מכת הטרמיטים: לצד הפעולות שהעירייה והמשרד להגנת הסביבה נוקטים לטיפול במטרד, קינים נוספים של הטרמיט הפורמוסי התגלו בימים האחרונים ברחבי העיר. בין היתר נמצאו מושבות בבנייני מגורים ובבית כנסת. בעירייה קוראים לתושבים להמשיך ולעדכן על הימצאות פרטים רבים של הטרמיט במוקד העירוני ובדף ייעודי של המשרד להגנת הסביבה.
2 צפייה בגלריה
טרמיטים שתועדו בבתים בפתח תקוה
טרמיטים שתועדו בבתים בפתח תקוה
טרמיטים שתועדו בבתים בפתח תקוה
(צילום: באדיבות תושבים)
קראו גם:
כזכור, מחלקת הדברה ועובדי האגף לאיכות הסביבה בעיריית פתח תקוה החלו לאחרונה בהדברת המעופף הטורדני, שאינו מזיק לבני אדם אך כן לרכוש, באמצעות תכשיר ייעודי להשמדת המושבות של הטרמיט שנמצאו במרחב הציבורי בעיר.
אלא שלצד פעולות ההדברה באמצעות תכשיר ייעודי שאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה, וכן פעולות נוספות שמבצעת העירייה, ממשיכים להתגלות קינים של הטרמיט ברחבי העיר, ובעיקר באזור השכונות כפר אברהם והדר גנים. באותם אזורים נצפו פרטים רבים של הטרמיט בבנייני מגורים ובית כנסת, כשהם גורמים לנזקים בקירות ובקורות עץ.
פעיל הציבור ותושב הדר גנים, ירון קדושים, אומר כי קיבל לאחרונה פניות מתושבים רבים בנושא, בין היתר מרחוב בגין בשכונה שבה הוא מתגורר, וכן מהרחובות אונטרמן ונחלת צבי בכפר אברהם. "אני בקשר שוטף עם מנהלת האגף הרלוונטי במשרד להגנת הסביבה, והתושבים מוזמנים להמשיך לפנות אליי ובמקביל לגורמים שמטפלים בעניין", ציין קדושים. "המידע שהציבור יזרים למשרד להגנת הסביבה יתן להם את הכלים להבין מה טווח ההתפשטות כדי לעבוד גם לקראת השנה הבאה בזמן 'מעוף הכלולות'".
2 צפייה בגלריה
טרמיט פרומוסי בפתח תקוה. מזיקים רק לרכוש
טרמיט פרומוסי בפתח תקוה. מזיקים רק לרכוש
טרמיט פורמוסי בפתח תקוה. מזיקים רק לרכוש
(צילום: באדיבות תושבים)
מדוברות העירייה נמסר: "חשוב להבין כי העירייה כפופה להנחיות המשרד להגנת הסביבה בנושא אשר אישר לאחרונה תכשיר הדברה ייעודי ומיוחד שתוצאותיו נראים לטווח הארוך. העירייה לא המתינה לתקציב יעודי מהמשרד ועל כן התכשיר נרכש על ידי העירייה וכבר בימים אלו החלה הטמנתו במרחב הציבורי. לצד העובדה כי הטרמיט קיים גם מחוץ לגבולות פתח תקוה, גורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם העירייה עורכים מידי ערב סיורים באזורים שונים בעיר במטרה לאתר קינים חדשים. כמו כן, העירייה והמשרד פועלים בשטחים הציבוריים להצבת מלכודות ניטור, העירייה ערכה כנסי הסברה לגננים בנושא וכן מבצעת סיורים יזומים שמתקיימים לאורך השנה האחרונה וכו'.
במקביל, העירייה מבצעת סקר עצים לאיתור מושבות חדשות. חשוב להדגיש כי אין סיבה להיכנס לפאניקה, הטרמיט אינו מסוכן לאדם או לבריאות. הטרמיטים אינם שורדים זמן רב באוויר הפתוח, לרוב יתייבשו או יטרפו תוך מספר דקות. אלו שנכנסים לבתים לרוב ימותו מבלי לייסד קן חדש. על כן, מומלץ לסגור רשתות בזמן המעוף (בשעות הערב המוקדמות) וככל שנכנסו פריטים לבתים ניתן לרסס בקוטל חרקים. לצורך המשך איתור הקנים, הציבור מתבקש להמשיך ולדווח על מעופים משמעותיים למוקד 106 או בעמוד ייעודי של המשרד להגנת הסביבה ביחד עם מעבדות משרד הבריאות ובמידת הצורך יתואם איסוף".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה