הסרטון והשלכותיו: ביממה האחרונה הופץ ברחבי הרשת סרטון ובו נטען כי מפעיל צהרונים בפתח תקוה הסיר לכאורה מודעות הקוראות להשבת החטופים במרכז מסחרי שבעירו, מכבים רעות.
2 צפייה בגלריה
מודעות החטופים שהוסרו
מודעות החטופים שהוסרו
מודעות החטופים שהוסרו
(צילום: מתוך סרטון שהופץ ברשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
הסרטון עורר גל ביקורת קשה נגד האיש ותושבים בעיר, בהם חבר המועצה אורי אהד, קראו לפעול להפסקת שירותיו בפתח תקוה. במהלך היום (ראשון) הורה ראש העירייה רמי גרינברג לזמנו לשימוע.
בסרטון שהופץ, מטיחה עוברת אורח במפעיל הצהרונים ורעייתו כי אלו תלשו לכאורה מודעות הקוראות לשחרור החטופים מרצועת עזה שנתלו במרכז המסחרי, כשלצד מספר מודעות שנותרו מודבקות, נראתה ערימה של מודעות זרוקות על הרצפה. הסרטון אמנם לא תיעד את בני הזוג בשעת מעשה, אך במהלך העימות בין האישה שתיעדה את האירוע לבינם, הם לא הכחישו את המעשה שייחסה להם.
אותו אירוע עורר סערה ברשתות החברתיות וגולשים רבים גינו את המעשה שנטען כי בוצע לכאורה על ידי בני הזוג. כאמור, הביקורת הקשה לא פסחה גם על העיר פתח תקוה, בה מפעיל האיש צהרונים בשכונת אם המושבות ולא מעט הורים בקבוצות הווטסאפ העירוניות והשכונתיות קראו לפטרו.
מי שפעל אף הוא בנושא, היה חבר מועצת העיר אורי אהד שפנה לראש העירייה בבקשה לזמן את האיש לשימוע. "יודגש כי בסרטון שהופץ אינה נראית פעולת ההורדה הפיזית, אך התנהלותו של ותגובתו לדברים המוטחים בו והמאשימים אותו בהורדת השלטים עשויה ללמד כי אכן שלטי ההסברה לשחרור החטופים הורדו לכאורה על ידיו", ציין אהד. "נוכח האמור לעיל אדרוש לזמנו לשימוע ולבירור כחוק בצוות המקצועי הכולל גם את הייעוץ המשפטי לעירייה. ככל ואכן האיש ביצע את הורדת השלטים נבקש להפסיק את ההתקשרות העירונית עימו".

2 צפייה בגלריה
רמי גרינברג
רמי גרינברג
רמי גרינברג
(צילום: ריאן)

קראו גם:

לאור השתלשלות האירועים הודיע גרינברג: "בעקבות האירוע של תלישת שלטי החטופים ובהמשך להודעה הקודמת בנושא, הוריתי להזמין לשימוע נוסף ומקיף את הספק הנדון. מדובר באירוע חמור ביותר בשעת מלחמה, בזמן שמאות מבנינו ובנותינו נמקים בשבי חמאס. בין החטופות והחטופים גם תושבות ותושבים מפ"ת שהאקט הזה פגע בהם קשות. לא נגלה שום סובלנות להתנהגות מסוג זה, בוודאי שלא על ידי עובדים או ספקים של העירייה".
ניסינו ליצור קשר עם מפעיל הצהרונים כדי לקבל את תגובתו, אך ללא הצלחה.