טרגדיה: כוחות החירום הוזעקו הבוקר (שני) לשריפה שפרצה בדירה בבניין מגורים ברחוב איכילוב בפתח תקוה. פעוטה כבת שלוש פונתה לבית החולים תוך פעולות החייאה, אולם בבית החולים נקבע מותה. לבית החולים בילינסון פונו שלושה בני משפחה נוספים, בהם אם המשפחה, כבת 40 ו-2 ילדים: בן 7 במצב בינוני ותינוקת בת 3 חודשים במצב קל.
הרחוב נסגר הבוקר לתנועה ונפתח רק לקראת שעות הצהריים. אחרי שהאמבולנסים עזבו את הזירה ובתום פעולות הכיבוי, נותרו שכנים רבים בהלם, בוכים על מה שאירע. בעלת עסק סמוך סיפרה כי התקשרה לאב המשפחה על מנת לעדכן אותו שיש שריפה בדירה והוא הגיע במהירות.
4 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בפתח תקוה
מזירת האירוע בפתח תקוה
מזירת האירוע בפתח תקוה
(צילום: דוברות הצלה פתח תקוה)
עוברת אורח סיפרה: "ראיתי את הנסיונות להציל את הילדה. זה מראה שלא יעזוב אותי. טרגדיה גדולה".
דיירת בבניין סמוך הוסיפה: "הרחתי ריח שרוף ואז ראיתי אישה צועקת למטה ומצביעה על הדירה. ירדתי למטה עם הילדה כדי לקחת אותה לגן ומיד התרחקתי מהאזור כי פחדנו שלא נפגע. כשחזרתי מהגן היו כבר כוחות גדולים במקום. זה קשה מאוד. אתה מתחיל לחשוב על הילדים שלך. זה מפחיד".
קראו גם:
4 צפייה בגלריה
חילוץ הילדים ובית המשפחה לאחר כיבוי השריפה
חילוץ הילדים ובית המשפחה לאחר כיבוי השריפה
חילוץ הילדים ובית המשפחה לאחר כיבוי השריפה
(צילום: מתן דויטש וצילום: עומר שפירא, כבאות והצלה לישראל)
חובש בכיר במד"א - הצלה פתח תקווה אלי לוינשטיין ופראמדיק דור צברי: "כשהגענו למקום הבחנו בדליקה פעילה בדירה בקומה השלישית, כשאישה בשנות ה- 40 לחייה חילצה עצמה יחד עם התינוקת מהדירה הבוערת כשהם סובלים משאיפת עשן. מאוחר יותר חילצו אלינו לוחמי האש ילד וילדה נוספים שהיו לכודים בדירה, הילדה הייתה מחוסרת הכרה וסבלה מכוויות ושאיפת עשן, הענקנו לה טיפול ראשוני והיא פונתה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים, הילד חולץ בהכרה וסבל משאיפת עשן והוא פונה במצב בינוני לבית החולים".
4 צפייה בגלריה
כוחות הכבאות בפעולות כיבוי השריפה
כוחות הכבאות בפעולות כיבוי השריפה
כוחות הכבאות בפעולות כיבוי השריפה
(צילום: עומר שפירא, כבאות והצלה לישראל)
ריה חג'בי חובש בכיר באיחוד הצלה מסר: "כשהגעתי למקום עלה עשן סמיך מהדירה בקומה 3 במבנה של 4 קומות. צוותי הכיבוי נכנסו לדירה וחילצו אלינו ילדה בת 3 במצב אנוש ללא הכרה. לאחר הסיוע הראשוני ופעולות ההחייאה בזירה היא פונתה בניידת טיפול נמרץ תוך המשך פעולות החייאה".
שלומי קוריץ חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה: "מדובר במספר בני משפחה שחולצו ע"י צוותי הכיבוי מדירתם שעלתה באש. הענקנו סיוע בזירה וביצענו החייאה על ילדה בת 3 במצב אנוש, והענקנו סיוע לאמא ולפעוטה בת 3 חודשים במצב קל עד בינוני ולילד כבן 7 במצב בינוני שאף הוא סובל מכוויות ובעיות נשימה עקב שאיפת עשן".
מפקד המשמרת בכוחות כיבוי והצלה סיפר: "כשהגענו למקום זיהינו להבות מדירה בקומה השלישית וכן ילד שנופף לנו עם היד מחלון בדירה. מייד חתרנו למגע עם הלכודים וכיבוי של מוקד השריפה. ביצענו חילוץ של הילד וחילצנו עוד ילדה לכוחות רפואה, שלצערנו לא צלחו".
שוטרי תחנת פתח תקוה פתחו בבדיקת נסיבות האירוע יחד עם חוקר דליקות מטעם כבאות והצלה.
4 צפייה בגלריה
הבניין בתום פעולות הכיבוי
הבניין בתום פעולות הכיבוי
הבניין בתום פעולות הכיבוי
(צילום: מתן דויטש)
באירוע טרגי נוסף שהתרחש הבוקר (שני) מצאה את מותה קשישה בת 88 בדירה שעלתה באש בבאר שבע.
לעדכונים -חדשות פתח תקוה