עד הסרת מגבלות הקורונה נפתחו ברחבי פתח תקוה בתי כנסת מאולתרים בחצרות בתים ובגינות ציבוריות. אלא שלמרות הסרת המגבלות, נפתח בסוף השבוע האחרון סמוך לפארק הדרומי בנווה גן בית כנסת מאולתר של חב"ד, עם שילוט המודיע כי "מניין חב"ד בנווה גן מתקיים כאן. כולם מוזמנים!".
1 צפייה בגלריה
בית כנסת מאולתר בגינה
בית כנסת מאולתר בגינה
בית כנסת מאולתר בגינה
(צילום: פרטי)
תושבים בשכונה שלא הבינו לפשר העניין, העלו את הסוגיה ברשתות החברתיות וביקשו לדעת אם מדובר במניין חד פעמי או כזה שיחזור על עצמו בסופי שבוע.
קראו גם:
"אין לי שום דבר נגד הדת ואני לא רוצה להיגרר למקום הזה, אבל אני שואלת את עצמי, אם פותחים את בית הכנסת המאולתר למה אני לא יכולה לפתוח כל דוכן שהוא במקום?", תוהה תושבת האזור. "אני לא חושבת שראוי לפתוח מקום כזה בסמוך לגינה ציבורית והתחושה שלי לא טובה לגבי העניין".
תפילות בחצרות זה משהו שהורגלנו אליו בתקופת הקורונה.
"היו תפילות לאורך שנת הקורונה בחצרות ובבניינים אבל יש משהו בלבוא ולשים עמדה ושלטים שזה קצת מציק. זה היה מובן כשנדרשו להתפלל בחוץ אבל המתפללים הורשו כבר להיכנס לבתי הכנסת, לכן זה מפריע מחשש שיהפוך לקבוע. לכל דבר יש את המבנה והמקום המיועדים לו, כך גם למתפללים צריך להיות מקום מסודר".
מנגד יש תושבים שלא רואים כל בעיה בהקמת בית הכנסת המאולתר, ואחד התושבים אף מסביר כי, "בימים האחרונים העלייה בתחלואה נמשכת ואולי עדיף גם שיהיו כמה שפחות אנשים במבנים סגורים, המקום נפתח גם מחוץ לגינה כך שהוא לא אמור להפריע".
בתגובה לפניית "מיינט פתח תקוה", הסביר טל, פעיל חב"ד במקום כי, "מדובר במניין חדש ויש לנו את האישורים להקמתו במקום. כרגע בעקבות העלייה בתחלואה יש יותר ביקוש למניינים באוויר הפתוח ויש גם לא מעט תושבים שמעדיפים להתפלל איתנו כי זה מה שהם מכירים, גם לאור מניינים דומים בחו"ל. כרגע המניין אמור לעבוד בסופי שבוע ובעזרת השם אנחנו מקווים להרחיב אותו גם לאמצע שבוע ובהמשך לקבל מבנה קבע מסודר".
מדוברות עיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "התלונה אינה מוכרת ואם מדובר במניין חצר שמתקיים באופן נקודתי בשל העלייה בתחלואה וכיוצא בזה, הרי שמדובר במניין לגיטימי לתקופה. על כל הפנים הנושא ייבדק".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה