בטרם היציאה לחופשת החגים, אירע מקרה חריג בבית הספר ביאליק בפתח תקוה: חברת הניקיון עשתה שימוש במספר חומרי חיטוי במקביל, ויצרה לטענת ההורים "ענן רעיל" שגרם לילדיהם לתסמינים שונים ביניהם צריבות בעיניים, סחרחורות ובחילות.
2 צפייה בגלריה
בית הספר ביאליק פתח תקוה
בית הספר ביאליק פתח תקוה
בית הספר ביאליק פתח תקוה
(צילום ארכיון: דוברות עיריית פתח תקוה)
בשעות אחר הצהריים של אותו היום, לפני כשבועיים, שלחה מנהלת בית הספר הודעה להורים בה כתבה: "היום נוקו השירותים וחדרי המדרגות על ידי חברת הניקיון בחומר חיטוי. כתוצאה משימוש בחומר החיטוי עלה ריח לא נעים במסדרונות. מייד עם היוודע לנו על הריח, נתתי הוראה מיידית להפסיק את השימוש בחומר והילדים הורחקו מהאזור לתוך הכיתות, שם לא הייתה כל חשיפה לחומר. הריח התפוגג ובהמשך היום כבר לא הורגש. הובהר לחברת הניקיון שהדבר לא יקרה שנית".
אלא שהודעה זו הכעיסה מאוד את ההורים שילדיהם התלוננו על תסמינים שונים מהם סבלו. "הבת שלי חזרה הביתה עם סחרחורות, בחילה וכאבי ראש ואמרה שלא הצליחה לאכול בבית הספר", סיפר אחד מהם למיינט פתח תקוה. "הורים אחרים מהכיתה דיווחו בקבוצת הווטסאפ שגם הילדים שלהם חזרו עם תסמינים שונים, אז איך המנהלת אומרת שהילדים הורחקו ולא הייתה חשיפה לחומר? זה שקר!
"הילדים שלנו שהו בתוך ענן רעל וגם אכלו בתוכו. שהבת שלי אמרה שהיא לא הצליחה לאכול וכאבה לה הבטן הייתה לי חרדה ופתאום אתה רואה עוד ועוד הורים מתלוננים. הבת שלי באותו יום הלכה לישון כמו סמרטוט. ישנתי איתה כל הלילה כדי לראות שהיא לא מקיאה. אין לי ביטחון בבית ספר. מי עושה חיטוי באמצע יום לימודים? מי מערבב חומרים מסוכנים? והם אומרים הרחקנו את התלמידים.. אם הילדים לא היו מתלוננים אף אחד לא היה מדווח לנו. התנהלות בושה וחרפה".

2 צפייה בגלריה
רופא
רופא
הילדים נשלחו לטיפול רפואי
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

הורה אחר עירב את סגן ראש העירייה, צדוק בן משה עם פרטי האירוע, ולאחר שזה בדק את הדברים הוא הודה כי מדובר ב"מקרה מאוד לא טוב ויבדקו עד שהתוצאה תשביע רצון ושיהיה ודאי שמקרה כזה לא יחזור...דבר כזה לא עובר לסדר היום".
מדוברות העירייה נמסר: "מבדיקה עם מנהלת בית הספר עולה כי לאור הריח במסדרון הוכנסו התלמידים לכיתות עד שהתפוגג ונעשתה בדיקה שכולם מרגישים טוב. אחר הצהריים התקבל דיווח על שני ילדים שטענו על כאבי בטן ובכל מקרה אף תלמיד לא נזקק לטיפול רפואי. ההורים קיבלו עדכון בנושא ולא התקבלו תלונות דומות. בתוך כך ניתן מענה אישי לאותם תלמידים וביום למחרת כלל התלמידים הגיעו לבית הספר. הנושא טופל מול חברת הניקיון אשר בין היתר הונחה על ניקוי השירותים בלבד בזמן הלימודים. בכל מקרה נערך בימים אלו תחקיר על מנת לבדוק את מהות המקרה והאם אכן הייתה מסוכנות ובכל מקרה למנוע הישנות של מקרה דומה".