גן חיות משלנו: בחיפה מנסים להתמודד עם חזירי הבר שפלשו לעיר ומשוטטים ברחובות, וכעת מתברר כי גם בפתח תקוה ישנם אורחים לא קרואים בדמות דורבנים המשוטטים באזור הדר גנים ועמישב וגורמים לנזק בחצרות הבתים.
1 צפייה בגלריה
דורבן פתח תקוה
דורבן פתח תקוה
דורבן בפתח תקוה
(צילום: הדס שמעונוביץ)
קראו גם:
כזכור, לפני למעלה משלושה חודשים דיווחנו אודות דורבן שנצפה ברחוב מנחם בגין כשהוא צועד לכיוון החניון הסמוך לבית הכנסת תהילות השם, ולאנדרטת אסון המסוקים. העוברים והשבים נדהמו למראה האורח המשוטט ומספר בני נוער שהגיבו בצעקות בשל הביקור החריג, גרמו לדורבן לזקור את קוציו בבהלה עד אשר נמלט מהמקום.
כעת מתברר, כי אותו דורבן אינו היחיד שביקר בשכונה בתקופה האחרונה, כשלמוקד העירוני הגיעו בשבועות האחרונים מספר פניות על כמה וכמה דורבנים שנמצאו משוטטים בשתי השכונות הסמוכות.
"הם באים בחשיכה, מסתובבים בחצרות, עושים נזקים ומכרסמים בצמחיה ואפילו בחומרי פלסטיק וצינורות", אומר תושב רחוב עזרא ונחמיה. "לפי החוק אסור להרוג אותם כי זו חיה מוגנת, אז במילים אחרות אומרים לנו תסבלו. הבעיה היא גם שאם מישהו ינסה לפגוע בהם, מתוך רצון להתגונן הם יכולים גם לדקור אותו עם הקוצים שלהם. חייבים למצוא דרך להעביר אותם לאזורי מחייה אחרים".
תושבת אחרת אומרת: "הם עוברים מחצר אחת לאחרת. אצלנו הם אמנם לא השאירו נזק אבל זה מפחיד מאוד כי הרבה פעמים הנכדים שלנו משחקים בחצר. פנינו לעירייה ואמרו שיטפלו בזה אבל לא קורה כלום".
איך ממשיכים לחיות כך?
"סובלים ושותקים, מה אנחנו יכולים לעשות מעבר למה שעשינו?".
מדוברות העירייה נמסר: "לא ידוע לנו על היקף תופעה חריג בנושא זה. יחד עם זאת, התקבלו מספר פניות בנושא אשר מטופלות גם על ידי גורמי הרשות הרלוונטיים. הדורבנים הנם חיות בר שלא ניתן ללכוד אותן והם מהווים חלק מהשטחים הפתוחים בפאתי פתח תקוה כאשר לעתים הם פולשים גם לשטחים הבנויים. על כן, יש להקפיד שלא יהיה מזון זמין באזור ולדווח למוקד העירוני על הימצאות הדורבנים בזמן אמת".
מרשות הטבע והגנים נמסר: "אנו לא מכירים פניה בנושא. במידה והעירייה תפנה, נסייע מקצועית".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה