חוזר הביתה: ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, שוחרר למעצר בית עד יום חמישי הבא. בית המשפט אסר על גרינברג לצאת מהארץ לתקופה של 180 יום והוא חויב להפקיד 15 אלף שקל ובנוסף התחייבות של 25 אלף שקל עם ערבות צד ג'. כמו כן, נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בתיק החקירה. עוד נקבע כי יוכל לשוב לעירייה בתום מעצר הבית.
גם מנכ"ל העירייה, יניב בניטה, שוחרר למעצר בית למשך שבוע. כמו כן הוא הורחק מהעירייה למשך 21 ימים.
3 צפייה בגלריה
גרינברג
גרינברג
רמי גרינברג
(צילום: ריאן)
עו"ד עופר ברטל המייצג את ראש העיר רמי גרינברג מסר לאחר הדיון: "אנחנו שמחים על כך שבית המשפט לא אסר על גרינברג לעסוק בתפקידו למרות בקשת המשטרה לאסור במשך 45 ימים. בית המשפט הוסיף ואמר כי אין חשד לעבירה כלשהי שבוצעה לכאורה בתקופה בה היה ראש עיר".
כמו כן, התייחס לסרטון שפורסם בימים האחרונים, בהם נראה גרינברג כשהוא מקבל כסף. "מדובר בתקופה בה לא היה ראש עיר, אלא היה במסע הבחירות. הסכום שהועבר אז לידיו הוא סכום שמותר להעביר אותו במזומן במהלך מסע בחירות על פי החוק".

תגוברת עו"ד ברטל
(צילום: פרטי)

גרינברג נעצר לראשונה בפרשה ביום רביעי שעבר, יחד עם מנכ"ל העירייה, יניב בניטה, ושני אישים נוספים שהיו פעילים במערכת הבחירות המקומית ב-2018. למעצר זה קדמה חקירת משטרה אליה זומן גרינברג לפני כחודש, בחשד לעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.
מעצרו של ראש העירייה הוארך בפעם האחרונה ביום שני השבוע, לאחר שהמשטרה ביקשה מבית המשפט זמן לפעולות חקירה נוספות. עורך דינו של גרינברג, עופר ברטל, אמר בדיון כי ראש העירייה "ענה לכל השאלות, אין דבר שהשאיר בלי תשובה. 90 אחוז מהדברים שנשאל הוא לא יודע".

קראו עוד בפרשה:


כשבוע לאחר מעצרו של ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג בחשד לעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, הגיעו מאות מתושבי העיר ומעובדי העירייה למפגן תמיכה בו. צביקה שטרן וגילי מיילי מיוזמי ההפגנה: "מייחלים לשובו במהרה לפעילותו".

מפגן התמיכה בגרינברג
(פרטי)


ל-mynet פתח תקוה נודע כי מי שעומד מאחורי קמפיין השלטים, בין היתר, הם אושיית הבידור וכוכב האח הגדול לשעבר, גילי מיילי, יחד עם אחיו אורן, ששותפים בעסק לשילוט. מי משלם? "אנשים פרטיים". ויש גם עצומה שהופצה.

3 צפייה בגלריה
שלט תמיכה ברמי גרינברג
שלט תמיכה ברמי גרינברג
שלט תמיכה ברמי גרינברג
(צילום: אורן מיילי)

רמי גרינברג נעצר לשישה ימים והעירייה נותרה כרגע בלי אדם שעומד בראשה על אף שיש לו ממלא מקום - אליהו גינת שמו. כששאלנו את גינת מי כרגע מנהל את העיר הוא ענה: "לא יודע, לא נכנסתי לזה. כרגע אין שום דבר אקוטי שצריך לקבל בו החלטה".

כל העדכונים - חדשות פתח תקוה