נער מעורפל הכרה, שסביבו פזורים כלים לשימוש בסמים, עורר את תשומת לבה של צעירה שהגיעה לפני מספר ימים לביקור בבית הוריה בשכונת אם המושבות בפתח תקוה. כאשר ניגשה אליו, הוא לא הגיב לשאלותיה, והיא הזעיקה את כוחות החירום למקום. פעילים למען בני נוער בעיר מספרים שלאחרונה חלה עלייה במקרים בהם נראו בני נוער צורכים סמים.
1 צפייה בגלריה
יפוצה ב-20 אלף שקלים
יפוצה ב-20 אלף שקלים
מעורפל הכרה ועזוב
(אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
דיווחים שונים, של פעילים בעיר ותושבים, מלמדים שלאחרונה יותר ויותר בני נוער, "מבלים" חסרי מעש בגינות הציבוריות וברחובות פתח תקוה. הסיבה, ככל הנראה נובעת גם מסגירת מוסדות החינוך, מקומות הבילוי, ומגרשי הספורט שבפתח תקוה עדיין נותרו סגורים. בחלק ניכר מהמקרים הבילוי מלווה גם בשתיית אלכוהול או צריכת סמים.
אחד ממקרי הקיצון הללו התגלה לעיניה של צעירה בשנות העשרים לחייה, שצעדה בשעת ערב מוקדמת ברחוב זיכרון יעקב בשכונת אם המושבות, והבחינה בנער יושב ברחוב, משהו במראו נראה לה חשוד.
"התקרבתי אליו כדי לבדוק אם הכל בסדר, ותוך כדי הבחנתי במזרקים וכלים נוספים לצריכת סמים שהיו סביבו. הוא היה נראה נער ששהה בחוץ לא מעט זמן. אי אפשר לדעת מה עובר עליו או על ההורים".
מה עשית?
"שאלתי אותו אם הכל בסדר והוא לא הגיב. הסתכל עליי במבט אפטי ולא דיבר. רציתי להתקשר למד"א אבל הנייד כבה כי נגמרה לי הסוללה. המשכתי לכיוון ביתם של הוריי כדי להתקשר משם, ובדרך פגשתי שכנה, ובעזרתה יצרנו קשר עם מד"א שהגיעו למקום, וניסו לעזור. חבל מאוד שזה מה שקורה בעיר, צריך לנסות ולמצוא לנוער פעילויות במסגרת הגבלות הקורונה, אם זה בתנועות נוער או מסגרות אחרות, אני מרחמת על הילדים האלה, ומקווה שמישהו בעירייה חושב עליהם".
ממד"א נמסר בתגובה כי, "צוות של מד"א נקרא למקום והבחין בצעיר כבן 18 כשהוא בהכרה מלאה ללא סימני מצוקה כלשהם. הצעיר לא היה מעוניין בטיפול רפואי ועזב את המקום".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה משקיעה משאבים רבים ומפנה תקציבים עבור הטיפול בסמים ובפרט עבור פעילות המניעה בתחום, בין השאר ע"י תכנית "עיר ללא אלימות" מטעם הרשות. הפעילות מתבצעת לאורך השנה הן בבתי הספר, במרכזי הנוער ובנדבך משלים וייחודי לעיר - גם על ידי מדריכי חבורות הרחוב שפועלים בלילות באיזורי הגינות הציבוריות לאיתור נוער ומתן מענים בין השאר לתופעת השימוש בסמים.
"על מנת להרחיב פעילות זו מפעילה העירייה ארבע סיירות הורים בשעריה/אחדות, כפר גנים, אם המושבות ונווה גן. הרשות אף מבצעת סדרת הרצאות זום להורים ולבעלי תפקיד בנושא הקנאביס, התנהגויות סיכוניות בקרב בני נוער ועוד.
התופעה כפי שמתארת על ידכם, לא מוכרת לנו ובוודאי לא בשטח ציבורי פתוח לעיני עוברים ושבים. יחד עם זאת שיתוף הפעולה עם המשטרה הביא למעצרם של מספר ספקי סם לבני הנוער והנושא עדיין מטופל באופן שוטף וביתר שאת. העירייה עושה כל שביכולתה כדי להביא לצימצום השימוש בסמים ולתפיסת האחראים על המכירה. העירייה משקיעה משאבים רבים בהסברה, חינוך, אכיפה וגם לגמילה למי שנצרך לצערינו".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה