כשנתיים לאחר שהוגשו נגדן כתבי אישום חמורים בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין חסר ישע, התקיים היום (חמישי) דיון הוכחות נגד אורלי דוידוביץ' מנהלת המעון "הלולי של אורלי" בפתח תקוה וביתה דניאל ליבוביץ', ששימשה במקום כסייעת.
1 צפייה בגלריה
הנאשמות בבית המשפט
הנאשמות בבית המשפט
הנאשמות בבית המשפט
(צילום: מטה המאבק למען הילדים)

כבר כשנכנסו השתיים לאולם בית המשפט המחוזי מרכז בלוד כשראשיהן מכוסים במעילים, קיבלו אותן הורים מהגן שנכחו במקום בקריאות ובזעקות שבר.
כזכור, בפברואר 22 הוגשו כתבי אישום חמורים באמצעות הפרקליטה עו"ד טלי קרת, כנגד השתיים, אשר מנו למעלה מ–200 אירועי התעללות ותקיפות, כולל התעללות נפשית ב-12 קטינים (בני שנה עד שלוש) חסרי ישע בידי אחראי, כשבין מעשיהם בכתב אישום: קשירת פעוטות לזמן ממושך לטרמפולינה, מכות, טלטול, הטחות, סטירות, משיכות בשיער ועוד.
לאחרונה תוקן כתב האישום ושתי בנות נוספות התווספו לכתב האישום בסעיף התעללות נפשית כתוצאה ממה שחוו בגן, כך שהכתב אישום מונה כיום התעללות ב-14 פעוטות.
היום כאמור, נערך דיון הוכחות בעניינן במהלכו הוצגו סרטונים שונים שתיעדו את מעשיהן. באחד מהן נראתה דניאל מכה פעוטה עד כדי כך שהיא נופלת בחוזקה על הרצפה. בשלב זה אם הילדה פרצה בבכי ויצאה מן האולם. בסרטון אחר נראה פעוט מוכה בחוזקה ונופל על הרצפה, וכך נשאר במשך 25 דקות כשאין שום מענה לבכיו וכאבו.
"יום קשה מאוד שאי אפשר להתכונן אליו", ציינה ליאור עפרוני, אם של פעוטה מהגן. "לראות אותן יושבות מורידות את הראש במקום להישיר מבט אלינו פשוט מרתיח. צפינו בסרטונים כל כך קשים ואני רואה את הבת שלי עומדת שם מבועתת, צופה בכל מה שחברים שלה עוברים, מבוהלת. איך בכלל ניתן להטיל ספק בהתעללות הנפשית שהם עברו שם? אם אנחנו צופים מהצד ובוכים אז איך מרגישים קטנטנים כאלה? אני יודעת שיש עוד כברת דרך עד גזר הדין אבל מה שראינו היום רק ממחיש את החשיבות להרחיקן מהחברה לשנים ארוכות".
השופטת בדימוס, עו"ד שרה פריש, זמירה גולדנר ויחזקאל ריינהרץ המייצגים את ההורים (פרו בונו) ציינו: "הנאשמות בחרו שלא להעיד והתובעת מציגה חלק קטן מהסרטים המתעדים תקיפות והתעללות שיטתית קשים ומזעזעים בפעוטות. זו היתה שיגרת החיים בגן, שיגרה של אלימות פיזית ונפשית. ההורים שיושבים באולם וקול בכיים מלווה את הצגת הסרטים מגלים איפוק יחסי אך הטראומה ניכרת על פניהם".

הנאשמות במשפט "הלולי של אורלי"
(צילום: מטה המאבק למען הילדים)

קראו גם:

ממטה המאבק למען הילדים נמסר: "אי אפשר להתרגל לזוועות שרואים בסרטונים. אנחנו ראינו כל כך הרבה סרטונים בפרשות שונות וכל פעם מחדש מתוודעים למפלצתיות והאכזריות של אותן נשים שכל מה שעליהן לעשות הוא לאהוב ולשמור על הילדים שהוריהם הפקידו אצלם בבוקר וחשבו שהם במקום הטוב ביותר. לראות את ההורים מפורקים למראה הסרטונים, שנתיים אחרי התפוצצות הפרשה מוכיח שוב ושוב כי אין זמן לטראומה. היא נוכחת והם יומיום מתמודדים עם המעשים שלהן.
"אנחנו בעיצומו של המאבק שלנו לתקן את חוק המצלמות ולו רק היתה להורים גישה כפי שאנחנו מבקשים במעונות, אז הסבל היה נעצר בזמן!. כמה עוד ילדים יחזרו נכים בגופם ובנפשם מהגנים?".
שחף אולמן ותמי אולמן, עורכות דינה של דניאל ליבוביץ מסרו בעקבות הדיון: "אנו נלמד את סיכומי המאשימה. אנו טוענים כי יש בעיה משפטית בניסוחו של כתב האישום כמו שהוא ונגיש את סיכומנו בעניין בתוך חודשיים".
תגובתו של עורך הדין ארי שמאי אשר מייצג את אורלי דוידוביץ' תובא כשתתקבל.