בית משפט השלום בפתח תקוה בצעד חריג: הורה לתושבת פתח תקוה להוציא מביתה את שלושת הכלבים שהיא מגדלת בעקבות תביעה שהגישה נגדה שכנתה, בטענה כי הם נובחים ללא הפסקה ופוגעים בבריאותה ובמנוחתה.
1 צפייה בגלריה
קטטות בין כלבים ונביחות
קטטות בין כלבים ונביחות
כלבים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
את התביעה לבית המשפט הגישה לפני חודשים אחדים תושבת רמת ורבר, בשנות ה-60 לחייה בטענה ל"חוסר התחשבות וחוסר רגישות מן המעלה הראשונה" מצד שכנתה. על פי כתב התביעה שהגישה האישה באמצעות עורך הדין עידן אדרי, שכנתה של התובעת שגרה בבניין מולה, החלה לפני כשנה וחצי לגדל 4 כלבים. בחלוף זמן מה מסרה אחד מהם ונשארה עם שלושה ששוהים ברוב שעות היום בחצר הבניין ובשאר הזמן בדירת מגוריה.
בתביעה נטען כי "הכלבים נובחים בכל שעות היום, החל משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הלילה המאוחרות...ללא כל סיבה מוצדקת ובקולי קולות". כתוצאה מכך, "התובעת אינה יודעת שלווה ומנוח, התובעת לא מצליחה להירדם וכאשר היא כבר מצליחה היא מתעוררת בחלוף זמן קצר בשל נביחות הכלבים...התובעת מצויה באי שקט תמידי, התובעת אינה נמצאת בקו הבריאות והדבר רק מרע את מצבה".
קראו גם:
לדברי התובעת, מאמציה להביא להפסקת המטרד מבחינתה, באמצעות פניות ישירות אל בעלת הכלבים ואף דרך המוקד העירוני ("נציגי הפיקוח העירוני הגיעו לדירת הנתבעת כמה פעמים ולא עשו כלום") והמשטרה לא נשאו פרי. "התובעת המתינה עם הגשת התביעה משך שנה וחצי עד אשר לא נותרה לה ברירה והיא לא הייתה יכולה עוד להמשיך עם הסבל שנגרם לה והפגיעה הבלתי נסבלת באיכות חייה", נכתב בתביעה.
לאחרונה כאמור, פסק בית משפט השלום בעיר לטובת התובעת כאשר הורה לבעלת הכלבים להוציא ולהרחיק אותם מדירתה לצמיתות. כמו כן פסק בית המשפט על הנתבעת לשלם לשכנתה 5,000 שקלים בגין שכר טרחת עורך דין.
ומה חושבת על העניין בעלת הכלבים? "זה לא צודק ולא הוגן", היא אומרת למיינט פתח תקוה. "שפטו אותי שלא בפניי, ולא עדכנו אותי על התביעה, רק ביום שקיבלתי את פסק הדין".
עכשיו כשאת מכירה את התביעה ואת פסק הדין, מה יש לך לומר?
"הכלבים האלה הם החיים שלי, אני בת 58, אחרי 5 ניתוחי ראש והם עוזרים לי להתרפא. אני באה הביתה והם ממלאים אותי, נותנים לי שמחה, חום ואהבה ואני באמת משתדלת שלא ירעישו. זה לא נכון שרוב הזמן הם בחוץ כי לפחות 80 אחוז מהיום הם אצלי בדירה ומדי פעם אני יורדת איתם למטה והם נובחים שעוברים אנשים או כלבים אחרים בשביל הסמוך. הם כלבים חביבים שלא מפריעים לאיש מלבד אותה שכנה".
לפני מספר ימים פנתה בעלת הכלבים לבית המשפט בבקשה לבטל את פסק הדין כשהיא מציגה במסמך את טענותיה השונות, כשמלבד הדברים שציינה קודם לכן, טענה כי גם הצעות שונות לפשרה לא התקבלו מצידה.
למרות זאת, היא חוששת שמא זה לא יספיק ותיאלץ להיפרד מכלביה האהובים. "אני כנראה אצטרך להגיע לבית המשפט כדי לשטוח את טענותיי", היא אומרת. "יש מסביבי המון כלבים ואני מסבירה גם שלא תמיד זה הכלבים שלי שנובחים, אבל משום מה היא נתפסת עליי".
בנוגע לטענות שבכתב התביעה כי פקחים עירוניים לא עשו דבר, הגיבו בעיריית פתח תקוה כי "מבלי להתייחס להליך הספציפי שהעירייה לא הייתה חלק ממנו, יודגש באופן כללי כי בשנים האחרונות העירייה משקיעה תקציבים משמעותיים בדאגה לרווחתם של בעלי החיים בעיר, בכל פרמטר שנדרש. זאת במקביל לתגבור מערך האכיפה כנגד אי איסוף גללים וכיוצא בזה.
"בתוך כך, פניות בנושא מטרדי בע"ח המתקבלות במוקד העירוני נבדקות ומטופלות בהתאם ע"י גורמי השרות הוטרינרי. כמו כן, מערך האכיפה כנגד בעלים המחזיקים כלבים בתנאי מחייה בלתי ראויים - הורחב באופן משמעותי וכל פניה בנושא נבדקת לגופה. בין כלל הפעולות שהעירייה קידמה לרווחת בעלי החיים, הוקמו בשנים האחרונות גינות כלבים רבות ברחבי העיר ובעיקר באזור הביקוש, הוצבו פינות האכלה לחתולים מוסדרות אשר מונעות מפגעים תברואתיים, העירייה השתתפה בסבסוד טיפולי העיקור או הסירוס כדי לצמצם את תופעת הכלבים המשוטטים וההמלטות הבלתי רצויות ועוד".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה