ניצל מהכשה: נתנאל אנגל, חובש בכיר במד"א, עמד לצאת מביתו שברחוב ארלוזורוב בפתח תקוה לקריאה שקיבל. אלא שהתנהגות חשודה של חתוליו עוררה את תשומת ליבו ובהמשך הבחין בנחש צפע גדול מימדים בסמוך לאופנועו. "בלי החתולים, הייתי עלול לעלות על האופנוע ולקבל הכשה", אומר היום אנגל.

נחש צפע ברחוב ארלוזורוב פתח תקוה

האירוע המלחיץ אירע הלילה סמוך לשעה 2:00. "באתי לצאת לאירוע, ופתאום שכן שלח לי הודעה שהחתולים שלי נאבקים במשהו מתחת לאופנוע", מתאר החובש.
"בדקתי מה קורה שם ופתאום ראיתי נחש צפע באורך הקרוב למטר וחצי. התקשרתי מיד למד"א כדי לעדכן שלא אוכל להגיע לקריאה, ובמקביל פניתי למוקד העירוני ששלח סייר למקום בתוך כמה דקות. הוא גם נשאר איתי עד שהגיע הלוכד, גדעון דעבול".

1 צפייה בגלריה
נתנאל אנגל, גדעון דעבול והשק
נתנאל אנגל, גדעון דעבול והשק
נתנאל אנגל, גדעון דעבול והשק
(צילום: פרטי)

מה עבר לך בראש כשהבחנת בנחש?
"פחדתי על החיים של החתולים שלי ומצד שני טוב שהם היו שם כדי להסב את תשומת הלב שלי ושל השכן".
דעבול סיפר למיינט: "הגעתי לשם, וראיתי את הנחש זוחל בין החומות. הוא נכנס לאחד החורים אבל בגלל הגודל שלו, חלק מהגוף נשאר בחוץ. לקחתי את הלוכדן, משכתי אותו החוצה בתוך זמן קצר. כשהוא היה על הרצפה הוא היה עצבני והשתולל אבל הצלחתי להכניס אותו לשק.

קראו גם:


"זו העונה שהנחשים יוצאים החוצה וחלקם מתחילים להזדווג. חשוב מאוד שבמידה ומבחינים בהם בלילה, לא לצלם עם פלאש כי הוא בורח וגם לא לנסות להרוג אותו או לרדוף אחריו. חשוב לא לעשות דבר ולעקוב אחרי הפעילות שלו, לעמוד 5-6 מטר ממנו ולא להציק לו עד שמגיע לוכד".