מזה מספר חודשים שעיריית פתח תקוה מקיימת אירועים למען התושבים, כשחלקם מתקיים בפארק יד לבנים, המקום שבימי הזיכרון והשגרה מכבד את זכר הנופלים. למלחמה של תושבי המקום נגד קיום האירועים בשל הרעש התווספה לאחרונה טענה נוספת, הפעם מצד משפחות שחוו את השכול מקרוב, המתגוררות בסמוך למקום, וחוות קושי לשמוח בשמחת המבלים הרבים. כך זה נראה ונשמע:

חגיגות ליד קיר הנופלים
(צילום: באדיבות התושבים)


"אנחנו מבקשים להפסיק את האירועים במקום בו מכבדים את זכר הנופלים במערכה, במיוחד בשנה בה הטראומה של אירועי 7 לאוקטובר ממשיכה לגבות חיים של לוחמים נוכח הלחימה הנמשכת", מסביר יעקב, המגיע ממשפחה שכולה.
"השם שלי, שהוא שמו של הדוד שלי שנהרג במלחמת השחרור, חקוק על הלוח זיכרון שם כי אני קרוי על שמו. וזה מפריע לא רק לי אלא לכל מי ששכל את ילדיו במלחמות ישראל וגר פה והמסיבות האלו ביד לבנים ליד קיר הנופלים במערכות ישראל ממש פוגעות ברגשות שלנו", טוען יעקב.

"במוקד אמרו שזה מותר"


לדבריו, הוא פנה למוקד העירוני מספר פעמים בבקשה להתחשב בו ובתושבים נוספים במצבו, שאינם מסוגלים לחגוג ולשמוח בתקופה שכזו. "מה שמפריע לי כמשפחה שכולה זה המסיבות ליד קיר הנופלים. אני כבר לא מדבר על השעות שבמוקד טרחו להבהיר לי שהן שעות שמותרות לפי החוק. אני מדבר על המיקום. יד לבנים זה לא מקום לקיום אירועים מהסוג הזה".
פנית לעירייה, הסברת להם את המצב?
"ברור. אני גם מתכתב עם רמי גרינברג ראש העיר בנושא, וכל הזמן הוא אומר שיבדוק ולא עושה כלום. זו ממש פגיעה ברגשות שלנו".
יעקב מספר שדווקא בתקופה הזו קשה לו לשמוח ומבחינתו הוא מיואש. "יש בעיר הזו לא מעט משפחות שכולות שלא מקבלות את ההתנהגות הזו. יד לבנים זה לא אולם אירועים במיוחד שהם מקיימים את האירועים האלו ליד קיר הנופלים ללא כל רגש והבנה מה זה עושה למשפחות הנופלים והקרובים להם", הוא אומר בצער.

1 צפייה בגלריה
החגיגות ליד קיר הנופלים
החגיגות ליד קיר הנופלים
החגיגות ליד קיר הנופלים
(צילום: באדיבות התושבים)

תושבת נוספת מוסיפה: "העיר שלנו איבדה מאז 7 לאוקטובר ילדים ולוחמים. יש פה משפחות שצריך להתחשב בהן. קשה להן לשמוח, כל שכן לחזור לשגרת חיים. ההתחשבות והפתרון לנושא זה באחריות העירייה. אני לא נגד חגיגות לתושבים. הבעיה מבחינתי זה הבחירה לעשות את האירועים במקום בו מקיימים טקסים לזכור את המתים. זה ממש זלזול. יש ביד לבנים דשא , אז למה עושים את המסיבות האלו ליד קיר הנופלים ? איפה הרגש? ההכלה? זה ממש לא בסדר".
"זה קורה בעיקר בתקופת הקיץ, שבה עירית פתח תקוה עושה מסיבות רועשות דווקא במקום הזה. יש עוד מקומות בעיר. למה לא להתחשב?", מלין יעקב בצער על המצב. לדבריו, "זה כבר לא הענין של הרעש זה לא ארוע בודד, ולא אירועים צנועים אלא ממש פסטיבלים ומוזיקה בסמוך לקיר הנופלים, המקום בו מכבדים את זכר הנופלים".

קראו גם:

"אין רצון לפגוע במשפחות השכולות"


מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "בית יד לבנים בעיר פתח תקוה הינו בית ייחודי ופורץ דרך, שהיה לראשון שהוקם בארץ והוקם בזכות אימהות שכולות שביקשו להנציח את יקיריהן. הבית תוכנן תוך מחשבה רבה המשלבת פרטי וציבורי, אישי וממלכתי, הנצחה של חללי העיר במרחב ציבורי ירוק ושוקק חיים.
"האירועים המתקיימים במרחב הינם מגוונים מאד, בין היתר סדנאות, הרצאות, מפגשי שיח, ופעילויות תרבות למשפחות שכולות מחד ולציבור הרחב מאידך. מידי פעם מתקיימים במקום אירועים ומופעים, רובם מתקיימים ברחבת הדשא בפארק יד לבנים וחלקם מתקיימים ברחבה הסמוכה לבית יד לבנים.
"אין באירועים אלו משום רצון לפגוע ברגשות המשפחות השכולות ואין הדבר נוגד את התפיסה של בית יד לבנים כמקום שאינו משמש רק כהנצחה אלא גם כהוכחה לחוסן החברתי והקהילתי, המחזק את התפיסה כי במותם ציוו לנו הנופלים את המשך החיים. אנו משתדלים שלא להפריע למנוחת השכנים הגרים סביב ובעתיד נצמצם את מספר האירועים שיתקיימו במקום".