גיבור מקומי: דוד פרימן, תושב פתח תקוה ובעל החנות "מזל טוב" לכלי בית ברחוב חובבי ציון, נקלע אמש לזירת הפיגוע ברחוב דיזינגוף וניטרל את המחבל יחד עם שוטרים נוספים.
2 צפייה בגלריה
דוד פרימן. קור רוח
דוד פרימן. קור רוח
דוד פרימן. קור רוח
(צילום: מוטי קמחי)
פרימן, מתנדב בתחנת המשטרה המקומית, יצא אמש מפתח תקוה יחד עם בת זוגו לתל אביב כדי לחגוג את יום הולדתה של ביתו, אלא שכשהגיעו ליעד תכניותיהם השתנו. " בזמן שחיכינו לבת שלי, שמענו יריות וראינו אנשים בורחים", משחזר דוד את רגעי הדרמה. "מיד הנחתי את בת הזוג שתיכנס לדירה של ביתי, ובמקביל  יצאתי מהרכב, דרכתי את הנשק ורצתי לכיוון הצומת. ראיתי את שני הפצועים במעבר חציה ושמתי לב שמטפלים בהם אז המשכתי הלאה לחפש את המחבל. נוכחים במקום כיוונו אותי לסמטה סמוכה לאחד הבניינים, לשם הגעתי יחד עם שני שוטרים על אזרחי, כשהמחבל מבפנים יורה בכל זמן מה כדור בודד לכיווננו.  

2 צפייה בגלריה
זירת הירי
זירת הירי
זירת הירי
(צילום: מוטי קמחי)

"אחרי דקות ספורות הגיעה ניידת ראשונה, ממנה יצא שוטר ובשלב כלשהו המחבל החל לרוץ החוצה עם הנשק. מיד יריתי שלושה כדורים כששוטר נוסף ירה מספר כדורים דומה. באותו שלב המחבל המשיך לזוז וחששנו כי היה לו נשק ביד, אז אחד השוטרים ירה בו כדור נוסף שניטרל אותו".
מה עובר עליך באותם רגעים כאזרח שרק רצה לחגוג עם משפחתו?
"במסגרת התנדבותי במשטרת פתח תקוה, כשאני יוצא לסיורים, תמיד הקצין או ראש המשמרת מכין אותנו לרגע האמת. אומרים לנו 'אתם יכולים להסתובב בשגרה עד שזה יקרה ותהיו מוכנים'. אז ברגע שזה קרה לא איבדתי עשתונות. תודרכתי בעבר וידעתי כיצד עליי לפעול. היה לי חשוב לתפוס את המחבל שלא יפגע בעוד אנשים".
שעות ספורות לאחר האירוע, תיארה קארין, בתו של דוד, את שאירע מנקודת מבטה ברשת החברתית: "אבא שלי הגיבור!! המתין לי מחוץ לדירה בדיזינגוף כדי לחגוג יום הולדת 32. פתאום צרור יריות מחריש אוזניים, שלצערי הרב אני מכירה היטב. קפאתי בתוך הבניין בחרדה.
"אבא בטיפוסיות אופיינית של מתנדב במשטרה רץ למוקד היריות, באומץ לא נורמלי שלף את הנשק האישי שלו וארב למחבל עם שוטר נוסף במדים אזרחיים שהיה במקום. המחבל יצא בריצה מתוך הבניינים תוך שהוא יורה לכל עבר, ואבא בקור רוח לא נורמלי יורה בו 3 יריות. המחבל נורה במקביל על ידי שוטר נוסף ונופל ארצה".
קארין הוסיפה ותיארה את תחושותיה לאור הפיגועים שידע רחוב דיזינגוף בשנים האחרונות: "מציאות נוראית, פיגוע איום שמפלח את הלב והנשמה. כל משאית שעוברת וכל נפץ שילד זורק בלי מחשבה, כל השכונה עומדת על הרגליים. שכונה בפוסט טראומה. שמחה שאבא שלי היה במקום הנכון ובזמן הנכון. גיבור".
קראו גם:
הבוקר (שישי) שוחח ראש העירייה רמי גרינברג עם דוד והודה לו על פעילותו בזמן הפיגוע. "דוד היקר, מתנדב שנים במשטרת פתח תקוה והיום בהחלט זכה גם למעמד של גיבור ישראל שעשה מעשה הרואי, סיכן את עצמו והציל אחרים. תודה רבה דוד היקר, גאים בך!", כתב גרינברג ברשת החברתית.