סגירת בית הספר חיים חפר: הורים רבים זועמים על ההחלטה לסגור את מוסד החינוך בשל מספר מקרי הדבקה וטוענים שלא הופעל שיקול דעת ראוי.
כזכור, אתמול (שלישי) הודיע ראש העירייה, רמי גרינברג, כי בית הספר חיים חפר נסגר בשל שלושה מאומתים שנמצאו בו ואליהם נחשפו כל שכבות מוסד החינוך. מדובר במקרה אחד בכיתה ג', מקרה אחד בכיתה ה' ומקרה נוסף בכיתה ו'.
1 צפייה בגלריה
(בית הספר חיים חפר בפתח תקוה. צילום: אמיר בן חיים)
קראו גם:
בשל העובדה כי באודיטוריום של בית הספר נערכו שני אירועים, אחד שהכיל את שכבות א'-ג' והשני את ד'-ו', ושבו נכחו גם הילדים המאומתים, הוחלט לסגור את מוסד החינוך עד לתאריך ה-24 לחודש. זאת למרות שלטענת ההורים הכועסים נאמר להם כי החשיפה הייתה ב-7 לחודש.
"כועסים זו מילה יפה", אומרת אם לתלמידת כיתה ב'. "מדובר באולם סגור אמנם, אבל גדול ומרווח וכל שכבה הייתה באזור אחר. למרות זאת הכניסו את כולם לבידוד".
"ההחלטה נראית שרירותית ולא הוגנת, מה עוד שבינתיים כל מי שנבדק בכיתה שלנו יצא שלילי ועדיין לא יכולים לחזור. גם הורידו את ימי הבידוד ל-7 ואם החשיפה הייתה ב -7 לחודש, אז הבידוד צריך להסתיים היום, ובכל זאת אמרו לנו עד ה-24 לחודש. יש לי עוד ילד קטן בבית, ואני לא יכולה לצאת לעבודה".
אם אחרת מבית הספר הוסיפה: "יש תחושה שהיד קלה על ההדק ונורא קל להכניס אנשים לבידודים על כל חשד קטן. זה לא משליך רק על הילדים, אלא גם על האחים וההורים, זה לא נורמלי. לפי הנחיות של קבינט הקורונה לא אמורים להיכנס לבידוד, אבל כולאים פה אנשים בבתים שלהם ולוקחים להם את חופש החירות וחופש התנועה ולא דואגים ליישם את ההנחיה שהיא הרת גורל להרבה אנשים.
איך את מתאימה את עצמך למצב?
"שלחתי את הבת שלי לאחותי כדי שלא תהיה עם הבן המבודד, הבן הקטן שלי נשאר בבית, וגם אני נשארת בבית ועובדת עם כל רעשי הרקע וזה שובר אותנו. לפי ההנחיות של משרד הבריאות יש להיכנס לבידוד אם היית במגע הדוק עם החולה במשך 15 דקות, אתה רוצה לומר שכל מי שהיה באודיטוריום, שאלו מאות תלמידים, היו איתו במגע הדוק? אנשים כלואים בבתים במעצרי בית על כלום ושום דבר".
מדוברות העירייה נמסר: "גורמי הרשות וראש העיר עומדים בקשר ישיר עם מנהלי מוסדות החינוך בנושא וכן מוציאים בשוטף הנחיות למבודדים ולבני המשפחות שלהם הלומדים במוסדות החינוך בעיר. יצויין כי העירייה חידשה את הפעילות של חמ"ל הקורונה העירוני ומבצעת חקירות אפידמיולוגיות במקביל לפעילות של משרד הבריאות בנושא.
"בתוך כך, בהמשך לתחקיר שנעשה ע"י משרד הבריאות הוחלט כי התלמידים שבאו במגע עם שלושת המאומתים בבית הספר חיים חפר נדרשים להיכנס לבידוד. כמו כן, חמ"ל הקורונה במשרד החינוך החליט כי גם התלמידים שבאו במגע עם המאומתים באירוע שנערך בהשתתפות מספר שכבות בבית הספר ייכנסו לבידוד. נכון לעכשיו, משרד החינוך לא הוציא הנחיות בנוגע לאירועים בבתי הספר ועל כן הרשות תוציא הנחיה שמבקשת למנוע קיום אירועים בבתי הספר בהשתתפות מספר שכבות".
ממשרד החינוך נמסר: "הכנסת תלמידים או שכבות שלמות לבידוד לא נעשית כלאחר יד. כל אירוע מתוחקר, זירת ההדבקה נלמדת וגם במקרה הנוכחי ההחלטות התקבלו בהתייעצות אנשי מקצוע של משרד החינוך, משרד הבריאות והעירייה ובהתאם להנחיות הקיימות. באשר למשך זמן הבידוד. במועד קבלת ההחלטה, טרם התקבלו הנחיות חדשות של משרד הבריאות ולפיכך התלמידים נשלחו לבידוד של 14 יום".
תגובת משרד הבריאות תובא כשתתקבל.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה