כפי שפרסמנו אתמול, בשבועות הקרובים תדולל הפעלתו של קו מספר 1 שמקביל לרכבת הקלה, עד להפסקתו המלאה.
3 צפייה בגלריה
אוטובוס בפתח תקוה
אוטובוס בפתח תקוה
אוטובוס בפתח תקוה
(צילום: שירות מיינט)

בשל כך הוחלט בעיריית פתח תקוה ובמשרד התחבורה להפעיל קווי אוטובוס אחרים, במטרה להקל על נוסעי התחבורה הציבורית שהיו רגילים לנסוע בקו מספר 1.
החל מיום שישי הבא (19.1.24) יפעל קו חדש מפתח תקוה לתל אביב ומשרד הרישוי בחולון. מדובר בקו שמספרו יהיה 50.
כמו כן, קווים רבים יתוגברו לכיוון תל אביב. ביניהם, קו 66 המיתולוגי שנוסע ממרכז פתח תקוה לדיזינגוף עד מסוף כרמלית. קו 92 שנוסע ממרכז פתח תקוה וכפר גנים לבני ברק. קו 292 שנוסע מהדר גנים מהיר דרך 471 לבני ברק.
בנוסף, קו 40 יעבור שינוי מסלול ויפעל במוצ"ש, וגם קווים 23 ו-17 יפעלו במוצ"ש.

אלה מספרים הקווים המתוגברים החל מה-19.1.24:


7,8,17, 25,44,45,46,52,61,63,66,72,92,142,161,240,289,292.
פרטים נוספים אודות שעות הפעילות והמסלולים המדוייקים יפורסמו בהמשך.

3 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת הקלה פתח תקוה
תחנת הרכבת הקלה פתח תקוה
תחנת הרכבת הקלה פתח תקוה
(צילום ארכיון: מתן דויטש)

קראו גם:

כאמור, במקביל תופחת תדירות הנסיעות של קו מספר 1 המקביל לדנקל ויוגברו הנסיעות בקו האדום של הרכבת הקלה.
האם זה מה שיגדיל את כמות הנוסעים ברכבת ויקל על הנוסעים לתל אביב? ימים יגידו.

3 צפייה בגלריה
השינויים בתחבורה הציבורית בפתח תקוה
השינויים בתחבורה הציבורית בפתח תקוה
השינויים בתחבורה הציבורית בפתח תקוה
(מתוך הרשת החברתית)

להלן ההודעה המלאה של עיריית פתח תקוה בנושא:


הרכבת הקלה האריכה את שעות הפעילות ותגברה בקו האדום 1R את תדירות הרכבות בשעה. לאור זאת, ירדה תדירות הפעילות של קו 1 הנוסע בתוואי מקביל למעשה, כפי שתוכנן מלכתחילה עם פתיחת הקו לפני שנים. במקביל, נפתח קו חדש - קו 50 (לא קו 50 שהיה בעבר) שייסע בתוואי הרכבת עד למשרד הרישוי בחולון. קו 50 מספק מענה מיטבי מעל האדמה באותו תוואי שהרכבת הקלה נוסעת מתחת לאדמה, וזאת כי לקו 50 יש מרחק קצר יחסית בין תחנה לתחנה, ותדירות הקו גבוהה.

בנוסף, החל מה-19.1 יתוגברו הקווים הבאים של חברת דן:
קו 92 - מתחנה מרכזית פ"ת לבני ברק ור"ג.
קו 66 – מתחנה מרכזית פ"ת, דרך מרכז העיר למסוף הכרמלית (תדירות של כל 5 דקות בשעות הבוקר)
קו 292 – מהדר גנים, דרך 471 לבני ברק ור"ג.
לאחרונה עלתה התדירות של הקווים הפנימיים בפ"ת של חברת אלקטרה אפיקים. כ- 50 נהגים חדשים הצטרפו למערך הנהגים ובכך איפשרו הגברת תדירות של הקווים השונים. בין היתר, כבר בתחילת חודש ינואר תוגברו הקווים הבאים: 5, 17, 20, 22, 23, 25, 27, 49, 62, 64, 88

בנוסף, נפתח קו חדש, קו 84 א' של חברת אלקטרה אפיקים – הנוסע מפ"ת לאור יהודה, דרך כביש 40 והמושבים. למעשה מדובר בשדרוג של קו 84, כאשר קו 84 א' נכנס גם למושב מגשימים.

ראש העיר רמי גרינברג "העיר פתח תקווה ממשיכה במהפכה התחבורתית בעיר וממשיכה לקדם את התחבורה הציבורית בעיר כמו גם פרוייקטים מגה תחבורתיים. בנוסף לתגבור הקווים ולהרחבת הקישוריות, החלו לפעול בעיר עשרות אוטובוסים חדשים ושקטים המונעים בחשמל ולפיכך אינם מזהמים ואינם גורמים לרעש. תחבורה ציבורית על כלל שלוחותיה, ברכבת, ברכבת הקלה ובאוטובוסים היא הדרך להפחתת השימוש ברכבים פרטיים ובכך הורדת זיהום האוויר והעומס בכבישים והגברת הבטיחות בדרכים".

דוד קמחי הממונה על התחבורה הציבורית "אנחנו ממשיכים לקדם את רשת התחבורה הציבורית בפ"ת ולהגביר את תדירות הקווים ולפתח קווים ליעדים חדשים. אני מודה למשרד התחבורה, לנתיבי איילון, לרשות הארצית לתחבורה הציבורית - להגר רשף מנהלת אגף רישוי ותפעול מחוז גוש דן ומרכז ולאורי זילברמן הממונה המחוזי ולכל הצוותים המקצועיים על שיתוף הפעולה הפורה לקידום רשת התחבורה הציבורית".