מלחמת העבריינים בפתח תקוה: בית המשפט שיחרר ביום שלישי למעצר בית את אחד החשודים שנעצרו בסוף השבוע, זאת לאחר שהמשטרה לא התקדמה בפעולות החקירה שנדרשה לבצע בהארכת המעצר הראשונה.
2 צפייה בגלריה
אחת הזירות, כפי שפורסמה בסרטון שהופץ ברשת החברתית
אחת הזירות, כפי שפורסמה בסרטון שהופץ ברשת החברתית
אחת הזירות שבהן בוצע ירי, כפי שפורסמה בסרטון שהופץ ברשת החברתית
(צילום: מתוך סרטון שהופץ ברשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

כזכור, בשבועות האחרונים אירעו מספר רב של אירועים פליליים בעיר כשבין היתר התפוצצו רימונים ומטעני חבלה בכניסות למספר בתים, מטען הונח בכניסה לפיצוציה ונופצו שמשות דלתות כניסה במספר בנייני מגורים.
בעקבות אירועים אלו ואירועים דומים בנתניה, הקימו במשטרה כוח משימה מיוחד המתמקד בסיכול הפשיעה האלימה למען שלום הציבור. כחלק מפעילות הכוח, נעצרו בסוף השבוע שלושה חשודים במעורבות באירועים הפליליים.
אחד החשודים, אופק נוה, תושב העיר בן 25 שמוכר למשטרה, נעצר כעת בחשד לירי מנשק חם שלא כדין באזור מגורים, קשירת קשר למעשה פשע ופיצוץ חומר נפץ. ביום ראשון הוא הובא לדיון בבית המשפט ומעצרו הוארך עד יום שלישי כשהמשטרה נדרשה לבצע מספר פעולות חקירה נוספות בינתיים.
אלא שבדיון שנערך השבוע, טען נציג המשטרה "לא הצלחנו להתקדם בחקירה" ובמקביל ביקש הארכת מעצר לשלושה ימים נוספים.
עורך דינו של נוה כעס למשמע אוזניו וציין בפני שופטת בית המשפט: "נראה שמשטרת ישראל מנסה ליישם פה מדיניות שעוד לא עברה ולא תעבור חקיקה בכנסת של מעצרים מינהליים בתחום הפלילי... שמענו מהטוען (נציג המשטרה) שלא נעשה שום דבר בתיק ואין התקדמות באף אחת מפעולות החקירה. לבוא היום ולבקש המשך מעצר זה הרבה יותר מעזות מצח. מי שחתם על הבקשה הזו למעצר והנחה את הטוען המשטרתי לבקש עוד ימי מעצר צריך לעשות חשבון נפש רציני מאוד. אני מבקש מבית המשפט להורות על שחרורו בלי תנאים...".

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום להמחשה בלבד: דוברות המשטרה)

קראו גם:

השופטת בהחלטתה, מתחה אף היא ביקורת על המשטרה וציינה :"למרות החלטתי מיום 7.1.24 אלו (פעולות החקירה) לא בוצעו, ואף לא מצאתי בתיק החקירה מזכר המפרט מדוע הן לא בוצעו, ואיזה פעולות נעשו על מנת לבצען. במילים אחרות החלטת בית משפט לא קויימה על ידי המשטרה".
עוד הוסיפה: "אני ערה לחומרת החדות המיוחסים לחשוד..ואני מודעת למטלה הקשה המונחת על כתפיה של היחידה החוקרת שעושה רבות למען בטחון הציבור בישראל. יחד עם זאת, אין בכל אלו כדי להצדיק את התנהלותה במקרה דנן, הן בקשר לחשוד, והן בהתעלמות מהחלטות בית המשפט".
בסופו של דבר, הורתה השופטת על שחרורו של נוה למעצר בית עד יום שישי לאחר שציינה: "כי ניתן להסתפק בחלופת מעצר הולמת..וזאת נוכח חומרת העבירות המיוחסות לחשוד, למרות דלות החשד הסביר".