מאז השביעי באוקטובר, מחזקים אזרחים רבים את חיילי הסדיר והמילואים ומרעיפים עליהם אהבה בשלל דרכים, כשבין היתר משלמים את חשבונם בבתי עסק שונים, מבשלים עבורם, ושולחים להם ציוד.
4 צפייה בגלריה
שרון שוהי במילואים, חנות הפיצוחים שלו
שרון שוהי במילואים, חנות הפיצוחים שלו
שרון שוהי במילואים, חנות הפיצוחים שלו
(צילומים: פרטי)

תופעה מבורכת נוספת שניתן לראות בחודשים האחרונים, היא קריאה ברשתות החברתיות לתמוך ולהגיע לעסקים שבעליהם נלחמים מאז השבת השחורה בדרום ובצפון הארץ.
כך למשל פוסט שהעלה היום העיתונאי והסטנדאפיסט חנוך דאום, שקרא לעוקביו לתמוך בשרון שוהי, בעלי "פיצוחי המושבה" ברחוב גיסין, זכה לשיתופים רבים ולטלפון של בעל העסק לקרוס. "זה מרגש ומחמם את הלב", אומר שוהי.

4 צפייה בגלריה
שרון שוהי במילואים
שרון שוהי במילואים
שרון שוהי במילואים
(צילום: פרטי)

למעשה, מאז אותה שבת, משרת שוהי בגדוד 982 של פיקוד העורף כשהוא משאיר מאחוריו אישה, ילדים ועסק שבנה בשתי ידיו אותו הפקיד בידי הוריו ואחותו, עמית.
"אפשר לומר שההורים שלי ואחותי קיבלו צו 8 לעסק" הוא אומר. "ההורים שלי נמצאים שם בעיקר בבוקר ואחותי מגיעה לשם אחרי שהיא מסיימת את העבודה שלה כשמאית. בנוסף, יש את יתר העובדים שנמצאים שם בשוטף. כולם נותנים מעצמם.

4 צפייה בגלריה
פיצוחי המושבה
פיצוחי המושבה
פיצוחי המושבה
(צילום: פרטי)

"מאז תחילת המלחמה העסק עובד בשלט רחוק. בשבועיים הראשונים הייתה ירידה בגלל הסטרס שכולם היו שרויים בו, אבל לאחר מכן חזר להתנהל יחסית כרגיל, לפעמים יותר טוב, לפעמים פחות, תלוי במצב בחוץ. בהתחלה היה יותר קשה להתנהל ככה כי הכל היה אצלי ופתאום הייתי צריך להעביר את המושכות כולל הטיפול מול הספקים אבל בהמשך הסתדרנו ואני צריך להודות להורים שלי ולאחותי שמנהלים את המקום בצורה מדהימה. יש לי גם מפקד שנותן לי הזדמנות לצאת לחנות מדי כמה זמן למספר שעות".
לפני כחודש הגיע שוהי על מדים לחנות. אחד הלקוחות שהגיע למקום סיפר לו שהוא עובד בשיתוף פעולה עם חנוך דאום והם מסייעים לבעלי עסקים בתקופה זו. שוהי ניצל את ההזדמנות, והבוקר הגיע גם הפוסט של דאום שהופץ ברשתות החברתיות, ובעיקר בקבוצות הווטסאפ השכונתיות של פתח תקוה. "מעל 90 יום הצדיק הזה בעזה", כתב דאום. "אז תעשו טובה ותכנסו אליו לקנות פיצוחים איכותיים במיוחד לשבת. שיבין כמה אנחנו אוהבים אותו".

4 צפייה בגלריה
שרון שוהי
שרון שוהי
שרון שוהי
(צילום: פרטי)

קראו גם:

מאז פרסום הפוסט, מעיד שוהי שהנייד שלו הוצף בהודעות תמיכה ופרגון. "אנשים כתבו לי 'גאים בך', 'כל הכבוד', 'עכשיו אנחנו מבינים למה אתה הרבה זמן לא נמצא'. שתבין, זה עסק שאני רגיל להיות בו כל יום מהבוקר עד הערב, אנשים רגילים לראות אותי שם כל הזמן ושאני מקבל אותם בכניסה".
תאר לי את התחושות בעקבות ההודעות שאתה מקבל.
"זה מחמם את הלב. לא הספקתי לעבור על כל ההודעות אבל כותבים לי שהפוסט הופץ בהרבה קבוצות וזה מרגש לראות את הפרגון של האנשים. אני אמור לצאת היום לאפטר ומקווה להספיק להגיע גם לחנות".