אחרי שנים של ציפייה, טקסים, תקוות ותקלות, ביום שישי הבא, אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון (שוב), ייצא סוף סוף הקו האדום של הרכבת הקלה לדרך באופן רשמי במטרה להקל על עומסי התנועה שבאזור גוש דן.
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה. תגיע לחדרה?
הרכבת הקלה. תגיע לחדרה?
הרכבת הקלה. תצא כל 3.5 דקות בשעות השיא
(צילום: שאול גולן)
מועד ההפעלה ההיסטורי הוכרז ביום שישי שעבר לאחר שמנכ"ל נת"ע, חיים גליק, עדכן את שרת התחבורה מירי רגב, מנכ"ל המשרד משה בן זקן ואליאס מטר, מנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה, כי במהלך אותו יום הגיעו לידי החברה כל האישורים הנדרשים לפתיחת הרכבת. מדובר באישורים הנוגעים לבטיחות ותפעול הרכבת אשר ניתנו על ידי חברות גרמניות עצמאיות.
בנת"ע חגגו ברשתות החברתיות והודו לתושבי גוש דן על הסבלנות ואורך הרוח בשנות ההקמה הארוכות. גם ראש העירייה, רמי גרינברג הוסיף בפוסט משלו: "היסטוריה! 18/8 שעה 6:00 הרכבת הקלה תתחיל להסיע נוסעים מפתח תקווה. עוד זינוק משמעותי באיכות החיים בעיר. וכבר עובדים להביא גם שני קווים של רכבת תחתית – מטרו".

2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בפתח תקוה - תמונת פייסבוק
הרכבת הקלה בפתח תקוה - תמונת פייסבוק
הרכבת הקלה בפתח תקוה
(צילום: ניצן ינקו)

20 שנה לאחר שהמדינה הוציאה את המכרז הגדול ביותר לדרך, כ-8 שנים לאחר שהחלו העבודות המשמעותיות להקמת הקו האדום, ושנתיים של עיכוב מהמועד המקורי, יעלו בשבוע הבא הנוסעים הראשונים לנסיעה ההיסטורית שצפויה לשנות את פני התחבורה באזור גוש דן.

45 רכבות, 234 אלף איש ביום


אורכו של הקו האדום הוא 24 קילומטרים והוא יעבור בין 34 תחנות בחמש רשויות: פתח תקוה, בני ברק, רמת גן, תל אביב־יפו ובת ים. לאורך תוואי הקו האדום של ה'דנקל' פועלים שלושה קווי שירות כאשר המקטע המרכזי המשותף לשלושתם הוא בין תחנת אליפלט בדרום תל-אביב לבין תחנת אהרונוביץ' בבני ברק.
בקו צפויות לפעול 45 רכבות, שכל אחת מהן מורכבת משני קרונות. יוכלו לנסוע בה 450 נוסעים במושבים קבועים, במושבים מתקפלים ובחלל המאפשר עמידה ואחיזה בידיות. רשת הווי.פיי תפעל ללא עלות ומסכים יציגו מידע על הנסיעה. על פי ההערכות, מדי יום צפויים לנסוע ברכבת 234 אלף איש, מלבד בשבת, שנכון לעכשיו הקו לא יעבוד בו.


קראו גם:

תדירות הקו בשעות השיא צפויה לעמוד על כל 3.5 דקות, כשמהירות הרכבת מעל הקרקע תהיה 50 קמ"ש ובתוואי התת קרקעי 80 קמ"ש. כמו כן הוחלט כי בניגוד לירושלים הנסיעה תהיה בתשלום החל מהרגע הראשון והוא יעמוד על 5.5 שקלים לנסיעה בודדת. הסוגיה שנשארה היא האם באמת במהלך 2025 ישלמו תושבי בני ברק דמי נסיעה נמוכים יותר משאר הנוסעים בשל רפורמת המחירים בתחבורה הציבורית.