הרב שי אוחיון, בן 39, אב לארבע ילדים ותלמיד בכולל בפתח תקוה, הוא קורבן הפיגוע היום בסמוך לאיזור התעשיה סגולה. הוא אותר ללא הכרה על המדרכה עם דקירות בפלג גופו העליון.
3 צפייה בגלריה
שי אוחיון ז"ל
שי אוחיון ז"ל
הרב שי אוחיון ז"ל
(צילום פרטי)
ראו גם:
הרב אוחיון, תושב שכונת כפר אברהם ואב ל-4. על פי גורמים המקורבים למשפחה, מדובר בבעל תשובה שהשתייך לקהילת חסידי ברסלב.
גופת המנוח הועברה לבקשת המשטרה עם קביעת המוות בבית החולים למכון אבו כביר להמשך בדיקת וחקירת האירוע. על פי ארגון זק"א, משפחת המנוח התנגדו לבקשת המשטרה לקיים נתיחה שלאחר המוות ופנו בבקשות עזרה לארגון זק״א בסיוע בנידון.
הרב יעקב רוז׳ה רב ארגון זק״א ירד למכון כדי לעמוד מקרוב ולסייע למשפחה בשעתם הקשה. בסיכום עם הפרקליטות ביצעו הרופאים באבו כביר שחזור של הנתיחה שנעשתה בבית החולים עוד בחייו של המנוח בכדי לקבוע נסיבת המוות המדוייקת מבלי פגיעה מיותרת בכבוד המת.
ואכן לאחר המאמצים הושג שחרור של המנוח לקבורה בזכות מעורבותם של מפקד זק״א שרון ישראל גודלבסקי, ח"כ אריאל בוסו וח"כ אורי מקלב וארגון חוננו. הלוויה תתקיים עוד הלילה בשעה 00:30 בבית העלמין סגולה פ״ת.
צביקה וישנגרד, יו"ר הפורום הדתי לאומי ופעיל חברתי בשכונת כפר אברהם: "תחושות התושבים קשות מאוד, אך למעשה הכתובת הייתה על הקיר. אנחנו רואים בכל בוקר עשרות אם לא יותר בני מיעוטים שנמצאים בצומת סגולה ובמדשאה הסמוכה לבית הספר מעלות חיים.
3 צפייה בגלריה
מזירת הדקירה ליד סגולה
מזירת הדקירה ליד סגולה
מזירת הדקירה ליד סגולה
(צילום: דוברות מד"א)
"רבים מסתובבים בין הבניינים בתוך השכונה. אף אחד לא יודע למי קיים היתר ולמי לא והפחד שהיה עד היום רק באוויר, הפך למוחשי. הציבור עומד לצאת להפגנות ולא מוכן חלילה לשבת בשקט כדי שיקרה אירוע כזה שוב. אני שולח את תנחומיי לאלמנתו, לילדים ולבני המשפחה".
3 צפייה בגלריה
מזירת הדקירה ליד סגולה
מזירת הדקירה ליד סגולה
מזירת הדקירה ליד סגולה
(צילום: איחוד הצלה)
החשוד הוא חליל דויכאת, בן 46 מאיזור שכם, אב לששה ילדים, לו היה אישור עבודה בשטח ישראל. באתר ynet פורסם כי על פי גורמי ביטחון, אין לחשוד קשר לארגון טרור, וככל הנראה הוא בעל רקע נפשי בעייתי, ומוכר לגורמי הבריאות והרווחה ברשות הפלסטינית.
ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, אמר בעקבות הרצח: "לצערי הרב, התבשרנו בשעות האחרונות על אירוע קשה בו נרצח תושב העיר על ידי מחבל - בן עוולה. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה ולחזק אותם בשעתם הקשה.
"עיריית פתח תקוה תעשה כל שביכולתה כדי לתמוך במשפחה האבלה ולתת להם מענה ככל שיידרש. לצד האירוע הקשה, אני מודה לכוחות הביטחון וההצלה על פעילותם המהירה ועל תפיסת המחבל המתועב. אני קורא לגורמים האמונים על הנושא למצות את הדין במהרה עם המחבל ועם אלו שסייעו לו. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון יידעו לשים את ידם במהרה על כל המעורבים באירוע".