בני המשפחה המומים: המנהלת המיתולוגית של בית ספר "סלומון" והמחנכת האהובה ב"קפלן", נירה אלנתן, הלכה לעולמה במפתיע בגיל 79.
1 צפייה בגלריה
שלמה ונירה אלנתן
שלמה ונירה אלנתן
שלמה ונירה אלנתן
(צילום: באדיבות המשפחה)
לפני כשבועיים הגיעה נירה אל בית החולים בילינסון לאחר שלא הרגישה טוב. לאחר בדיקות שעשו לה הועברה לניתוח בבטן שממנו לא יצאה.
"היא היתה אישה מאוד ענווה וצנועה, אמא מאוד יקרה ונאמנה וסבתא אהובה וחביבה אצילת נפש", מספר בעלה שלמה אלנתן.
"נירה היתה אוהבת שלום, אשת חסד ואמת, אהבה את הבריות, חברה נאמנה לכולם. כולם אהבו אותה והיא אהבה את כולם, בעלת לב זהב. היא אהבה את כל התלמידים שלה מאוד מאוד, כמנהלת היתה מחבקת את הילדים, קיבלה את כולם. היו הרבה עולים חדשים והיא גרמה להם להשתלב בצורה פעילה.
"היא טיפלה בכל הילדים המיוחדים שנפלטו מהכיתות והיתה מטפלת בהם. היו לה ערכי כבוד ומוסר, היתה לאור ומופת לרבים רבים אחרים. היא היתה גם נשיאת ליונס פתח תקוה. בתור נשיאה חרטה על דגלה 'ואהבת לרעך כמוך'. היתה לה אהבה גדולה לכל הסובבים אותה. המורים, בית הספר, התלמידים, כולם אהבו מאוד אותה. אנחנו הוקרנו אותה והערכנו אותה מאוד בזכות מידותיה הטובות".
נירה היתה מורה, מחנכת וסגנית בית ספר קפלן במשך שנים רבים. לאחר מכן ניהלה את בית הספר "סלומון" במשך 9 שנים.
קראו גם:
בעלה שלמה (86) ניהל את בית הספר "שיפר" בפתח תקוה במשך 11 שנים בשנות השמונים. לפני כן היה מורה ב"גורדון", וגם ניהל בית ספר בתל מונד ובלוד. שלמה כיהן כיו"ר הסתדרות המורים בפתח תקוה בשנים 1981 עד 1986 וגם זכה באות יקיר העיר.
כמה שנים הייתם נשואים?
"היינו נשואים 59 שנים, היינו יחד כמו זוג יונים. 21 שנים היינו פנסיונרים, לא זזנו אחד מהשני. גרים ברחוב שפירא".
מה בדיוק הוביל לפטירה המצערת שלה?
"היה לה קצת חום, היא הגיעה לעשות בדיקת קורונה בבילינסון וראו שהיא שלילית. אחר כך אמרו שצריך ניתוח דחוף בבטן וממנו היא לא יצאה לצערנו. לא תיארתי לעצמי שזה יקרה באותו יום. היא חשבה שתחזור הביתה".