נפל הפור: לאחר מאבק ציבורי ומשפטי, נדחתה עתירת הורי בית הספר יד לבנים נגד סגירתו בסוף שנת הלימודים הנוכחית.
הדיון בבית המשפט המחוזי התקיים ביום חמישי האחרון, שם סוכם כי העירייה תעשה את כל אשר ניתן כדי לאפשר לכל אחד מילדי בית הספר להירשם ולהיקלט בבית הספר אליו הוא מבקש, והקרוב ביותר למקום מגוריו.
1 צפייה בגלריה
בית ספר יד לבנים
בית ספר יד לבנים
בית ספר יד לבנים
(צילום פרטי)
כזכור, לפני כשנה החליטה העירייה כחלק מהשינויים הרבים במערכת החינוך העירונית, לסגור את בית ספר יד לבנים הוותיק שבכפר גנים א', מתוך רצון לחזק את השכונה באמצעות הכנסת בית ספר אנתרופוסופי שיכיל כיתות א'-י"ב.
ההורים, שלא אהבו את ההחלטה בלשון המעטה, הביעו מורת רוח ומחו נגדה ואכן כעבור שבועות ספורים החליטה העירייה להקפיאה.
אלא שלפני חודשים אחדים התקבלה ההחלטה הסופית בעירייה ובמשרד החינוך לפיה בית הספר יסגור את שעריו בקיץ הקרוב, כש-293 התלמידים שלומדים בו יפוזרו במוסדות חינוך אחרים.
ההורים לא ויתרו, יצאו להפגנות נוספות וכשראו שהן לא נושאות פרי, הם החליטו בחודש שעבר לפנות לבית המשפט המחוזי והגישו עתירה מנהלית נגד העירייה ומשרד החינוך בדרישה לבטל את רוע הגזרה מבחינתם.
קראו עוד >>>
בעתירה, אותה הגישו ההורים באמצעות עורכת הדין יסמין קשת, ביקשו ההורים מבית המשפט להורות לעירייה ולמשרד החינוך לבטל את ההחלטה כשבמידה ולא תבוטל, העירייה תדאג לכל הפחות להסעות לתלמידי בית הספר שיפוזרו במוסדות אחרים, גם אם אינם זכאים לכך על פי הקריטריון וכן לשיבוץ אחים באותו בית ספר.
ההורים טענו כי "בתקופת כהונתו של גרינברג נסגרו ופוזרו כבר שני בתי ספר, ונראה כי היד קלה על ההדק, והשיקול של הפגיעה בפאן החברתי, הרגשי והלימודי של הילדים לא נלקח מספיק בחשבון". עוד סברו ההורים כי ההחלטה לסגור את בית החינוך היא "בניגוד לטובת הילדים ומתוך שיקולים פוליטיים זרים, תוך העברת נתונים שגויים למשרד החינוך".
מנגד טענו בעירייה כי "ההחלטה על סגירת בית הספר יד לבנים היא בשיתוף משרד החינוך המצביע על קיטון תמידי במספר התלמידים שבגינם למעשה התלמידים בבית הספר מקבלים פחות הקצאות, פחות מורים ופחות תקציבים וזאת לאור העובדה הפשוטה כי בית ספר במדינת ישראל מקבל תקציב לפי מספר התלמידים הלומדים בו".
כאמור, ביום חמישי האחרון דחה בית המשפט המחוזי את עתירת ההורים. עורכי דינם של הצדדים (ההורים, העירייה ומשרד החינוך) הגיעו להסכם שקיבל תוקף של פסק דין, לפיו העירייה תעשה כל מה שניתן כדי לאפשר לכל אחד מהילדים של בית הספר להירשם ולהיקלט בבית הספר בו הוא מעוניין ושקרוב למקום מגוריו.
בנוסף, תדאג העירייה לתלמידי חינוך מיוחד או כאלו הלומדים בכיתות שילוב כך שיקבלו עדיפות עליונה ואת המענה שיטיב עימם. כך למשל, כיתות החינוך המיוחד יועברו בשלמותן בליווי המחנכת וככל שיהיה ניתן גם בליווי הסייעת. עוד סוכם, כי במידה ותועברנה בקשות לרישום אחים ואחיות באותו בית ספר העירייה תאפשר זאת.
הורי בית הספר, שבראשם עומדת יו"ר ההנהגה, שלומית פרויליך, עושה רושם קיבלו בהבנה את פסק הדין ומסרו מטעמם באמצעות עורכת דינם יסמין קשת כי "אין ספק שעצוב מאוד שבית החינוך ההיסטורי, שמהווה עבור המשפחות בית שני, נסגר, אך ההורים בהחלט יכולים להיות גאים שנתנו דוגמא של אזרחות טובה לילדים ונאבקו עד הסוף, בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם, על מנת למנוע את ההחלטה הזו.
"בזכות הדיון בעתירה היום הושג תוקף של פסק דין להבטחות חשובות של העירייה ומשרד החינוך, שיוכלו להקל על הילדים וההורים במעבר הקשה לבתי ספר אחרים".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה