גל הפיגועים ובעקבותיו הערכת המצב העירונית שהתקיימה אמש, הביאו למספר החלטות עירוניות חריגות, בניסיון להגביר את הביטחון בעיר.
הבוקר (רביעי) קרא ראש המועצה הדתית בפתח תקוה למתפללים בעלי נשק ברישיון, להגיע עמו לבתי הכנסת ובתי המדרש. "לאור אירועי הימים האחרונים ובהתאם לכללי ההלכה 'פיקוח נפש דוחה שבת', ובעקבות הערכת מצב שקיים ראש העיר רמי גרינברג בנושא, אני פונה לקהילות בתי הכנסת בעיר להיערך לתפילות בכלל ובשבת בפרט", כתב.
2 צפייה בגלריה
מתפללים בית כנסת - תמונת פייסבוק
מתפללים בית כנסת - תמונת פייסבוק
מתפללים בית כנסת - תמונת פייסבוק
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
בין היתר צוינו ההנחיות הבאות: על מתפללים בעלי רישיון לנשיאת נשק אישי בתוקף ובעלי מיומנות בשימוש בנשק, לשאת את כלי הנשק עליהם; חשוב שבבית הכנסת ימצא טלפון נייד לשעת חירום. ניתן להביא אותו לבית הכנסת לפני השבת ולהשתמש בו רק במצב חירום; בידקו כי יציאות החירום בבית הכנסת אינם חסומים וניתנים לשימוש בעת חירום; אתרו מבין חברי הקהילה חובשים ומגישי עזרה ראשונה ותדרכו אותם שיהיו מוכנים לכל תרחיש; בדקו המצאות ערכות "עזרה ראשונה" בבית הכנסת, וודאו שהיא נגישה לחובשים ומכילה את כל הנדרש.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבני ברק
זירת הפיגוע בבני ברק
זירת הפיגוע בבני ברק
(צילום: יאיר שגיא)
כזכור, בהודעה שמסר גרינברג לאחר הפיגוע בבני ברק הדגיש גם כי "אגף הביטחון בעירייה יתגבר סיורים בכלל העיר בדגש על האזורים סגולה, אתרי בניה, מרכזי קניות ומוסדות החינוך, תחבורה ציבורית ועוד". בתוך כך, נוספו בימים האחרונים צוותים רכובים על אופנועים וניידות שמגבירות נוכחות בשטח, ובעבודה משותפת עם המשטרה נפרסו מחסומים בחלק מהכניסות לעיר. אגף הפיקוח על הבנייה יחייב את הקבלנים הבונים בעיר לדאוג לפיקוח צמוד ורציני באתר העבודה שלהם והעברת רשימות מסודרות של העובדים לעירייה. כמו כן מוסדות החינוך בעיר הונחו להמנע מיציאה ממוסדות החינוך לטיולים או פעילות אחרת בעת הזו.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה