עם ישראל בתפארתו: חברו של מיכאל מסינג, בעלי הפיצרייה "פיצרל'ה בכפר" שבכפר גנים, העלה פוסט בזמן ששניהם במילואים ובו קרא לציבור "לפרגן לו" ולבצע הזמנות מהמקום. בעקבות הפוסט שהפך לויראלי ושותף גם על ידי מפורסמים בהם נינט טייב וחנוך דאום, גדלו ההזמנות בפיצרייה באופן משמעותי וכעת עובדים שם שעות נוספות. "לא האמנתי שזה יגיע למצב הזה", אומר מסינג בהתרגשות.
4 צפייה בגלריה
מיכאל מסינג ומשפחתו
מיכאל מסינג ומשפחתו
מיכאל מסינג ומשפחתו
(צילום: פרטי)
מסינג, נשוי ואב לתינוק בן שנה וארבעה חודשים, גוייס מספר ימים לאחר תחילת המלחמה ומבצע עבודת קודש בשירותו ביס"ר (יחידת סריקה) מטכ"לית כשהוא וחבריו ליחידה עוסקים באיתור חללים וממצאים שונים. בינתיים את ניהול הפיצרייה שפתח רק בשנה שעברה הוא הפקיד בידי חברו אביתר.
"באחד מהימים השבוע, אחרי שמצאנו ממצא משמעותי, הרגשנו תחושת סיפוק וחבר שלי לצוות בשם יהודה לוי הציע שאולי אתרום פיצות ליחידה", מספר מסינג. "לאחר מכן הוא אמר שאולי נשיג תרומות באמצעות פוסט וככה יהיה לי יותר קל להכין. הוא לא עדכן אותי שהוא מעלה, וזמן קצר לאחר מכן, התקשר אליי אביתר ואמר שפתאום יש הרבה הזמנות ונהיה מטורף".

4 צפייה בגלריה
הלקוחות בפיצרייה
הלקוחות בפיצרייה
הלקוחות בפיצרייה
(צילום: פרטי)

בפוסט ששותף כאמור על ידי מפורסמים ואלפי גולשים כתב לוי "אני פונה אליכם בבקשה אישית בשנה האחרונה מיכאל פתח פיצרייה בפ"ת כפר גנים והשקיע שם את הנשמה... כרגע הוא מגוייס והעסק מתפקד ע"י מחליף... מבקשים לפרגן לו וכל מי שגר באזור פ"ת -כפר גנים שרעב לפיצה שיקפוץ ירכוש ויפרגן ובכף יפרנס חייל גיבור...".
כמו שהבנתם, הפוסט עשה את שלו ואף הרבה מעבר לכך. "זה לא היה פרסום מתוכנן לעסק", מודה מסינג. "לאחר תחילת המלחמה הייתה ירידה בהכנסות כמו בכל עסק בתחום המזון. באחד הימים פרסמתי פוסט בדף של הפיצרייה והזמנתי אנשים לתרום כדי שאוכל להכין פיצות לחיילים ביד רחבה. אני לא יודע להסביר את מה שאני מרגיש כרגע, זה מדהים.
"אני מקבל לנייד שיחות שלא נענו בפיצה. רק אתמול קיבלתי יותר מ-100 שיחות שלא נענו מעבר לשיחות שהגיעו לשלושה טלפונים בדלפק. זה מטורף. זה הגיע למצב שנגמר הבצק, ואנשים אומרים 'תן לי משהו להזמין, גם אם לא פיצה'. נכון לעכשיו אביתר פותח את המקום ב-7 בבוקר ולא מפסיקים לייצר מגשים. מרגשים אותי בצורה מדהימה ואני לא יודע איך לעכל את זה. מה שכן, חשוב לי מאוד שהמנות ייצאו איכותיות ולכן אמרתי לצוות שבמקום שאם צריך שיעצרו הזמנות".

4 צפייה בגלריה
הפוסט ששיתפה נינט טייב
הפוסט ששיתפה נינט טייב
הפוסט ששיתפה נינט טייב
(צילום: מתוך הרשת החברתית)

קראו גם:

לא פשוט להיות רחוק ולנהל עסק חדש יחסית.
"היה לי נס גדול עם אביתר שמנהל את המקום כרגע. התקשרתי אליו כשגייסו אותי, והוא אמר לי 'לך למילואים, תהיה רגוע, זה עליי, תחשוב על אשתך והילד'. הוא לקח את הפיצרייה בשתי ידיים והציל את העסק".
איך אתה מתמודד עם הגעגועים לבית?
"זה קשה. יצאתי בשבוע שעבר להתאווררות ל-48 שעות אבל לאחרונה המצב החמיר, אבל באנו למלחמה בגישה שכל עם ישראל איתנו וצריכים אותנו. ההתמודדות שלי עם הסיטואציה היא בזכות אישתי הגיבורה שנותנת לי את הכוחות".

4 צפייה בגלריה
פיצרל'ה בכפר
פיצרל'ה בכפר
פיצרל'ה בכפר
(צילום: פרטי)

"מפרסום הפוסט התחלנו לקבל הזמנות נון סטופ ואנחנו משתדלים לעמוד בכל הטירוף. זה התפוצץ ברמות שלא דמיינו בכלל עד כדי כך שהיו מפורסמים ששיתפו את הפוסט", מוסיף אביתר. "קודם כל אני מעריך את כל האנשים, זה ממש מחמם את הלב. אין לנו דרך להודות להם. אנחנו עובדים כרגע שעות נוספות ונערכים לימים הבאים".