לא שוכחים את סטאר: פסל מרשים וגדול ממדים המכונה 'הפרח בגני', של אמן הפיסול והגילוף הבינלאומי יורם דרורי, הוצב בימים האחרונים בבית הספר עמל א' במטרה להנציח את זכרם של תלמידי המוסד החינוכי לשעבר שנהרגו בנסיבות מצערות ובתאונות דרכים. ביניהם סטאר מרדכי ז"ל שנהרגה בחודש יוני האחרון.
3 צפייה בגלריה
הפסל לזכרה של סטאר
הפסל לזכרה של סטאר
הפסל לזכרה של סטאר
(צילום: באדיבות יורם דרורי)
ב-19 ביוני נהרגה סטאר בתאונת קטנוע קטלנית בכביש 471 ליד פתח תקוה, יומיים לפני יום הולדתה ה-16. אחיה בן ה-19 שנהג בקטנוע, נפצע בתאונה באורח קשה ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר.
קראו גם:
בבית הספר שהוכה בתדהמה לנוכח המקרה המצער, רצו להנציח את זכרה. שיתוף פעולה של מועצת התלמידים, ועד ההורים, צוות המורים והנהלת המוסד החינוכי הביאו לקשר עם אמן הפיסול והגילוף יורם דרורי שיצר לשם המטרה את הפסל המיוחד שזכה לכינוי 'הפרח בגני'. הפסל אשר מתנוסס לגובה של כ-1.75 מ' מדמה כף יד שאוחזת בשושנה והוא עשוי מהדבקות בלוקים של איטונג בציפוי גבס וברונזה אמיתית.
3 צפייה בגלריה
הפסל לזכרה של סטאר
הפסל לזכרה של סטאר
הפסל לזכרה של סטאר בשלבי העבודה
(צילום: באדיבות יורם דרורי)
"הילדה הייתה צעירה ויפה כמו הפרח, ויש את היד שרוצה לאחוז בשושנה ולשמור עליה אבל למעשה היא איבדה אותה", הסביר דרורי.
תאר את התחושות סביב ההירתמות למשימה הזו.
"אמא של סטאר הגיעה לפה בתחילת העבודה והיא פרצה בבכי. ברגע שראיתי אותה התחלתי להזיל דמעות בעצמי כי זה הזכיר לי גם את אחי שנהרג בתאונת דרכים. הרגשתי חיבור לסיפור למרות שלא הכרתי את הילדה ואת המשפחה. זה סיפור עצוב מאוד והרגשתי שזה הופך לעניין אישי שלי. הרגשתי מחויבות להכין משהו מעבר למצופה ועשיתי את זה מכל הלב. אגב, האצבעות של הפסל הן בהשראת כף ידה של האם אותה צילמתי כשהיא הגיעה לכאן".
3 צפייה בגלריה
הפסל לזכרה של סטאר
הפסל לזכרה של סטאר
הפסל לזכרה של סטאר בתהליך ההקמה
(צילום: באדיבות יורם דרורי)
יו"ר ועד ההורים בבית הספר, שלומית פרויליך אמרה: "ביוני 2020 הוכנו בתדהמה עם הידיעה כי תלמידת התיכון סטאר מרדכי נהרגה בתאונת דרכים מצערת. מועצת התלמידים לקחה על עצמה את היוזמה ובהסכמת ועזרת צוות המורים והמנהלת, מירי ענני, הוקמה אנדרטה מרגשת בחצר בית הספר לזכרה של סטאר ולזכר תלמידים נוספים שנספו בנסיבות מצערות. הפסל גרם לצמרמורת והתרגשות גדולה בקרב התלמידים ובקרב תושבי העיר פ"ת שנחשפו לו. אני באופן אישי נרגשת להיות יו"ר לקהילת הורים כל כך מיוחדת ולשתף פעולה עם צוות מורים מנצח".
בבית הספר מבקשים לגייס תרומות עבור דרורי שעמל על הפסל במשך 250 שעות, כשגם הוא נפגע כתוצאה ממשבר הקורונה.
את התרומות ניתן להעביר לחשבון בנק של האמן – בנק מסד (46), סניף 509, מספר חשבון 243606. או לחשבון ועד המורים עמל א'- בנק הדואר (09), סניף 001, חשבון 26231580.