בשבוע שעבר הודיעה הרבנות הראשית בפתח תקוה על הסרת תעודת הכשרות מ"שווארמה האלופים" שברחוב ההסתדרות.
4 צפייה בגלריה
שווארמה האלופים רחוב ההסתדרות פתח תקוה
שווארמה האלופים רחוב ההסתדרות פתח תקוה
שווארמה האלופים רחוב ההסתדרות פתח תקוה
(צילום ארכיון: מתן דויטש)
מה הסיבה? תלוי את מי שואלים. בעוד חאתם דקה, בעל המקום, טוען כי הרבנות עשתה זאת לכאורה מכיוון שמדובר בעסק השייך למגזר הערבי, ברבנות מכחישים ואומרים כי הוכנסה סחורה לא מאושרת שגרמה "להכשלת הציבור שומר הכשרות".
כאמור, בשבוע שעבר פרסמה הרבנות הראשית בפתח תקוה מודעה בה נכתב: "הרינו להודיע בזה כי הוסרה ההשגחה משווארמה האלופים רחוב ההסתדרות 22. ידע הציבור ויזהר!".
פנינו לבעל המקום, חאתם דקה, ולטענתו "התעודה נלקחה ממני בגלל שאני ערבי. הם רצו מצלמות, נתתי להם מצלמות, רצו לנעול את המקררים, נעלנו את המקררים. הם באים, פותחים את המגירות, את הכל. אנחנו מרגישים כאילו אנחנו גנבים. מה שהם עושים זה לא בסדר בכלל. אני יודע מה קורה במקומות אחרים והם לא פועלים שם בצורה כזאת.

4 צפייה בגלריה
חאתם דקה, בעל שווארמה האלופים
חאתם דקה, בעל שווארמה האלופים
חאתם דקה, בעל שווארמה האלופים
(צילום: באדיבותו)

"כל מה שנכנס אצלי כשר ואני משלם בשביל זה פי שלוש. את הבשר אני קונה רק מיהודים. הדבר היחיד שמצאו ברבנות זו קופסת מלפפונים בלי העטיפה עליה והם אמרו שזה לא כשר. במקום שהעובד שלי יגיד 'לא קרה כלום, נחליף', הוא התעצבן וזה הוביל להסרת התעודה".
חאתם אף הוסיף כי בעקבות ההתנהלות מולו, הוא נמצא בימים אלו בתהליך למכירת העסק לאדם יהודי שימשיך בתפעול המקום.
איך מגיבים על הטענות ברבנות הראשית פתח תקוה? "הסרת הכשרות לא נעשתה בשום פנים ואופן מהסיבה שצויינה, חס וחלילה. אנחנו אפילו נהגנו כלפי העסק ברגישות יתרה בשל העובדה כי מדובר בבעלים מהמגזר הערבי", אומר מנהל מחלקת הכשרות, ינון פרסיק.
"כידוע אנו עושים מאמצים גדולים להעניק כשרות לבעלי העסקים ברחבי העיר מתוך אכפתיות ומתוך התחשבות ודאגה לא לפגוע בפרנסתם של בעלי העסקים שברור לנו שכולם נאבקים כדי להתקיים וכל ניסיון לייצר תדמית אחרת מהאמור הינה מעוותת ולא נכונה לרבנות כלל.
"בשווארמת האלופים ישנו מנהל עבודה בעייתי ביותר המוכר מעסקים קודמים אשר הכניס סחורה שאינה מאושרת וכתוצאה מכך גרם להכשלת הציבור שומר הכשרות. הבעלים שלא מעורה בעסק (איש מקסים לכשעצמו), נקרא לבירור ואזהרה לאחר שנתפס ברכב של מנהל העבודה בשר פרגיות קבבים ושומן ללא סימוני כשרות החשוד שהגיע מאטליז בקה אלגרביה.

4 צפייה בגלריה
ההודעה של הרבנות
ההודעה של הרבנות
ההודעה של הרבנות
(צילום: מתוך הרשת החברתית)

קראו גם:

"בעל העסק נקרא לבירור במחלקת הכשרות ולאחר בירור עם הבעלים במחלקת הכשרות באמצעות הרה"ג מיכה הלוי שליט"א הרב הראשי לפתח תקוה, ובנוכחות מנהל המחלקה ומפקח הכשרות מתוך אכפתיות והתחשבות בעסק, הוחלט על החזרת התעודה בתנאי שהמשגיח יהיה מחובר למצלמות המטבח, המקררים יהיו נעולים בסוף יום העבודה ויהיה במקום נאמן כשרות, לאחר מכן הוחזרה לעסק תעודה זמנית על מנת לבחון שהדברים אכן מתנהלים כמוסכם.
"בשבוע שעבר הוכנסו שוב למקום חומרי גלם שאינם נמצאים בכשרות, לטענת מנהל העבודה שהבטיח שזה לא יהיה בשימוש ויוצא מהמקום, המשגיח דיווח על תקלה זו וגם הפעם לא הוסרה הכשרות אלא המשגיח התבקש לוודא שהתוצרת לא תהיה בשימוש , אף על פי כן, הסתבר כי בעל העסק השתמש בתוצרת זו וכשהמשגיח העיר לו על כך הוא החל באיומים כלפי המשגיח ומכאן לא נותרה לרבנות ברירה אלא להסיר את התעודה ולפרסם על כל עפ"י חוק".

4 צפייה בגלריה
שווארמה האלופים
שווארמה האלופים
שווארמה האלופים
(צילום ארכיון: מתן דויטש)