כל הורה לילד שהולך לגן רוצה שיגיע למקום בטוח ומוגן, שבו השכנים הם נורמטיביים והוא יוכל להיות רגוע בכל שעות הפעילות. במקרה שלפנינו, ההורים מפתח תקוה נדהמו לגלות מי ה"שכנים" החדשים של הילדים שלהם.
2 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב המכבים בפתח תקוה
הבניין ברחוב המכבים בפתח תקוה
הבניין ברחוב המכבים בפתח תקוה
(צילום: פרטי)

הורים לילדי גן העירייה מרגנית טוענים כי לאחרונה נפתח באותו מבנה אליו עברו בעקבות המלחמה, מרכז טיפול בהתמכרויות, דיירי רחוב ושיקום אסירים, ובעקבות כך הם חוששים לביטחון ילדיהם. "זה מפחיד מאוד", אומר אחד ההורים.
הגן המדובר פועל בימים כתיקונם ברחוב אוסישקין, אלא שבעקבות המלחמה ובהיעדר מרחב מוגן במקום, העתיקה אותו העירייה באופן זמני למבנה ברחוב המכבים. כאמור, לפני מספר שבועות נפתח במקום מרכז לטיפול בהתמכרויות, דיירי רחוב ושיקום אסירים, ומאז ההורים לא רגועים.
"נמצאים שם אנשים שכבר נפלו בעבר, כאלו שלא תמיד יש להם מה להפסיד והם באותו מקום עם הילדים שלנו", אומר אחד האבות. "אמנם יש שם איזו דלת שמפרידה ביניהם ושומר אבל אלו לא דברים שיכולים למנוע מהם באמת לעשות משהו אם ירצו. אין לי שום דבר אישית נגדם חלילה אבל אלו לא האנשים שהייתי רוצה שהבת שלי תיחשף אליהם. זה מלחיץ וכל ההורים מודאגים מאוד".

2 צפייה בגלריה
המודעה שהודבקה בבניין
המודעה שהודבקה בבניין
המודעה שהודבקה בבניין
(צילום: פרטי)

קראו גם:

פניתם לעירייה בנושא?
"פנינו לגורמים בעירייה וגם לראש העירייה עצמו אבל אנחנו מרגישים שאין לנו עם מי לדבר. מדי פעם אומרים לנו שמטפלים בזה אבל בינתיים אנחנו שם ועדיין לא מעבירים אותנו בחזרה".
מדוברות העירייה נמסר: "בניגוד לטענות, הכניסה לגן מרגנית נפרדת, ונמצאת בקומת הקרקע. המרכז לטיפול פועל בקומה השלישית ובעיקר בשעות אחר הצהריים. כמו כן, נמצא במקום מאבטח צמוד. בכל מקרה, הממ"ד במבנה הקבוע של הגן מוכן והפעילות צפויה לחזור למבנה הגן המקורי כבר ביום ראשון הקרוב".