בחודשים האחרונים מצאו גנבי הרכב להיט חדש - המכונית החשמלית הסינית אטו 3 BYD. בשבוע שעבר נגנבו שני רכבים מסוג זה מהעיר פתח תקוה, ובסוף השבוע נגנב שוב רכב נוסף, הפעם מרחוב מנחם בגין בעיר.
1 צפייה בגלריה
ניסיון לפרוץ את הרכב בפתח תקוה
ניסיון לפרוץ את הרכב בפתח תקוה
ניסיון לפרוץ את הרכב בפתח תקוה
(צילום: באדיבות ירון קדושים)

את הזינוק בגניבת הרכב הזה, הנחשב לטרנדי וקל לפריצה בקרב הרכבים החשמליים, מרגישים בחודשים האחרונים היטב גם תושבי העיר פתח תקוה, ממנה נגנבו למעל מעשרה כלי רכב מסוג זה, שהאחרון שבהם נגנב בלילה שבין שבת לראשון בבוקר ונמצא בעקבות מרדף של כוחות המשטרה בעיר טייבה. החשוד במעשה נעצר.
"היו בעיר שלנו מספר ניסיונות גניבה של הרכב הזה כי יותר קל לפרוץ אותו, ויש ביקוש לסוללה החשמלית שלו", מספר תושב המתגורר ברחוב מנחם בגין, ממנו נגנב הרכב.
לדבריו, ''רק ברחוב שלנו היו כבר כמה ניסיונות גניבה שסוכלו על ידי משמר השכונה. אנשים ממש מחפשים דרכים מקוריות איך למגן את הרכב. יש כאלו שאפילו קנו מנעול הגה, על מנת להקשות על הנהגים. ואחרים התקינו מצלמות בחניות. יש גם תיעוד של ניסיונות הגניבה האלו". וכך נראה ניסיון גניבה של רכב בשכונה, שבסיומו הגנב שמע משהו ונמלט, צפו בסרטון:

ניסיון גנבת רכב
(צילום: באדיבות ירון קדושים)


שכנה שגרה ברחוב סמוך מספרת שמאז שהחלו הגניבות של הרכב החשמלי, "השכנים יותר פוקחים עיניים ויש גם סריקות של השיטור העירוני באזור וזה מרתיע את הגנבים". עוד היא מוסיפה כי כאשר בנה, שמחזיק בסוג הרכב הזה, מגיע לבקר היא דואגת לרדת לחנייה על מנת לחסום את הרכב, במטרה להקשות על הגנבים.
יש לציין כי לאור העלייה בכמות גניבות הרכבים החשמליים וזאת בשל הביקוש הגבוה שלהם בשטחי הרשות הפלסטינית, החלה BYD בשדרוג אמצעי המיגון של הרכב. החברה הודיעה בשבוע שעבר כי החלה לעבוד על מערכת מיגון חכמה, הכוללת התקנת קודנית במכוניות שתופעל מרחוק באמצעות תקשורת סלולארית ומבלי שבעלי הרכבים יצטרכו להגיע למוסכי החברה, כך לפי פרסומים של חברת שלמה מוטורס, יבואנית הרכב לישראל.
פעיל הציבור ירון קדושים אומר: "גניבות הרכב הן מכת מדינה ובפתח תקוה במיוחד. כבר שנה רביעית שפתח תקוה מקום ראשון ארצי בגנבות הרכב. זה לא רק עוגמת נפש ונזק ממוני , זה גם מסוכן. וראינו מקרים חמורים בעבר. ארגוני הטרור ביהודה ושומרון צריכים כסף, ולכן תמיד יגנבו, ואף אחד במדינה לא באמת בונה תוכנית עבודה לעצירת הנגע הזה. אנחנו התושבים נלחמים נגד. בשביל זה בין השאר הקמתי את משמר הדר גנים שפועל ביעילות נגד הנגע הרע הזה. וזה לא תפקידנו. זה לא בסדר שזה ככה".

תגובות


מדוברות המשטרה נמסר: "הרכב נגנב מפתח תקוה ועם קבלת הדיווח בוצעו סריקות אחריו, ובהמשך מתקבל דיווח כי הרכב נע על ציר 444 לכיוון קו התפר. ניידות של טייבה נערכו באזור לצד סריקה וניסיון איתורו. כשהגנב מתקרב לכיוון קו התפר, הוא עוזב את הרכב הגנוב ונמלט רגלית. דאז מתפתח אחריו מרדף רגלי קצר עד למעצרו של החשוד, גבר בן 31 שנעצר לחקירה בתחנת פתח תקוה. אמש(ראשון) הוארך מעצרו עד יום שני".

קראו גם:

מדוברות העירייה נמסר: "תופעת גניבת הרכבים מורגשת ברמה הארצית והיא אינה אופיינית רק לפתח תקוה או לשכונות מסויימות בה. לצד זאת, בפתח תקוה קיימת פעילות רבה ומשמעותית אשר הביאה לתפיסות רבות. בתוך כך, השיטור העירוני בהובלת המשטרה אשר אמונה על הנושא, מבצעים כמעט מידי יום פעולות יזומות בנושא ונוכחות הכוחות אכן מורגשת ברחבי העיר.
"יודגש כי במסגרת מכלול הפעולות שהרשות מקדמת לטובת השמירה על בטחון התושבים ורכושם, קיים שיתוף פעולה הדוק עם המשטרה בכלל הנושאים הרלוונטיים, העירייה פרסה מאות מצלמות בכל רחבי העיר ובפאתי העיר וכן הוקם משל"ט עירוני המאוייש 24/7 ומגיב לאירועים בזמן אמת. כמו כן, הוקמו סיירות עירוניות אשר במסגרת פעילותן נתפסו מאות מקרי פשיעה בזמן אמת, הוקמו נקודות שיטור בשכונות השונות ועוד".