם שב"חים שלנים במקום, בייחוד בסופי שבוע. בסרטון שהופץ אמש ברשתות החברתיות, תיעד פעיל הציבור ותושב השכונה ירון קדושים, מספר רב של מזרנים שמונחים על הרצפה, מזגן דולק וחלונות אטומים. לדבריו של קדושים, הוא הגיע למקום יחד עם תושבים נוספים בעקבות דיווח על זריקת אבנים לכאורה מצד השוהים במקום, כשבעקבות הגעת המשטרה הם נמלטו.
"חבל מאוד שהתושבים צריכים לחיות בסכנה מאתרי בניה כאלה ואין פיקוח אמיתי שסורק ובודק. זה לא קשה לראות את הסימנים האלה. חבל שזה ככה", ציין קדושים והוסיף לאחר מכן כי "כל השכנים סביב אתר הבניה ראו את השב"חים במהלך השבת האחרונה, וכמו כן אורות נדלקים ונכבים. גם החלונות אטומים כי מן הסתם לא עשו שם פעילות זומבה. לפני שבועיים הגיע טנדר בשבת בבוקר ואסף קבוצה של שוהים מהמקום, וגם את זה רבים כאן ראו.
"מעבר לכך חמור מאוד שיש גישה מהאתר לבית ספר סמוך, כשגם אתר בנייה פרוץ מהווה סכנה לילדים. לא היינו צריכים לפרוץ שום דבר כדי להכנס פנימה".

(צילום הסרטון באדיבות ירון קדושים, שהפיץ אותו ברשת החברתית)

קראו גם:

בעקבות התיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, הגיע הבוקר גרינברג לאתר וציין בין היתר: "לאחר שנבדקו הדברים, נמצא שבאתר לא ישנים פועלים כי אם היו ישנים היו תופסים אותם. לא יכול להיות שנעלמו כולם. מנהל אתר העבודה טוען ההפך, כי הרבה ילדים מהאזור, מהשכונה נכנסים למקום ועושים ונדליזם וכדומה. יש כאן מספר מזרנים שהפועלים שעובדים מ 7 בבוקר עד 7 בערב, משתמשים בהם כדי לנוח בצהריים מאחר ומדובר בעבודה מאומצת אבל באופן ברור וחד משמעי לא ישנים כאן פועלים. עשו פה מספר בדיקות פתע ולא נמצאו פועלים בשעות הערב".
בהמשך פנה גרינברג לבחור שהציג עצמו כקבלן במקום בשם אמג'ד שטען אין לנו שום פועל שישן באתר. "יכול להיות שיש מזרנים אבל הם משמשים כדי שאנשים ינוחו במהלך היום. מי שנכנס פה זה אולי גנבים, אנשים שפורצים לאתר כי גונבים לי כל הזמן כל מיני חומרים וציוד. לא היו פה אנשים, אם היו, בבקשה שיראו לי", הוסיף אמג'ד וציין לשאלתו של גרינברג כי הם דואגים לנעול את המקום כנדרש.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל מבצעת פעילות כנגד שב"חים והמסייעים להם חדשות לבקרים ונוקטת צעדים פלילים ומנהליים כנגדם , קרי - לצד ההליך הפלילי המשטרה פועלת לסגירת מקום שמעסיק שב"חים / חילוט רכב שהסיע אותם. יודגש כי באתר שהוזכר בכתבה בוצעו מס' ביקורות בנושא ולא נמצא כל ממצא חריג".