האלימות בין בני הנוער לא נפסקת: תלמיד תיכון אחד העם הותקף על ידי שלושה נערים אחרים בזמן שיצא משער בית הספר עם שתי חברות לכיתה. "לרגע אחד לא חשבתי שזה יקרה באמצע היום, מטר מבית הספר", אומרת האם שהגישה תלונה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
בית ספר תיכון אחד העם פתח תקוה
בית ספר תיכון אחד העם פתח תקוה
בית ספר תיכון אחד העם פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
האירוע החמור התרחש לדבריה ביום רביעי שעבר בסביבות השעה 14:30, אז יצא בנה עם שתי בנות הלומדות איתו אל מחוץ לתיכון כדי לקנות דבר מה. "מיד כשהם יצאו הגיעו משום מקום שלושה נערים שהם לא מכירים ואינם לומדים בבית הספר", סיפרה האם למיינט פתח תקוה. "הם פשוט התחילו לקלל ולדבר בשפה לא יפה. הבן שלי והבנות התעלמו והמשיכו ללכת אבל באיזשהו שלב אחד משלושת הנערים התחיל לצלם את האירוע והם חתרו לעימות פיזי.
"אחד מהם דחף את הבן שלי שהדף אותו בחזרה כדי להרחיק אותו ממנו, אבל אז נער אחר עלה עם אופניו החשמליים על רגלו של הבן שלי, הפיל אותו לרצפה ובזמן שהוא שוכב על הרצפה נער אחר בעט לו בראש. הבן שלי הצליח לקום והם מיהרו לחזור לבית הספר".
לאם נודע על האירוע זמן קצר לאחר מכן כשהבן יצר איתה קשר ועדכן אותה בהשתלשלות האירועים. "אני עובדת מחוץ לעיר והמחשבה הייתה איך אני מגיעה הכי מהר שאפשר בזמן הפקקים כדי לבדוק שהוא בסדר", היא אומרת. "הזעקתי את אביו שעובד במקום קרוב יותר, הוא אסף אותו ולקח אותו לשניידר, והגעתי לשם גם. אחרי כמה שעות קיבלנו תשובות שתודה לאל אין נזק בראש והפציעה היחידה היא ברגל. לקח לי כמה ימים עד שהצלחתי לחזור לנשום כמו שצריך, הרגשתי כאילו אבן רובצת לי על החזה.
"כבר באותו היום הגשנו תלונה במשטרה. בינתיים לא עדכנו אותנו איפה זה עומד אבל הבנתי שלקחו עדות מהבנות, הוציאו סרטונים ממצלמת אבטחה סמוכה".
2 צפייה בגלריה
סימני הפציעה באצבע
סימני הפציעה באצבע
סימני הפציעה באצבע
(צילום: פרטי)

קראו גם:

תארי את התחושות שלך כאמא לאור האירוע שעבר בנך ובכלל אירועי האלימות בארץ ובעיר.
"עם הבת הגדולה יותר הייתי מאוד חששנית. אמרתי לה לחזור עד שעה מסוימת, לא הייתי מאפשרת לה להסתובב לבד והייתי לוקחת ואוספת אותה ממקומות בילוי. אצל הבן, בגלל שהוא חזק, לא חששתי שהוא מסתובב עם חברים שכל עולמם זה להיות יחד והצלחה בלימודים, ילדים מדהימים. הפחד היה שיפגוש בשעות הערב כמה חבר'ה שאין להם מה לעשות, משועממים ומחפשים מטרה, אבל לרגע אחד לא חשבתי שזה יקרה באמצע היום, מטר מבית הספר. זה מכניס לחרדה גדולה שכתוצאה ממנה מה שאני רוצה לעשות זה להשאיר אותו בבית ולא לתת לו לצאת יותר".
לאחר האירוע כתבה יעל בצלאל, מנהלת מוסד החינוך בו לומד הנער, הודעה להורים: "ברצוני לעדכן כי היום בשעות הצהרים יצאו שתי בנות ובן למרכז המסחרי. הם הותקפו ע"י נערים זרים, ללא שום סיבה. את מרב התקיפה ספג הנער. התלמידים חזרו לבית הספר וקיבלו כאן טיפול ראשוני. הודעה נמסרה להורים. במקביל פנינו למשטרה ולקב"ט בית הספר, סייר נשלח למקום. הוצאנו תמונות ממצלמות אבטחה באיזור. בזכות הצילומים הנערים זוהו.
"הנער פונה ע"י אביו לטיפול רפואי ליתר בטחון. רכזת השכבה והמחנכת הרלוונטית קיימו שיחות להרגעה בכיתתם. בתקווה שהטיפול בתוקפים יהיה יעיל וחד משמעי. כולנו זכאים למוגנות גם במרחב הציבורי".
עורך הדין צביקה פרקש המייצג את נפגע העבירה ומשפחתו מסר בתגובה: "לא ייתכן כי אלימות של בני נוער תהווה כלי לשעשוע ופגיעה באחר לצורך בידור, בני המשפחה מבקשים לבחון הגשת תביעה אזרחית נגד התוקפים ולבחון לעומק את האפשרויות העומדות לרשותם למיצוי ההליכים עבור בנם שהותקף.
"אנו עדים לעלייה מדרגה באלימות בבתי הספר בקרב בני נוער בעיקר עקב חוסר סובלנות וסבלנות ואותם אותם בני נוער צריכים לדעת שרשויות המדינה יבוא איתם חשבון, משפחה הנפגע מבקשת להודות למחלקת הנוער במשטרת פתח תקוה, ולקב"ט בית הספר על פעולה מהירה ונחושה לצורך איתור הנערים וחקירת האירוע, זהו צעד נוסף וחשוב להמשך בניית אמון האזרח במשטרה".
ממשטרת ישראל נמסר כי התיק עדיין בחקירה. יחד עם זאת טרם נעצרו חשודים במעשה.