אמש (מוצ"ש) נערכה עצרת תפילה ומחאה בצומת סגולה בפתח תקוה, במקום הפיגוע בו נרצח שי אוחיון ז"ל. במהלך העצרת נשאו דברים מספר תושבים ואישי ציבור.
בין הנואמים היה הרב הראשי של פתח תקוה, הרב מיכה הלוי, שבין היתר ציטט את פירוש רש"י לפרשת השבוע ובו קטע נגד "משכב זכור". דבריו עוררו ביקורת ברשתות החברתיות.
הרב, שניכר עליו כי נשא דברים מתוך כאב, פתח את דבריו בצורך לחזק את אהבת ישראל.
1 צפייה בגלריה
הרב הראשי של פתח תקוה מיכה הלוי במהלך העצרת
הרב הראשי של פתח תקוה מיכה הלוי במהלך העצרת
הרב הראשי של פתח תקוה מיכה הלוי במהלך העצרת
(צילום: מתן דויטש)
"יושבים כאן בתוך המדינה, לצידיה של המדינה, אנשים רבים שמחנכים על שנאת ישראל, על שנאת מדינת ישראל, על שנאתם של יהודים", אמר הרב הלוי. "כשמקבלים חינוך כזה של שנאה – שם מגדלים רוצחים... כשמתגברת שנאה על ישראל צריכים להתגבר ישראל באהבת ישראל. הרב שי אוחיון הי"ד איש קדוש וצדיק בא מן הכולל. הנקמה הגדולה היא להקים עוד עשרות כוללים, עוד עשרות תלמודי תורה, זה חלק מאהבת ישראל".
קראו גם:
בהמשך ציטט הרב מתוך פרשת השבוע את הפסוק "זכור את אשר עשה לך עמלק בדרך בצאתכם ממצרים אשר קרך בדרך". כאן הציג הרב את שלושת פרשנויותיו של רש"י למילה 'קרך' (רבי שלמה יצחקי) . לאחר שהביא את ההסבר הראשון כי המילה מגיעה מלשון קור ולפיכך יש להרבות בחום של אהבת ישראל, אמר "יש בתוכנו עוד דברים, קרי של טומאה. אומר רש"י: 'משכב זכור'. אנחנו צריכים את הדברים הללו לטהר ולקדש".
(דברים נוספים שאמר הרב במהלך העצרת. צילומים: מתן דויטש)
דברי הרב שהופצו לאחר מכן ברשתות החברתיות עוררו זעם רב בקרב לא מעט אנשים. "מצער מאוד שרב שמשמיע טענה כזאת ובכלל שהוא מאמין בזה", נכתב באחת התגובות ומגיבה אחרת הוסיפה "מה הקשר בין להט"בים לבין דוקר פלשתיני מלא שנאה?".
יו״ר האגודה למען הלהט״ב בפתח תקוה, הילה פאר, הוסיפה: "בעודו עומד בזירת פיגוע, שנגרם כתוצאה משנאה מזעזעת, הרב מיכה לוי מסית לשנאת להט"ב וגורם לציבור שלם להרגיש כמו כתם שצריך לנקות, או מחלה שיש לטהר.
"דברי רבנים לא חייבים להכיל שנאה ללהט"ב, יתכבד הרב ויקרא את דבריו האמיצים של הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל על חברי הקהילה הגאה שאמר ביושר שהנם בבחינת השעיר לעזאזל של הציבור הדתי. לא ניתן שאנשי ציבור, שממומנים על ידי כולנו, ישתמשו בעמדת הכח שלהם בשביל לקדם פילוג, שנאה ואלימות״.
מלשכת הרב מיכה הלוי נמסר בתגובה:
"הרב אמר בעצרת לעילוי נשמת הרב שי אוחיון הי"ד דברי תורה וחיזוק מפרשת השבוע.
הרב דיבר ארוכות ומדם ליבו על חובתו להגביר את החום של אהבת ישראל כלפי כל יהודי ויהודי באשר הוא - ללא כל פילוגים ומגזרים. והסביר כי זו הנקמה האמיתית על שנאת ישראל מצד אויבינו.
כמו כן ציין הרב בכאב את נטייתה של התקשורת לקרר ולשפוך מים צוננים על חום הלב של אהבת ישראל והנסיון המתמיד של רבים מכלי התקשורת להחליש וליצור פירוד בעם.
הרב קרא את דברי רש"י על הפרשה כפשוטם והוסיף כי עלינו להטהר ולהתקדש.
צר לנו על שישנם גורמים שבמקום להביא כהוויתם את הדברים החשובים שנאמרו בוחרים להוציא דברים מהקשרם על מנת ליצור פירודים בעם ישראל ולשלהב את הרוחות והיצרים".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה