מחלקת הדברה ועובדי האגף לאיכות הסביבה בעיריית פתח תקוה החלו בימים האחרונים בהדברה באמצעות תכשיר ייעודי להשמדת המושבות של הטרמיט הפורמוסי אשר נמצאו במרחב הציבורי ברחבי העיר.
1 צפייה בגלריה
הדברת הטרמיטים בפתח תקוה
הדברת הטרמיטים בפתח תקוה
הדברת הטרמיטים בפתח תקוה
(צילום: עיריית פתח תקוה)
קראו גם:
עם סיום אישור התכשיר ע" המשרד להגנת הסביבה, ראש העירייה, רמי גרינברג, הנחה את גורמי המקצוע לרכוש את התכשיר מתקציב הרשות ולא להמתין לתקציב המשרד להגנת הסביבה אשר אמון על הנושא.
בעירייה מציינים כי מדובר בתכשיר ייחודי, יקר ויעיל אשר נעשה בו שימוש במדינות כגון ארה"ב ואוסטרליה המתמודדות עם מטרדי טרמיטים באופן שגרתי. זהו התכשיר היחיד שמותר לשימוש ע"י המשרד להגנת הסביבה לטובת הדברת המושבות כאשר ההדברה מתבצעת ע"י מדבירים שהוכשרו לנושא.
יש לציין כי עובדי עיריית פתח תקווה היו מבין הראשונים שעברו הסמכה להשתמש בתכשיר וכבר מיישמים אותו בשטח בשיטת נמסיס. השיטה מבוססת על העיקרון של האכלה הדדית, והפתיון המורעל אמור להיות מחולק לכל מושבת הטרמיטים. יכולותיו של התכשיר הייחודי נכרות בטווח הזמן הארוך ותפקידו לעכב את התפתחות הטרמיט ובכך להביא להשמדת הקן
לצד פעילות זו, גורמי הרשות מלווים חברות נוספות הנמצאות בתהליך רישום מוצרים ייעודיים לטיפול בטרמיט ע"י המשרד להגנת הסביבה. בנוסף, צוותי מנהל שפ"ע נפרסים בשעות הערב בשטח ופועלים לאיתור מעופים ומושבות. במקביל, העירייה עורכת סקר עצים מעמיק לאיתור עצים נגועים במרחב הציבורי.
צפו בפעולות ההדברה נגד הטרמיט המתבצעות בעיר >>>

הטרמיט הפורמוסי אינו מזיק לבריאות האדם אלא רק למוצרי עץ וכן עד כה לא נמצאה פגיעה בתשתיות. עוד צויין כי הטרמיטים אינם שורדים זמן רב באוויר הפתוח ולרוב יתייבשו או יטרפו בתוך מספר דקות.
במסגרת כלל הפעולות שהעירייה מבצעת לטובת הטיפול בטרמיט, נעשה מיפוי של האזורים הנגועים בעקבות ריכוז דיווחי התושבים, הוצבו מאות תחנות ניטור בשטח הידוע כנגוע, נלקחו דגימות אשר נשלחו למעבדה האנטומולוגית במשרד הבריאות לזיהוי, פורסם מידע לשימוש הציבור בערוצים השונים וכן פורסמו הנחיות מעודכנות למשפצים, לקבלנים ולגננים פרטיים. בנוסף, ניתנה הדרכה פרטנית למספר תושבים שבבתיהם זוהו נזקים.
ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג: "עיריית פתח תקוה פועלת בימים אלו בשטחים הציבוריים להדביר את הטרמיט בתכשיר ייעודי שאושר לפני מספר ימים ע"י המשרד להגנת הסביבה אשר אמון על הטיפול בנושא. חשוב לזכור כי הטרמיט אינו מזיק לבריאות האדם ואינו מעביר מחלות. מדובר בבעל חיים אשר מדינות מתקדמות בעולם מתמודדות איתו במשך שנים. בכל מקרה אין צורך להיכנס לפאניקה. אנחנו נמשיך לנקוט בכל פעולה שתידרש בנושא".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה