תושב פתח תקוה בן 63 גנב בשמים ומשקפיים בשווי של קרוב ל-20 אלף שקלים, רובם מסניפים שונים של רשת "סופר פארם" ונידון לארבעה חודשי עבודות שירות ותשלום פיצוי בגובה 1,500 שקלים.
1 צפייה בגלריה
סופר פארם ברחוב ההסתדרות בפתח תקוה
סופר פארם ברחוב ההסתדרות בפתח תקוה
סופר פארם ברחוב ההסתדרות בפתח תקוה
(צילום: מתן דויטש)
על פי כתב האישום שהוגש נגד האיש שכלל 6 עבירות של גניבה ועוד עבירה של ניסיון גניבה, עולה כי האירוע הראשון בו היה מעורב, אירע בדצמבר 2019 אז הגיע עם אדם נוסף אל שופרסל BE בקניון שרונים, שם לקח בשמים בשווי 568 שקלים, הכניס אותם לתיקו לאחר שהוריד מהם את הזמזמים ויצא מהחנות.
בחודש ינואר 2020, הגיע בארבע הזדמנויות שונות לסניפי סופר פארם ברחוב רוטשילד וברחוב ההסתדרות, מהם יצא עם בשמים, משקפי ראייה ומשקפי שמש בשווי של כ-15 אלף שקלים.
בחודש מאי בהמשך אותה שנה, הגיע שוב הנאשם לסניף סופר פארם שברחוב רוטשילד אך לאחר שיצא עם משקפי שמש בשווי 500 שקלים הפתיע אותו בקר סמוי של הרשת ש'תפס אותו על חם'.
קראו גם:
כחודשיים לאחר מכן, הגיע האיש ל"א.פ אופטיקה" שברחוב קציר בעיר וביקש מבעל החנות להמתין אצלו עד שיפתח בית המרקחת הסמוך. אלא שבינתיים הוא גנב שתי זוגות משקפי שמש בשווי של 3,000 שקלים ויצא מהחנות.
מתסקיר שהוגש לבית המשפט על ידי שירות המבחן עולה כי הגנב (63) שמתגורר בהוסטל ונעדר עבר פלילי עד אותו רצף אירועים שנמשך על פני שמונה חודשים, הודה במעשיו והביע צער עליהם אך לא הביע אמפטיה כלפי הנזק שגרם.
עורך דינו של הנאשם טען כי האירועים המתוארים מהווים נקודת שפל בחייו בעקבות מצוקה רפואית ונפשית שהובילה אותו לצרוך בסמים ולהיות דר רחוב, וכן כי המניע שלו היה הצורך לשרוד.
בדיון שנערך לאחרונה בבית משפט השלום בעיר ציין השופט דרור קלייטמן כי "הנאשם טוען להקלה לנוכח העובדה שהיה במצוקה ונדרש לכסף, אולם כפי שניתן ללמוד מעובדות כתבי האישום, לא נגנב מזון מהחנויות אלא בעיקר בשמים ומשקפיים וכפי שעולה מדברי הנאשם עצמו, מטרת הגניבות היה לממן בין היתר רכישת סמים". בהמשך העלה השופט תהיות לגבי הטענה כי הנאשם נמצא בהליך גמילה מסמים מאחר ובבדיקה שביצע נמצאו שרידי סם.
בסופו של דבר גזר על הנאשם ארבעה חודשי עבודות שירות, שלושה חודשים מאסר על תנאי וכן פיצוי בסך 1,000 שקלים לרשת סופר ופארם ו-500 שקלים לא.פ אופטיקה.
לעדכונים - חדשות פתח תקוה