הצעתו של ראש עיריית פתח תקוה בסוף השבוע האחרון למתן הנחה בסך 50 אחוזים מתשלום הארנונה למתחסנים עוררה הדים ברחבי העיר.
1 צפייה בגלריה
חיסון
חיסון
חיסון
(צילום המחשה: shutterstock)
לצד תושבים שבירכו על הצעד של גרינברג, תושבים רבים מטילים ספק בעצם מהלך שכזה וחלק אחר יוצא נגד תמריצים כאלו ואחרים.
כזכור, ביום חמישי האחרון פנה ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג לשרים אריה דרעי וישראל כץ בבקשה לאשר הוזלה בארנונה לתושבי העיר שהתחסנו. ראש העירייה ציין במכתבו כי "כדי לעודד את האוכלוסייה להתחסן אני מציע כי תוענק הנחה בארנונה לדירת מגורים למשפחות שהתחסנו המחזיקות דירות מגורים בתחומי פתח תקוה".
על פי ההצעה שהוצגה בפני השרים, "כל משפחה שתציג אישור לשני חיסונים, תינתן לה הנחה בארנונה לדירת מגורים עד 120 מ"ר. שיעור ההנחה יהיה 50% מסכום הארנונה לשנת 2021. ההנחה תינתן רק אם כל בני המשפחה התחסנו, למעט ילדים עד גיל 16".
קראו גם:
אלא שלמרות הצעד שאמור להטיב עם התושבים, ישנם כאלו שמטילים ספק רב בסיכויי ההצעה להתקבל. "זאת בדיחה", אומר אחד התושבים. "ההצעה לא תעבור בחיים. מדובר באובדן גורף של סכום משמעותי מהכנסות העירייה". תושב אחר ציין כי מדובר "בעוד ספין של ראש העירייה".
תושבים אחרים הביעו ברשת החברתית את התנגדותם לתמריץ כזה או אחר כדי לקבל את החיסונים. "לאיזה מצב הגענו, לעשות הכל כדי לשכנע אותנו להתחסן. חוצפה. גם אם בחינם יתנו לי ארנונה אני לא מתחסנת", כתבה אחת התושבות.
במקביל , לא מעט תושבים בירכו על הרעיון והודו לראש העירייה על רעיון מבורך מבחינתם, שבמידה ואכן יעבור יטיב עימם משמעותית. בין התומכים בהצעה נמצא גם חבר המועצה ויו"ר האופוזיציה, אורי אהד שאמר "אני חושב שמדובר ברעיון מבורך ומצויין ואנו תומכים בו כמובן. חשוב מאוד לעשות כל מאמץ ולפעול בכל דרך יצירתית לשכנע את תושבי העיר להתחסן. זו הדרך הטובה ביותר להבטיח את בריאות התושבים ואת החזרה לשגרה".
במקביל, אהד ויתר חבריו לסיעת 'הביצועיסטים' מציעים מספר אלטרנטיבות "למקרה שהשרים יסרבו לאשר את מתן ההנחה בארנונה" . בין היתר מדובר על חניה חינם ברחבי העיר למשך שנה למשפחה שתתחסן, מנוי לכל אחד מבני המשפחה למשך שנה ברשת הספריות העירונית, ומנוי בהנחה של 80% להיכל התרבות ולכלל הפעילויות (כולל חוגים) ברשת המתנסים העירונית.
"נגיש את התוכנית לאישור מועצת העיר כבר בישיבתה הקרובה. אנו בטוחים כי נקבל את תמיכת כלל חברי מועצת העיר מכל הסיעות ללא יוצא מן הכלל", ציין אהד.
מלשכת ראש העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה מקדמת מגוון יוזמות לעידוד החיסונים וההסברה בנושא, ביניהן, עובדי עירייה שמגיעים באוטובוס ממותג לשכונות השונות ומחלקים חומרי הסברה, מערך סיוע לקשישים לקביעת תורים, שיתוף פעולה עם עמותות בשינוע של מרותקי בית למרכזי החיסונים, העירייה עורכת שיחות זום וצ'אטים עם מומחים ויוזמות רבות נוספות. בנוסף ליוזמות אלו, ראש העיר פנה לשרי הפנים והאוצר בבקשה לאשר הוזלה בארנונה למתחסנים במנה השנייה. מדובר ביוזמה יחודיית שעל פי בדיקת הרשות כרוך באובדן הכנסות לא רב שהרשות יכולה לעמוד בו. יחד עם זאת, המטרה כמובן שהיוזמה תצא לפועל בשיתוף משרד הפנים והאוצר, בדומה לשיפוי שניתן כנגד הארנונה לעסקים.
לאור יוזמות אלו וההסברה הרבה בנושא, ניתן לראות כי נתוני ההתחסנות בפתח תקוה גבוהים מהממוצע הארצי. העירייה בשיתוף קופות החולים, ימשיכו לפעול בכל הכלים העומדים לרשותן כדי להאיץ מגמה חשובה זו ולהביא כמה שיותר תושבים אל מתחמי החיסונים בעיר.
בנוגע להצעת האופוזיציה, אנחנו ממליצים להם להתחבר יותר לשטח, שכן, חניה חינם והטבות בחניה קיימים מתחילת הקדנציה הנוכחית".