מזעזע: מספר נערים מחטיבת גולדה בעיר, הצמידו אתמול נער אחר לקיר תוך שהפעילו לחץ על חזהו כחלק מאתגר טיקטוק. הנער התעלף ואף נשברו חלק משיניו.
האירוע כאמור, התרחש אתמול בשטח בית הספר, אז כחלק מאתגרי טיקטוק רבים, שלא מעט מהם מסוכנים, אשר מציפים את הרשת, הצמידו מספר נערים נער אחר לקיר תוך שהם מפעילים לחץ על חזהו וכתוצאה מכך הוא התעלף, נפל על הרצפה ושבר חלק משיניו.
כידוע, אתגרי טיקטוק שונים כבר הובילו ילדים ונערים לאשפוז בבתי חולים, כפי שקרה למשל בחודש דצמבר האחרון, אז ילדה בת 11 מאשדוד אושפזה לאחר שהשתתפה ב"אתגר העילפון" במסגרתו ילדים ניסו לעצור את נשימתם לכמה שיותר זמן. במקרה אחר, באפריל 2020, התאשפזה נערה בת 14 בבית החולים שניידר בעיר בעקבות אתגר אכילת אגוז מוסקט בכמויות גבוהות.
במקרה אחר, שהתרחש רק בינואר האחרון בתיכון יוקרתי במרכז הארץ, שני תלמידים החליטו לבצע "אתגר טיקטוק" במהלכו אחד מהם הפשיט את בגדיו התחתונים של תלמיד אחר מהשכבה, והתלמיד השני צילם אותו עירום והראה את הסרטון לשאר התלמידים.
יו"ר ועד ההורים העירוני, אנה נבות, ציינה בעקבות המקרה: "האתגרים המפוקפקים ומבחני האומץ מסכנים את חיי הילדים ולצערי זה קורה בכל הארץ ובכל השכבות. אנחנו ההורים חייבים לגלות עירנות, להזהיר מהתנהגויות שיש בהן חוסר שיקול דעת. הנושא חייב לעלות לשיח בכל בתי הספר ואסור לנו לשבת בצד ולחשוב שאצלנו בכיתה זה לא יקרה. זו עבודה משותפת של הצוות החינוכי בבתי הספר ושל ההורים בבית, לדבר עם הילדים על שימוש אחראי ברשתות החברתיות ולהזכיר להם את הסכנות הממשיות של הטרנדים והאתגרים כולל סכנת חיים ופגיעה פיזית ונפשית בחבר או חברה".
קראו גם:
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר במקרה חריג בהחלט, המטופל ע"י הנהלת בית הספר והגורמים הרלוונטיים ברשות ובמשרד החינוך. עיריית פ"ת מקדמת פעילות רבה ומקיפה כנגד תופעות של חרמות, סכנות ברשת וכדו', לרבות פעולות הסברה בחינוך הרישמי והבלתי פורמאלי, יישום תכניות חינוכיות במסגרות הלימוד ובתוכן תכנית סייף סקול - בה המחנכים מעבירים שיעור בנושא. במקביל הרשות מבצעת בקרה שוטפת לטובת מיגור התופעה וטיפול נקודתי ככל שנדרש".
תגובת משרד החינוך: אנו רואים בחומרה את "משחקם" של התלמידים. בעקבות האירוע הושעו התלמידים (מלבד התלמיד שנפגע) והוריהם זומנו לשיחות עם מנהלת בית הספר. בנוסף, יתקיימו שיחות עם כלל תלמידי השכבה בנוגע לסכנות שבמשחקים שכאלה".