ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, הודיע אמש (מוצ"ש) כי פתח תקוה הפכה להיות עיר כתומה. זאת לאחר מספר שבועות שבהם פתח תקוה הוגדרה כעיר אדומה.
המשמעות היא, לפי תכנית הרמזור, כי במידה שהעיר תישאר כתומה עד השבוע הבא גני הילדים יוכלו להיפתח בכפוף להחלטת הממשלה בנושא.
כידוע, במקרה שעיר מוגדרת כאדומה מסגרות החינוך נשארות סגורות. בהמשך צפויה החלטת ממשלה גם לגבי פתיחת בתי הספר - גם כאן, במקרה שפתח תקוה תישאר כתומה, הם צפויים להיפתח לפי תכנית הרמזור.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה
בדיקות קורונה
בדיקות קורונה
(צילום: דוברות מד"א)
בפתח תקוה יש נכון להבוקר (ראשון) 1,706 חולי קורונה פעילים, כאשר 567 מהם התגלו בשבוע האחרון. מספר החולים הפעילים לכל 10,000 נפש עומד כעת על 69.
מספר המאומתים מאז פרוץ המגיפה בפתח תקוה עומד על 7,309.
קראו גם:
להלן ההודעה המלאה של גרינברג:
"מבחינת מצב התחלואה בעיר בכל הקשור למגיפת הקורונה חלה ירידה מסויימת ופתח תקוה מוגדרת כעיר כתומה ולא אדומה.
"אבל זה נכון להרגע. אם לא נמשיך להקפיד מאד על ההנחיות, התחלואה תעלה שוב. חייבים לעטות מסכות כל הזמן, לשמור מרחקים ולהקפיד על הגיינה ושטיפת ידיים כל הזמן. ולשמור על הנחיות הסגר הנוכחי שעדיין בתוקף בכל הארץ.
"בימים הקרובים, ראשון, שני ושלישי בין השעות: 14:00:20:00 יתבצעו בדיקות קורונה בשיטת הדרייב אין (עם הרכב), באצטדיון העירוני, למבוטחי כל קופות החולים וללא עלות. 700 הנבדקים הראשונים כל יום יוכלו להבדק גם ללא הפנייה, לאחר מכן זה יהיה עם הפניות.
"אני קורא לתושבי העיר שהיו ליד חולה מאומת או שיש להם תסימינים לבוא ולהבדק. חשוב ביותר. חייבים להקפיד על כל הכללים רק אז ננצח את הקורונה ונמנע מוות ותחלואה קשה עם השלכות לכל החיים".