בין כל התמונות הקשות והסיפורים הטרגיים מאז השבעה באוקטובר, ישנם גם רגעים מרגשים שנוטעים בנו תקווה ואופטימיות. אחד כזה שהפך לוויראלי היה תיעוד של קיר מבנה בעזה לאחר שצביקה ניימן (29) ממצפה יריחו, ריסס עליו בגדול את תאריך החתונה שלו ושל ארוסתו, הדר ביכמן (26) מראש העין, תמונה שחרכה את הרשת והפכה את ה"save the date" שלהם למרגש במיוחד.
4 צפייה בגלריה
צביקה ניימן והדר ביכמן
צביקה ניימן והדר ביכמן
צביקה ניימן והדר ביכמן
(צילום: פרטי)

למעשה, לו הייתם מספרים לבני הזוג ב-6 באוקטובר, בזמן ששניהם שתו קוקוס באחד מחופיו התכולים של קופנגן, שכך הם ישברו את הרשת, סביר להניח שלא היו מאמינים לכם בלשון המעטה, אך המציאות טפחה על פניהם, כמו על פני המדינה כולה.
זמן קצר לאחר תחילת המתקפה האכזרית של מחבלי חמאס, הוקפץ הצוות של ניימן, לוחם מילואים, לגיוס חירום ובין רגע הפכה החופשה החלומית של בני הזוג, לחלום רע. "באותו רגע התחיל המסע שלנו חזרה לארץ", משחזרת ביכמן. "זה היה טירוף אבל עשינו את זה הכי מהר שאנחנו יכולים".
מאחר ותחילה הועלו לטיסות ארצה אנשי מילואים שקיבלו צו 8 ולוחמים, חזר ניימן מבנגקוק לבדו, ואילו בת זוגו שבה יומיים לאחר מכן דרך דובאי. כשניימן היה כבר על מדים בדרום, ביכמן, סרן במיל' ודיילת אוויר של "אל-על" בשגרה, עלתה על מדים גם כן בדרכה לשירות בחמ"ל מאושפזים של מערך הנפגעים במרכז הארץ.

4 צפייה בגלריה
הכתובת שפרסם צביקה על הקיר בעזה
הכתובת שפרסם צביקה על הקיר בעזה
הכתובת שפרסם צביקה על הקיר בעזה
(צילום: פרטי)

על אף הימים המאתגרים, בני הזוג לא ויתרו על החלום שלהם לחיים משותפים ומאושרים. "בגדול התארסנו לפני חצי שנה, ותכננו לקבוע את החתונה לינואר אבל בסוף חיכינו עם זה", מספרת ביכמן. "בינתיים, צביקה נכנס לעזה עוד לפני שסגרנו תאריך. כשהוא יצא בפעם הראשונה לאפטר אחרי 12 יום אמרתי לו: 'קדימה, יוצאים לסגור תאריך'. הייתי חייבת משהו בשביל הנפש שלי. גם אני במילואים ורציתי בכל זאת לחשוב מחשבות חיוביות ולעשות משהו בשבילנו. חזרנו לאחד האולמות שבדקנו לפני המלחמה, הוא הציע את ה-21 במרץ ואמרנו 'יאללה, סוגרים'.
"לפני שהוא עזב את הבית ונכנס שוב לעזה, אמרתי לו חצי בצחוק: 'אולי תצלם 'סייב דה דייט'?'. דמיינתי אותו מחזיק איזה דף ומצטלם. כדי שזה באמת יקרה, זרקתי גם לצוות שלו כי עם השנים הפכנו להיות משפחה אחת גדולה. כשהם יצאו לרענון באשקלון לפני מספר שבועות הם שלחו לי את התמונות של מה שצביקה עשה".

4 צפייה בגלריה
צביקה ניימן והדר ביכמן במילואים
צביקה ניימן והדר ביכמן במילואים
צביקה ניימן והדר ביכמן במילואים
(צילום: פרטי)

מה עובר בראש שאת רואה את זה?
"התרגשתי מאוד, התלהבתי וקפצתי מאושר. לא חשבתי שזה יהיה ה-save the date. אמרתי 'וואו, זו חתיכת אמירה. יש פה משהו שאף אחד עדיין לא עשה'. החלטתי להעלות את התמונה והיא הפכה לוויראלית מאוד.
"החלק מצחיק היה שבגלל שצביקה היה בתוך רצועת עזה הוא לא ידע בכלל על ההתרחשות והבאז שיצרה התמונה. רק שהוציאו אותו לשבעה של גל אייזנקוט ז"ל ואיל ברקוביץ' ז"ל והוא פתח את הנייד שלו לכמה שעות הוא לא הבין מה קורה מרוב ההודעות שקיבל. הוא בעיקר צחק עליי שאני משוגעת כי הוא אוהב לשמור על פרטיות בדרך כלל".
איזה תגובות קיבלתם?
"בעיקר תגובות כמו 'איזה מרגש', ו-'איזה משמח'. ברוב התגובות היה ניתן לראות שזה נותן תחושת תקווה, שהחיים ממשיכים ושיש גם שמחות שמחכות לנו".
"בינתיים, אני יושבת בבית ומתכננת את החתונה. זה קשה לבד אבל בסוף זה למען מטרה טובה", ממשיכה ביכמן. "בכל מקרה הוא רוצה להיות אורח בחתונה של עצמו (צוחקת)".

4 צפייה בגלריה
צביקה ניימן והדר ביכמן
צביקה ניימן והדר ביכמן
צביקה ניימן והדר ביכמן
(צילום: פרטי)

קראו גם:

ובכל זאת, איך מתמודדים עם הריחוק והידיעה שהוא פועל בתוך עזה?
"בהתחלה זה היה מאוד קשה, אבל לאחרונה הוא נכנס כבר בפעם החמישית, אז אפשר לומר שהתרגלתי. אחרי שהבנתי כמה זה קשה אני מבינה גם כמה חשוב לא לשדר להם את הקושי, לכן אני מעודדת אותו וכותבת לו דברים מצחיקים ולא שאני מפורקת או לא נרדמת בלילה כי זה לא יעזור.
"מבחינת הצוות שלו הם לא יוצאים עד שכל החטופים חוזרים הבייתה. הם צוות מאוחד מאוד ומגובש, ואנחנו, כל הנשים מכירות טוב עוד לפני המלחמה. אנחנו תומכות אחת בשניה, נפגשות, מדברות בינינו ומנסות להשיג מידע למרות שזה לא מצליח. זו סיטואציה לא פשוטה, ואנחנו מבינות שאנחנו באותה סירה ובני הזוג שלנו נלחמים עכשיו וזה מה שהם רוצים לעשות. יש להם פסוק מתהילים שהם דוגלים בו: 'ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם'. זה החזון שלהם. אני מקווה מאוד שהם יסיימו את המשימות שלהם ויחזרו אלינו בקרוב".
איך השירות שלך בחמ"ל משפיע עלייך?
"אם חלילה קורה משהו אני הראשונה לדעת, הכל מולי בלייב. כך שזה גם מלחיץ מצד אחד אבל מצד שני זו תחושה של וודאות ושליטה, שאני יודעת מה קורה".
בעוד כשלושה חודשים אתם אמורים לצעוד יחד לחופה. מה נאחל לכם?
"שעד אז החטופים יחזרו הבייתה בשלום, שהמלחמה תיגמר ושכל החברים שלנו שנלחמים יוכלו להגיע בריאים בגוף ובנפש ולחגוג ולשמוח איתנו. וכמובן שיהיו לנו חיים מאושרים עם משפחה וילדים בעזרת השם".